Gå til innhold

Spørsmål til tenåringsforeldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må begynne med at jeg vet de aller fleste tenåringer er greie, oppegående folk, dette innlegget er retta til de foreldre som ikke gidder å lære ungene vanlig folkeskikk. Saken at jeg har en slektning med ryggmargsbrokk som derfor sitter i rullestol, og jeg var ute med hen i sentrum i nabokommunen da en rekke ungdommer gikk forbi, ca 15-16 år som ikke var redd for å være direkte frekke, spørsmålene og kommentarene hen fikk var blant annen hvorfor hen gadd å leve, hen kom jo aldri til å bli noe uansett, om og hvordan hen hadde sex.

Så til dere tenåringsforeldrene, hva er det dere lærer ungene deres når de tror sånt er greit?

Anonymkode: d0c9c...a15

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er tenåringsmor selv, og tenåringer som oppfører seg sånn tror jeg må ha adferdsproblemer av en eller annen art. 

Anonymkode: 39454...73c

Skrevet

Tror ikke mange foreldre bevisst lærer barna sine at det der er grei oppførsel. Men barn/ungdom får jo med seg hvilke verdier og holdninger foreldrene har. Det skinner ofte gjennom. Og så er det noen som da tenker at de mener det samme som foreldrene, eller helt motsatt, de skal 'på trass' mene motsatt av foreldrene.

Men tipper mye av det der er gruppepress og påvirkning av jevnaldrende. En drar det i gang, og så dilter de andre etter. Og så blir det opparbeidet en ukultur innad i vennegjengen. Som foreldrene er totalt uvitende om. 

Det er leit at det skal være så vanskelig å motstå gruppepress at man henger seg på slik oppførsel. Hvis disse ungdommene er alene, eller med andre venner, ville de sannsynligvis ikke oppført seg sånn. 

Anonymkode: 79ffe...07b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...