AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #1 Skrevet 4. september 2020 Trente du i svangerskapet? Jeg elsker vanligvis å trene, og pleier å trene ca. 5 dager i uka (styrketrening). Men i 1. trimester ble jeg skikkelig dårlig og hadde null energi, så da utgikk treningen. Var såpass dårlig at mannen måtte steppe opp mtp husarbeid og oppfølging av barnet vi allerede har. Så kom 2. trimester og jeg ble bedre. Trente da 3-4 ganger i uka. Nå er jeg 30 uker på vei og har ikke lenger ork til å trene. Kroppen er blitt så tung og jeg har mye vondt. En hel del av motivasjonen min for å trene er å bli stadig sterkere, mestre nye øvelser, pushe meg selv ordentlig hardt. Dette utgår jo nå, og da føles det bare så meningsløst. Men energien er uansett ikke til stede. Forutenom dette tør jeg ikke helt dra på noe treningssenter nå fordi jeg er redd for å bli smittet av korona nå som fødselen stadig nærmer seg. Hvis det er flere som til vanlig trener en del, men ikke orket/klarte så mye trening i svangerskapet, blir jeg veldig glad om dere kan si noe om hvordan det var å gjenoppta treningen igjen etter fødselen. Og jeg vil gjerne høre erfaringer fra dere som også faktisk orket å trene gjennom graviditeten 😊 Anonymkode: 970e5...4b3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #2 Skrevet 4. september 2020 Jeg hadde null energi. Måtte bruke det lille jeg hadde på å jobbe. Tok meg 1,5 år å starte med trening igjen, men det var mest pga logistikk med mannen som jobbet mye kveld. Anonymkode: 3401a...c3a 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #3 Skrevet 4. september 2020 Spydde så mye døgnet rundt trening var uaktuelt. Så etter uke 22 når jeg var litt mer ok i forma kom corona så studioene stengte (jada trene hjemme bla bla bla. Nei, det har jeg ikke konsentrasjons evne til) Trente 3-4 ganger i uka før jeg ble gravid. Anonymkode: 166fc...4b6
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #4 Skrevet 4. september 2020 Jeg trente gjennom hele svangerskapet. Eller ga meg en uke før fødsel. For meg var de psykisk fordelene jeg får fra trening viktig. Det å føle meg sterk og godfølelsen jeg får etter en treningsøkt. Trening har alltid vært "min greie", så tviholdte på å gjennomføre. Men selvfølglig reduserte jeg intensitet og mengde etter formen. Jeg opplevde det motiverende å vite at de som trener statistisk opplever færre komplikasjoner under graviditet og fødesel. Det forebygger svangerskapsforgiftning og kan gi enkle fødsel. Jeg hadde en komlikajsonsfri fødsel og kom meg rakst tilbake i form og ned i min normale vekt. Tror treningen ga meg mange fordeler, og håper å kunne trene like mye i neste svangerskap. Men selvsagt, lytt til kroppen! All bevegelse er bedre enn ingen. Anonymkode: cd758...27a
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #5 Skrevet 4. september 2020 Gikk på ski med to trekkhunder til uke 28. Var på svømming hver uke. Gikk mye med hundene, men ble begrenset etter uke 34 hvor mye og langt jeg orket. Anonymkode: b09d3...774
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #6 Skrevet 4. september 2020 Jeg trener vanligvis seks dager i uken. I begge graviditeter har jeg ikke trent ett minutt fra uke 6 til fødsel. Hadde sterk fatigue, kynnere og generell følelse av uvelhet gjennom hele svangerskapet. Hadde mer enn nok med å jobbe, lett husarbeid og ta vare på barn nr 1. Energien kom tilbake dagen etter fødsel😂 Har tatt opp igjen trening 4 uker etter fødsel begge ganger. Anonymkode: c0569...689
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #7 Skrevet 4. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg trener vanligvis seks dager i uken. I begge graviditeter har jeg ikke trent ett minutt fra uke 6 til fødsel. Hadde sterk fatigue, kynnere og generell følelse av uvelhet gjennom hele svangerskapet. Hadde mer enn nok med å jobbe, lett husarbeid og ta vare på barn nr 1. Energien kom tilbake dagen etter fødsel😂 Har tatt opp igjen trening 4 uker etter fødsel begge ganger. Anonymkode: c0569...689 Hadde forresten utrolig enkle fødsler. Anonymkode: c0569...689
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #8 Skrevet 4. september 2020 Slutta å trene da jeg var 6 uker på vei ,pga kvalmen ,som varte til uke 21. Innen da var det tungt,selv om jeg ikke la på meg så mye. Så kom baby med reflux og null søvn. Har ikke treningsenter med barnepass her jeg bor,og de timene jeg hadde avlastning ble for dyrebare til å bruke på trening,ville bare sove.(alenemor 100%) Nå er det ikke baby lenger,men et barn på 1,5 år. Og jeg har enda ikke begynt på trening igjen...jeg var to ganger før det koronastengte,og det var bare fælt..null energi,og så stiv og støl etterpå... jeg savner trening som det var før svangerskap og barn,jeg gråter inni meg når jeg ser på kroppen før og nå.. men dørstokkmila er så altfor lang! Anonymkode: db73f...585
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #9 Skrevet 4. september 2020 Trente gjennomsnittlig 5-6 dager pr uke helt til dagen før jeg fødte. Selvsagt ikke like tungt/intensivt som tidligere, men såpass at jeg fikk pulsen opp i sone 3 over en lengre periode (sluttet med intervaller og begynte med langkjøring i lavere pulssone i stedet), og såpass at jeg syns det var tungt med styrkeøvelsene. Anonymkode: b545c...6e1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå