kvinneguide Skrevet 4. september 2020 #1 Skrevet 4. september 2020 Forstyrret trafikken og tapte i retten. Mann 50, sykler ritt og transport til jobb er ikke unikt. Alle andre som sykler fra Kolbotn til Oslo greier å holde seg på sykkelfeltet som går parallelt med veien. Men ikke denne karen, som ikke vet hva han skal gjøre nå som han ikke kan kjøre i kollektivfeltet. Han sykler 29kmt i oppoverbakke må vite. Det er lite folk som spaserer i dette gang og sykkelfeltet, men man kan tenkes å måtte bremse ned en og annen gang. Det går jo ikke når man driver å setter pers, eller må holde seg innenfor riktig pulssone. Rutebussene skulle bare visst hvordan de nå setter en mosjonssyklists heder og ære på spill. https://www.nrk.no/osloogviken/ble-domt-for-a-ha-syklet-i-kollektivfeltet-_-hoyesterett-forkastet-anken-1.15147238 11
tdm900 Skrevet 4. september 2020 #2 Skrevet 4. september 2020 Er vel på tide at de skjønner det er flere på veien enn bare de For noen av de, er noen håpløse egositer! 9
Susan Sto Helit Skrevet 6. september 2020 #3 Skrevet 6. september 2020 Jeg har tenkt at det sikkert var greit at sånne som skulle holde så høyt tempo holdt seg på veien og ikke kjørte ned andre på gang og sykkelstien. Men når jeg leste hele saken nå. (Og ikke bare fra syklistens side.) så må jeg si jeg var flau over hans instilling. Han klarer tydeligvis ikke å sykle hverken i kollektivfelt eller på gang og sykkelsti, for det er ikke noen av disse stedene han kan sykle akkurat som han vil. (Så han må slutte å sykle til jobb fordi han må ta hensyn til andre uansett hvor han sykler...) 🙄 Noen burde visst beskyttes mot seg selv. 8
heavyheart Skrevet 6. september 2020 #4 Skrevet 6. september 2020 «– Kommer du til å slutte å sykle? – Nei, jeg kommer til å sykle, men jeg er ikke helt sikker på hvordan jeg skal få det til.« Du får dra på deg storguttsykkelbuksene dine og svelge stoltheten, så skal du se at det vil gå like fort å komme fram på gang og sykkelstien ved siden av👍 Begynner å lure på om disse tour de france 50-åringene måååå legge seg i vegbanen for å bevise ett eller annet?🤔 3
I Grosny Skrevet 6. september 2020 #5 Skrevet 6. september 2020 (endret) Raske syklister passer ikke inn verken i bilkjørebanen eller på gang og sykkelvei, og iallfall ikke på fortau. Problemet er forskjellene på fart trafikantene imellom. De har rett og slett ikke godt veitilbud. Sykkelveiene er som regel altfor trange, og dundrer man gjennom sykkelveier i 50 km/t så oppstår mange farlige situasjoner. Mye skummel forbikjøring foregår f.eks. på sykkelveien fra Aker Brygge til Bærum, der man ofte ser syklister som kjører forbi på midtstreken mens det kommer sykler imot. Raske syklister er nok mest trafikksikre i veibanen. Jeg håper at utvidelse av E 18 gir syklistene skikkelige forhold , og da mener jeg bilvei forbeholdt syklister. Ikke sykkelsti. Jeg er ikke veldig rask, men sliter til tider med å passe inn. Ligger i 25-35 på flatmark. I lange , tunge oppoverbakker kan farten gå under 10 , og da kan jeg sykle på fortauet, hvis jeg kommer meg over fortauskanten. Jeg tar hensyn, og bremser ned til tilnærmet gangfart når jeg passerer fotgjengere uten særlig god klaring, Jeg kan ligge bak treigere syklister ganske lenge for å vente på at det ikke kommer trafikk imot, og opplever da at sterke syklister plutselig smetter ut på siden av meg og kjører forbi når jeg selv tenker å smette ut, eller de kan smette ut selv om det kommer trafikk imot. Det er lenge siden jeg syklet langs Mosseveien, men jeg mener å huske at sykkelstien der er dårlig, smal og elendig utformet, neppe dimensjonert for særlig mer enn 30km/t, og vesentlig mindre en del steder. Nå som flere og flere sykler for å unngå coronabussene så er presset på sykkelstiene større enn noensinne. Sykkelstiene har også blitt farligere. Plutselig står det en parkert elsparkesykkel midt i sykkelstien rett rundt svingen. Er det mange håpløse egoister på sykkel? Å sykle fort er ikke som å kjøre bil. Pulsen er mye høyere, og det skjer noe med psyken. Man blir rett og slett gira, og mer gæærn en man er med lav puls. Man kommer i en psykisk tilstand som kanskje kan sammenlignes med Petter Northug, og da passer man veldig dårlig inn på trafikerte sykkelstier. Raske syklister lager kø på bilveier. Treige syklister lager kø på sykkelstier. Endret 6. september 2020 av I Grosny
Gjest Kristina S. Skrevet 7. september 2020 #6 Skrevet 7. september 2020 (endret) - Endret 11. april 2021 av Kristina S.
I Grosny Skrevet 7. september 2020 #7 Skrevet 7. september 2020 4 timer siden, Kristina S. skrev: Ja, og vet du hvem som gjør dette? Denne gruppa: https://www.facebook.com/groups/ryddavei Flott at noen engasjerer seg i problemet med Elsparkesykkel, men måten det gjøres på er å med viten og vilje sette dem ut i sykkelfelt og veier. De parkerte sparkesyklene jeg har sett på sykkelsti ser ut til å ha blitt plassert der av brukerne, og det er veldig usannsynlig at folk som rydder unna sykler plasserer de slik. Den som rydder unna vil vel helst sette de i grøfta eller iallfall utenfor der det skal gås og sykles.
T-Rex Skrevet 7. september 2020 #8 Skrevet 7. september 2020 On 9/6/2020 at 6:39 AM, I Grosny said: Raske syklister passer ikke inn verken i bilkjørebanen eller på gang og sykkelvei, og iallfall ikke på fortau. Problemet er forskjellene på fart trafikantene imellom. De har rett og slett ikke godt veitilbud. Sykkelveiene er som regel altfor trange, og dundrer man gjennom sykkelveier i 50 km/t så oppstår mange farlige situasjoner. Mye skummel forbikjøring foregår f.eks. på sykkelveien fra Aker Brygge til Bærum, der man ofte ser syklister som kjører forbi på midtstreken mens det kommer sykler imot. Raske syklister er nok mest trafikksikre i veibanen. Jeg håper at utvidelse av E 18 gir syklistene skikkelige forhold , og da mener jeg bilvei forbeholdt syklister. Ikke sykkelsti. Jeg er ikke veldig rask, men sliter til tider med å passe inn. Ligger i 25-35 på flatmark. I lange , tunge oppoverbakker kan farten gå under 10 , og da kan jeg sykle på fortauet, hvis jeg kommer meg over fortauskanten. Jeg tar hensyn, og bremser ned til tilnærmet gangfart når jeg passerer fotgjengere uten særlig god klaring, Jeg kan ligge bak treigere syklister ganske lenge for å vente på at det ikke kommer trafikk imot, og opplever da at sterke syklister plutselig smetter ut på siden av meg og kjører forbi når jeg selv tenker å smette ut, eller de kan smette ut selv om det kommer trafikk imot. Det er lenge siden jeg syklet langs Mosseveien, men jeg mener å huske at sykkelstien der er dårlig, smal og elendig utformet, neppe dimensjonert for særlig mer enn 30km/t, og vesentlig mindre en del steder. Nå som flere og flere sykler for å unngå coronabussene så er presset på sykkelstiene større enn noensinne. Sykkelstiene har også blitt farligere. Plutselig står det en parkert elsparkesykkel midt i sykkelstien rett rundt svingen. Er det mange håpløse egoister på sykkel? Å sykle fort er ikke som å kjøre bil. Pulsen er mye høyere, og det skjer noe med psyken. Man blir rett og slett gira, og mer gæærn en man er med lav puls. Man kommer i en psykisk tilstand som kanskje kan sammenlignes med Petter Northug, og da passer man veldig dårlig inn på trafikerte sykkelstier. Raske syklister lager kø på bilveier. Treige syklister lager kø på sykkelstier. Det du vil ha, er en helt egen sykkelvei bare for deg. Jeg forstår deg veldig godt, men du skjønner kanskje at det vil bli en smule dyrt om alle skal ha en egen sykkelvei bare for seg - eller de som sykler i akkurat samme tempo som dem selv? Har sykla fra x via Aker Brygge til Lysaker til jobb, så jeg er kjent med problemstillingen. 2
Mona95 Skrevet 7. september 2020 #9 Skrevet 7. september 2020 På 4.9.2020 den 17.36, kvinneguide skrev: Forstyrret trafikken og tapte i retten. Mann 50, sykler ritt og transport til jobb er ikke unikt. Alle andre som sykler fra Kolbotn til Oslo greier å holde seg på sykkelfeltet som går parallelt med veien. Men ikke denne karen, som ikke vet hva han skal gjøre nå som han ikke kan kjøre i kollektivfeltet. Han sykler 29kmt i oppoverbakke må vite. Det er lite folk som spaserer i dette gang og sykkelfeltet, men man kan tenkes å måtte bremse ned en og annen gang. Det går jo ikke når man driver å setter pers, eller må holde seg innenfor riktig pulssone. Rutebussene skulle bare visst hvordan de nå setter en mosjonssyklists heder og ære på spill. https://www.nrk.no/osloogviken/ble-domt-for-a-ha-syklet-i-kollektivfeltet-_-hoyesterett-forkastet-anken-1.15147238 Setter en mosjonssyklists heder og ære på spill🤣 Mest fantastiske innlegget jeg har lest på lenge! 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå