Gå til innhold

Hvorfor er det så lite å gjøre her til lands?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener, ingen diskotek nesten, internett-kafeer, gatemat på kvelden, skal man bare sitte her..

Videoannonse
Annonse
Skrevet
26 minutter siden, Pulchra skrev:

Jeg mener, ingen diskotek nesten, internett-kafeer, gatemat på kvelden, skal man bare sitte her..

Hææææææ .... Lite å gjøre i Norge i år 2020  ?????

Anonymkode: 1b536...503

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hææææææ .... Lite å gjøre i Norge i år 2020  ?????

Anonymkode: 1b536...503

ja, jeg sitter jo bare her

Skrevet
5 timer siden, Pulchra skrev:

Det er massevis av utesteder, overalt. Internett-kafe? Hva skal du med det? Veldig mange kafeer, fastfoodsteder, butikker osv. har da gratis kundenett man kan logge seg på. De fleste har en telefon, nettbrett eller pc de kan bruke til sånt. Har man ikke det går man på biblioteket. Ta med deg egen kaffe, vipps så har du en internett-kafe. Gatemat på kvelden? Ser food-trucks og bakt potet-boder rett som det er jeg. 

Ellers så kan du jo gå deg en tur, eller starte ditt eget. Dersom du mener det er et marked for noe er det vel bare å starte i stedet for å klage?

Anonymkode: c6e91...a75

Skrevet
3 hours ago, Pulchra said:

ja, jeg sitter jo bare her

Hvor da?

Anonymkode: bef22...3f8

• Liker 1
Skrevet
5 timer siden, Pulchra skrev:

ingen diskotek nesten, internett-kafeer

Kan jeg låne tidsmaskinen din?

Anonymkode: 4e8fd...53b

• Liker 3
Skrevet

Hva tenker du bør endre seg? Omgivelsene dine? Eller du? 

Det fascinerer meg at folk forventer at ting skal skje RUNDT dem, og MED dem, uten at de selv skal foreta seg noe som likner initiativ. 

Anonymkode: ea418...664

• Liker 4
Skrevet

Nordmenn møtes oftere hjemme enn «ute» sammenlignet med mange andre land.
Kan det være dette du føler på? Forstår om Norge kan virke kjedelig. 

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er massevis av utesteder, overalt. Internett-kafe? Hva skal du med det? Veldig mange kafeer, fastfoodsteder, butikker osv. har da gratis kundenett man kan logge seg på. De fleste har en telefon, nettbrett eller pc de kan bruke til sånt. Har man ikke det går man på biblioteket. Ta med deg egen kaffe, vipps så har du en internett-kafe. Gatemat på kvelden? Ser food-trucks og bakt potet-boder rett som det er jeg. 

Ellers så kan du jo gå deg en tur, eller starte ditt eget. Dersom du mener det er et marked for noe er det vel bare å starte i stedet for å klage?

Anonymkode: c6e91...a75

Gå seg en tur eller starte sitt eget?! Er å gå en tur det beste med livet? Jeg går mye turer, for å være aktiv og for å ikke kjede meg ihjel. 

Det er nettopp det, Norge har ikke noe marked for å starte mye. 

Anonymkode: 53162...8ed

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Meg.no skrev:

Nordmenn møtes oftere hjemme enn «ute» sammenlignet med mange andre land.
Kan det være dette du føler på? Forstår om Norge kan virke kjedelig. 

Det er i bygda man møtes hjemme... i byen er det stort sett på kafe. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er i bygda man møtes hjemme... i byen er det stort sett på kafe. 

Selv i Oslo sammenlignet med mange andre land har man mindre tradisjon for å gå ut. Ta f.eks pubkulturen i England, business lunsjen i Sverige eller restauranter i Spania. Norge kommer etter, men ikke på nivå. 

• Liker 2
Skrevet

Men er det noen her som vet hcorfor Norge er så kjedelig? Det er faktisk veldig dårlig marked for mye her. 

Skrevet

TV- programmer gjenspeiler ofte kulturen i landet. Hva er nordmenn i dag opptatt av? Paradise Hotell og Ex on the Beach, for det som liker underholdning uten mening.

Sinnasnekkern (oppussing)

Luksusfellen (fordi det er visst mange nordmenn som tror de har fått pengene fra kredittkortet)

Diverse dating programmer

Psykiske problemer

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Men er det noen her som vet hcorfor Norge er så kjedelig? Det er faktisk veldig dårlig marked for mye her. 

Kan du gi ett eksempel ift dårlig marked?

Bra marked for salg av ski og tur utstyr...

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TV- programmer gjenspeiler ofte kulturen i landet. Hva er nordmenn i dag opptatt av? Paradise Hotell og Ex on the Beach, for det som liker underholdning uten mening.

Sinnasnekkern (oppussing)

Luksusfellen (fordi det er visst mange nordmenn som tror de har fått pengene fra kredittkortet)

Diverse dating programmer

Psykiske problemer

Heh, ja var bedre program før egentlig...

Minner meg om en islender som nevnte at dem synes mange nordmenn var utrolig kjedelige..

X) Livet på Island må være veldig mye mer spennende helt borte der isolert alene fra resten av verden, sikkert mer liv der?

Anonymkode: 948cb...fac

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Heh, ja var bedre program før egentlig...

Minner meg om en islender som nevnte at dem synes mange nordmenn var utrolig kjedelige..

X) Livet på Island må være veldig mye mer spennende helt borte der isolert alene fra resten av verden, sikkert mer liv der?

Absolutt ikke! Jeg er glad for å være norsk og ikke islandsk. Stygt språk har de og, og deres hovedstad er like liten som Trondheim. På den øya må alle kjenne alle? 

Men naturen der borte virker fin da. 

Men hvis jeg skulle valgt nasjonalitet ut fra større marked og sterkere identitet hadde jeg valgt Sverige og Danmark foran Norge. Sverige foran begge. Finland er like kjedelig som Norge. 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt ikke! Jeg er glad for å være norsk og ikke islandsk. Stygt språk har de og, og deres hovedstad er like liten som Trondheim. På den øya må alle kjenne alle? 

Men naturen der borte virker fin da. 

Men hvis jeg skulle valgt nasjonalitet ut fra større marked og sterkere identitet hadde jeg valgt Sverige og Danmark foran Norge. Sverige foran begge. Finland er like kjedelig som Norge. 

Hæ? Islandsk er jo vakkert språk, føler det er mer uendret enn norsk også, som har gått igjennom mange endringer.

Sverige har så masse problemer at jeg vet ikke om det hadde vært verdt det, men Danmark høres litt kult ut da.

Finland er ikke kjedelig! De har bare den ''sisu'' mentaliteten.

• Liker 1
Skrevet

Det største problemet (uten om de største byene) er at det er for få mennesker. Jeg bor i en liten/mellom stor by på vestlandet, og alle som prøve å ta en sjanse på å åpne noe nytt og spennende må legge ned etter kort tid. Dette gjelder alt fra klesbutikker til restauranter. Det er også for lite marked for store kjeder som ikea ol.. det er også for lite marked for større museum, vitensentre, fornøyelses parker osv.. så ja, i utkants Norge er det ganske «lite» å gjøre i den forstand. 

Anonymkode: ff03c...280

• Liker 1
Skrevet
På 4.9.2020 den 18.32, Pulchra skrev:

Diskotek og internett-kafeer: Fordi det er 2020. 

Gatemat: Har du fått med det hva norsk vær innebærer, selv om sommeren? Samt at vi heldigvis har et tilstedeværende mattilsyn med tilhørende regler. 

I sommer har vi opplevd Via Ferrata - tur, klatreparker, vindtunnell, kaiakkpadling, vite-senter, vin-messe, matfestival, utendørs og oppvarmet basseng, Michelin-mat, og mye mer. 

Anonymkode: b0986...0b7

Skrevet

Ja, sånn sett er vi for få mennesker. I de store millionbyene i utlandet, er det samlinger/kurs/foreninger/idrettslag/sosiale lag for hva nå enn din interesse er. Har du en interesse, eller noe du er nysgerrig på å har lyst å begynne på, så er det kurs/foreninger for det, så det er bare å melde seg på. 

Sånn har ikke vi det her i Norge. Men vi har mye som foregår i de aller fleste kommuner vil jeg påstå, men jeg synes det er dårlig oversikt hva tilbudene er. Jeg bor i norges 4 største by, og her skjer det nok mye, men hvor er oversikten?! Det er ikke alltid man vet hva man har lyst til, men om man ser hva som blir tilbudt, så kan det jo være ting man kan tenke seg :) Som f.eks jeg har gått i svømmehallen i flere år, men bare helt tilfeldig nylig fikk vite at de har vannpolo på kveldstid, det syntes jeg hørtes kjempekjekt ut! 

Anonymkode: 1130f...351

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...