AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #1 Skrevet 4. september 2020 Hei! Timeplanen krasjet med samfunnsøkonomi 2, og jeg lurte på om det er mulig å ta det til neste år uten å ha hatt samfunnsøkonomi 1? Anonymkode: 29e4b...e50
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #2 Skrevet 4. september 2020 Du må se på forkunnskapskravet til 2. Anonymkode: 06c14...a8a
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #3 Skrevet 4. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du må se på forkunnskapskravet til 2. Anonymkode: 06c14...a8a Jeg gjorde det, og det sto «forkunnskap samfunnsøkonomi 1». Men så sjekket jeg psykologi 2 og der står det at psykologi 1 er forkunnskap. Det samme med økonomi og ledelse, der står det at økonomistyring er forkunnskapet, og jeg vet at de ikke bygger på hverandre. At man fint kan ta dem uten å ha tatt 1eren. Noen som har tatt samfunnsøkonomi 2 uten 1? Anonymkode: 29e4b...e50
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #4 Skrevet 4. september 2020 Du må nok spesifisere hvilket lærested det er snakk om også. Hvis forkunnskapskravet er absolutt (ikke bare anbefalt) kan det hende du ikke får tatt faget. Du må høre med studiestedet ditt. Jeg har selv tatt 2-fag uten å ta eneren (ikke samfunnsøkonomi), men det er ikke alltid det er mulig. Det spørs i hvor stor grad de bygger på hverandre. Så her er det egentlig bare universitetet ditt som kan gi deg det riktige svaret. Anonymkode: 06c14...a8a
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #5 Skrevet 4. september 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må nok spesifisere hvilket lærested det er snakk om også. Hvis forkunnskapskravet er absolutt (ikke bare anbefalt) kan det hende du ikke får tatt faget. Du må høre med studiestedet ditt. Jeg har selv tatt 2-fag uten å ta eneren (ikke samfunnsøkonomi), men det er ikke alltid det er mulig. Det spørs i hvor stor grad de bygger på hverandre. Så her er det egentlig bare universitetet ditt som kan gi deg det riktige svaret. Anonymkode: 06c14...a8a Jeg går på videregående! Unnskyld hvis jeg ikke spesifiserte det tidligere Anonymkode: 29e4b...e50
frk94 Skrevet 4. september 2020 #6 Skrevet 4. september 2020 Mye mulig du kan det. Har gått både samfunnsøkonomi 1 og 2. Men mener å huske at 2 bygger mye på 1 går mer i dybden, så kan vel tenkes at det blir litt vanskelig å forstå.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #7 Skrevet 4. september 2020 Inne på vilbli.no har de en oversikt over læreplanene for fag for studiespess. Dette gjelder for de som begynte på Vg1 høsten 2019 eller tidligere, så håper det er casen. F.eks. inne på psykologi-læreplanen står det ingenting om bakgrunn for faget, og det står også at psykologi 1 og 2 kan både tas vg2 eller vg3. Hvis man derimot ser på samfunnsøkonomi 2 står det at det er "bakgrunn samfunnsøkonomi 1" og at man kun kan ta det faget på vg3. Så, vil tro ut ifra dette at det ikke går, men jeg ville rett og slett hørt med skolen din, da de helt sikkert vet dette (eller kan finne ut av det for deg)😊 Anonymkode: c8750...ccd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå