Gjest Gjest_Therese_* Skrevet 20. juli 2005 #1 Skrevet 20. juli 2005 Hei! Kan noen her hjelpe??? Jeg har ikke prøvd noe av dette merket men ble veldig fristet etter å ha hørt min venninnes foredrag om hvor bra dette var. Hun kjøpte dem hos hudpleier og sa at det var DYRT(men vært pengene da..)men er det mulig å kjøpe dem på et tryft sted på nettet?? Ja,det jeg lurte på var....hvilke produkter(foundation,concealer og evt andre produkter) passer til hud som er fet. Jeg har en ujevn hudtone og kviser/røde partier jeg gjerne vil skjule. Altså,en dekkende foundation som ser naturlig ut og som er bra for fet hud. Noen som vet hvilke produkter jeg da bør velge?? Hååååååper på svar!! Takk!
Scheherazade Skrevet 20. juli 2005 #2 Skrevet 20. juli 2005 Du kan bestille fra Essentialdayspa. Du må lage en profil og logge deg inn for å kunne bestille og se prisene. Mye, mye billigere enn i Norge. Pass på tollgrensen, men de skriver ned. Jeg har også fet hud, har foundation (finnes bare en type) i 2.3, den er medium omtrent. Veil er super for å matte ned, warmth blir nesten som solpudder og gir en fin glød. Egentlig anbefaler jeg deg å kjøpe et av settene, der får du litt mindre størrelser på produktene og koster og, på en del av de, instruksjonsvideo.
Gjest Guest Skrevet 20. juli 2005 #3 Skrevet 20. juli 2005 Du må bestille på essentialdayspa.com. ga ca 230 kr for en pakke med foundations,veil ,warmt,1 koster. Bare kostene koster 280 kr hos hudpleier. Jeg bestilte kiten medium som innerholder 2,3 den er veldig fin vis huden din må ha gultone ,vis ikke gå for nr 3.
Gjest Gjest_Therese_* Skrevet 20. juli 2005 #4 Skrevet 20. juli 2005 Tuuuusen takk,dere! Toppers! Skal gå inn på siden å se med en gang... Så det er bare èn foundation..da blir jo valget enkelt.Godt,jeg så for meg at jeg måtte sitte å lese meg til hvilken som var til min hud-det hadde jeg ikke klart å funnet ut! Den matte...trenger man den i tillegg eller matter den andre foundationen godt nok? Er dette bra sminke for fet hud? Venninnen min sa at slik type sminke var nesten bra nok til å sove med(altså at den ikke gav huden prodblemer)?! Høres ut som en bra idè å kjøpe et sånt kit. Hvor lenge varer det da?Men om jeg kjøpe det,må jeg da betale for en ny kost om jeg velger å bestille en ny foundation(atså at det følger med??). Må man bruke den kosten da...jeg har jo annen pudderkost(jeg er ute etter å spare penger,som dere sikkert skjønner..)
Gjest Gjesta Skrevet 20. juli 2005 #5 Skrevet 20. juli 2005 I settet får du også en kost som er perfekt til påføring av mineralfoundation. Den er litt grovere enn vanlige pudderkoster, så tar opp i seg litt mer produkt. Hvis du kan, burde du sjekke fargene hos hudpleier først, for det er lett å bli lurt av fargene på skjermen.
Gjest Gjest_Therese_* Skrevet 20. juli 2005 #6 Skrevet 20. juli 2005 Ja okay...da kjøper jeg den også! Men om jeg går til hudpleier og sier at jeg skal se på fargene for å finne ut hva som passer slik at jeg kan bestille riktig på nettet,blir ikke det litt dumt da?? Dekker den godt og matter den nok eller bør jeg bestille den Veil i tillegg?? Takk
Gjest Gjesta Skrevet 20. juli 2005 #7 Skrevet 20. juli 2005 Du trenger jo ikke si at du skal kjøpe noe som helst. Det er jo lov til å kikke uten å bestemme seg. Forresten: det prøvesettet folk refererer til inneholder: Foundation Veil Warmth Kost Instruksjonsvideo Foundationen i seg selv er ikke matt; heller litt perlemorsaktig. Veil matter ned uten å gi farge.
Gjest gjest1 Skrevet 20. juli 2005 #8 Skrevet 20. juli 2005 Jeg er litt nysgjerrig på I.D etter å ha lest så mye om det her. Min hud er tørr, og særlig på vinteren da jeg helst bruker foundation. Så jeg lurer: Vil denne gjøre huden min tørrere? Kan den legges på lag for lag for ønsket dekkresultat? Er den lett å få jevn? Leggger den seg ned i fine linjer og porer?
Gjest Gjesta Skrevet 20. juli 2005 #9 Skrevet 20. juli 2005 Jeg er litt nysgjerrig på I.D etter å ha lest så mye om det her. Min hud er tørr, og særlig på vinteren da jeg helst bruker foundation. Så jeg lurer: Vil denne gjøre huden min tørrere? Kan den legges på lag for lag for ønsket dekkresultat? Er den lett å få jevn? Leggger den seg ned i fine linjer og porer? ← Jeg kan ikke bruke den fast, for den gjør huden min tørrere, selv uten veil....Pga den skimrende finishen kan den nok framheve ting man helst vil skjule. MEN: den sitter godt, er lett å legge, og for meg er fargen 2.3 perfekt match med litt warmth på toppen.
Gjest gjest1 Skrevet 20. juli 2005 #10 Skrevet 20. juli 2005 Takk for svar, Lilith. Skal ta en runde rundt for å prøve først
Gjest Kiia Skrevet 21. juli 2005 #11 Skrevet 21. juli 2005 Men i det kitet; hvorfor er det bare 2 gram av foundationen og så mye av Veil og Warmth(57 g). Det er veldig forskjell.... Hvor lenge(hvis man regner daglig bruk) varer et slikt kit da. Hvis det bare er til noen få dager er det ikke spes billig med 230 kr?! Går det mye mer av Veil og Warmth enn foundationen,siden det er så lite av den?! Ett annet spørsmål...ER Jane Iredale også sånn mineralsminke?? Takker
Gjest Guest Skrevet 21. juli 2005 #12 Skrevet 21. juli 2005 Hehe.. her tror jeg det trengs litt oppklaringer. For det første: .57 g = 0,57 g Et slikt starterkit vil vare utrolig lenge, det skal så lite til av produktene. Siden du sier du har fet hud, vil du trenge pudderet (mineral veil) i tillegg til foundation. Foundation skal legges i tynne tynne lag, det krever en viss tilvenning å bruke lite nok. For bruker en for mye vil det bare fremheve eventuelle linjer og porer. Den dekker utrolig godt, og gir en nydelig glød.
Scheherazade Skrevet 21. juli 2005 #13 Skrevet 21. juli 2005 Jeg kjøpte mitt starterkit i august i fjor. Siden har jeg brukt det kanskje 2 av 3 dager i gjennomsnitt. Status: Foundation: Kjøpte pakke med bare en foundation i, finnes også pakker med to. Har akkurat kjøpt ny, gikk tom for cirka tre uker siden. Veil: Fortsatt masse igjen, rekker nok et halvt år til. Warmth: Denne kommer jeg nok til å ha i 20 år minst, det skal så utrolig lite til! Har altså brukt i mange måneder, dvs produktene er vanvittig drøye.
Gjest Gjest Skrevet 22. juli 2005 #14 Skrevet 22. juli 2005 Heia! Hvor kan jeg gå å få sett på disse produktene? (Er ofte i Oslo og Trondheim)
Gjest gjest1 Skrevet 22. juli 2005 #15 Skrevet 22. juli 2005 Nidelven spa og hudpleie på Solsiden, Trondheim.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå