AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #1 Skrevet 4. september 2020 Var på sykehuset i dag pga en tann som skal opereres ut. Legen kikker i munn og hals, og kommenterer at jeg ser opphovnet ut i halsen. Spør om jeg har hatt vondt, noe jeg ikke har hatt. Litt etterpå blir vitale tegn sjekket. Han spør om jeg føler meg dårlig, og jeg svarer nei. Ok, du har ihvertfall feber på 38,7, svarer han. Han fortsetter å undersøke meg, uten munnbind eller noe. Konkluderer med at jeg kanskje har feber pga en mulig infeksjon i tannen. Hva i alle dager? Burde ikke legen rygget ut av rommet og forsikret seg om at det ikke var snakk om korona her? Jeg er student i Bergen, og her er det relativt mye smitte nå. Hvorfor ga legen bare blaffen i dette egentlig? Jeg tviler på at jeg er smittet, men skjønner ikke hvorfor ikke legen forsikret seg bedre 🤷♀️ Anonymkode: 51877...59f 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #2 Skrevet 4. september 2020 Hvorfor ga du "blaffen" og møtte opp uten å varsle at du var syk? Nekter å tro at man går rundt med en så høy feber uten å merke noe. Anonymkode: 4e7a2...889 8
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #3 Skrevet 4. september 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor ga du "blaffen" og møtte opp uten å varsle at du var syk? Nekter å tro at man går rundt med en så høy feber uten å merke noe. Anonymkode: 4e7a2...889 Ga blaffen, er du helt idiot? Hadde selvfølgelig ikke møtt opp om jeg hadde følt meg dårlig på noen måte. Nei, jeg merket ikke at jeg hadde feber. 38,7 er ikke fryktelig høy feber for meg som har godt over 37,5 til vanlig i kroppstemperatur. Anonymkode: 51877...59f
Hatsumomo Skrevet 4. september 2020 #4 Skrevet 4. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Var på sykehuset i dag pga en tann som skal opereres ut. Legen kikker i munn og hals, og kommenterer at jeg ser opphovnet ut i halsen. Spør om jeg har hatt vondt, noe jeg ikke har hatt. Litt etterpå blir vitale tegn sjekket. Han spør om jeg føler meg dårlig, og jeg svarer nei. Ok, du har ihvertfall feber på 38,7, svarer han. Han fortsetter å undersøke meg, uten munnbind eller noe. Konkluderer med at jeg kanskje har feber pga en mulig infeksjon i tannen. Hva i alle dager? Burde ikke legen rygget ut av rommet og forsikret seg om at det ikke var snakk om korona her? Jeg er student i Bergen, og her er det relativt mye smitte nå. Hvorfor ga legen bare blaffen i dette egentlig? Jeg tviler på at jeg er smittet, men skjønner ikke hvorfor ikke legen forsikret seg bedre 🤷♀️ Anonymkode: 51877...59f Fordi du var der for tannoperasjon, feber og opphovnet hals følger gjerne med det. Naturlig deduksjon det vel? 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #5 Skrevet 4. september 2020 1 minutt siden, Hatsumomo skrev: Fordi du var der for tannoperasjon, feber og opphovnet hals følger gjerne med det. Naturlig deduksjon det vel? Hvordan har opphovnet hals sammenheng med en visdomstann? Feber regner jeg med kommer av at det muligens er en infeksjon i tannen 🤷♀️ Anonymkode: 51877...59f
Hatsumomo Skrevet 4. september 2020 #6 Skrevet 4. september 2020 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan har opphovnet hals sammenheng med en visdomstann? Feber regner jeg med kommer av at det muligens er en infeksjon i tannen 🤷♀️ Anonymkode: 51877...59f Vet ikke jeg, er ikke lege. Men det vil jeg tror er en naturlig sammenheng hvis du har en infeksjon i en tann at områder i kjeven osv kan bli påvirket av det. Flott at legen ikke blir hysterisk da. Skal vel ikke tro at hver eneste lille ting i kroppen kan være korona. Hadde du kommet til legen med dette uten at du hadde en tann som skulle opereres så hadde det jo vært naturlig å være på vakt. Endret 4. september 2020 av Hatsumomo
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #7 Skrevet 4. september 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan har opphovnet hals sammenheng med en visdomstann? Feber regner jeg med kommer av at det muligens er en infeksjon i tannen 🤷♀️ Anonymkode: 51877...59f Om det er betennelse i en visdomstann, så er det ikke unaturlig at lymfeknuter i nærheten - som feks i halsen og under kjeven - hovner opp. Anonymkode: a7271...104 7
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #8 Skrevet 4. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om det er betennelse i en visdomstann, så er det ikke unaturlig at lymfeknuter i nærheten - som feks i halsen og under kjeven - hovner opp. Anonymkode: a7271...104 Var mandlene. Anonymkode: 51877...59f
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #9 Skrevet 4. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var mandlene. Anonymkode: 51877...59f Mandlene er lymfatisk vev så det samme gjelder der. Anonymkode: 7a161...d5c 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #10 Skrevet 4. september 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mandlene er lymfatisk vev så det samme gjelder der. Anonymkode: 7a161...d5c Da lærte jeg det, takk. Synes uansett det er litt rart at legen ikke tok noen tiltak. Om jeg skulle være smittet, vil jo mangfoldige mennesker og leger i karantene. Anonymkode: 51877...59f
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #11 Skrevet 4. september 2020 Bestill koronatest og finn det ut. Anonymkode: 13531...16a
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #12 Skrevet 4. september 2020 Det er jo evt legens problem da Anonymkode: dec05...781
Anbefalte innlegg