Gå til innhold

Hva er ansett som mest status av indøk NTNU, sivøk NHH og sivøk BI?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker folk er mest status og hvorfor?

Anonymkode: 322c9...811

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva tenker folk er mest status og hvorfor?

Anonymkode: 322c9...811

Tenker at det er lavstatus å være opptatt av status. 

• Liker 16
Skrevet
1 minutt siden, HalldirV2 skrev:

Tenker at det er lavstatus å være opptatt av status. 

Enig. Men når det er sagt - sivøk BI er laaangt under de to andre.

Anonymkode: 41d98...fe2

• Liker 10
Skrevet

jeg vet ikke hva indøk er en gang

Anonymkode: 2cd1c...fa1

Skrevet

BI er way under de andre to.

Anonymkode: 08d26...221

• Liker 5
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Javel??

Anonymkode: 67f9c...0da

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig. På BI kjøper man karakterene sine. De flinkeste på BI er nok like flinke som de på NHH/Indøk, men generelt sett er folk «dummere» på BI. 

Anonymkode: e1595...657

• Liker 2
Skrevet

Definitivt indøk NTNU, etterfulgt av NHH

Anonymkode: 5bdb0...c8f

• Liker 2
Skrevet

Hva er det med folk og disse "status"-trådene? Har dere store mindreverdighetskomplekser? Har dere ikke så mye mellom ørene?

Anonymkode: 4542d...b15

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Haha, er jo landets mest anerkjente utdannelse. Vært det i flere tiår.

Anonymkode: f375f...ce3

• Liker 2
Skrevet

Kansje bedre og bry seg om hvilke av utdannelsene som gir best jobb grunnlag? Som gjør at du stiller litt bedre/sterkere enn andre på jobb markede enn hvilken status det gir? 
Indøk og nhh stiller uansett over bi slik jeg ser det.

Anonymkode: 6ae28...193

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Folk flest vet ikke det. Det er primært siv.ing. og økonomer som kjenner til studiet.

Anonymkode: fe0a2...a92

• Liker 2
Skrevet

Blås i status, tenk arbeidmarked. Slik det er i dag, opplever jeg at det er stor etterspørsel etter folk som har gått indøk (eller kan teknologi), mens det flommer over av økonomer. Tenk med hjerte, hjerne og din fremtidige lommebok. 

Anonymkode: 6540c...6f7

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig. På BI kjøper man karakterene sine. De flinkeste på BI er nok like flinke som de på NHH/Indøk, men generelt sett er folk «dummere» på BI. 

Anonymkode: e1595...657

Hvordan kjøper man da? Gikk der i 5 år og har aldri hørt om noe sånt. Det er mange fra Østkanten på nydalen og har ikke penger til det om det skulle vært mulig....just saying....

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kjøper man da? Gikk der i 5 år og har aldri hørt om noe sånt. Det er mange fra Østkanten på nydalen og har ikke penger til det om det skulle vært mulig....just saying....

Jeg søkte på NHH og BI. Bi kommer alle inn på uansett hvor dårlig karakterer man har, og det koster mye penger å gå der. Søkte for å ha backup tilfelle jeg ikke kom inn på NHH. 

Anonymkode: 014d2...583

• Liker 1
Skrevet

Hvis man går på bi så er det pga:

1. Man har for dårlige karakterer til å komme inn andre steder som er tilnærmet gratis og bedre (Oslo met, Ås, NHH med snitt for å komme inn osv). 
2. Man er dum og har ikke undersøkt om det går å ta utdanningen andre steder. 

svaret på spm til Ts, BI er lavest status. Stort sett folk med dårlige karakterer inn, de får bra karakterer ut. Men en B på bi tilsvarer D på NHH. Så de som kommer ut av BI er kjent for å ha kjøpt seg gode karakterer, dvs de får bedre karakterer for ellers ville ikke de med dårlige snitt inn gått der og betalt skolepenger (inntekt for bi).

• Liker 4
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg søkte på NHH og BI. Bi kommer alle inn på uansett hvor dårlig karakterer man har, og det koster mye penger å gå der. Søkte for å ha backup tilfelle jeg ikke kom inn på NHH. 

Alle kommer ikke inn på sivøk og revisjon der. Er 4.5 for sivøk ihvertf.... mange som bor hos foreldrene i nærheten av BI eller bare i oslo sparer litt penger når de studerer der. Har hverken bo eller matutgifter. Kjenner også et par slike som sparte så mye penger at de fikk kjøpt leilighet ila årene med litt hjelp fra foreldrene. 

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man går på bi så er det pga:

1. Man har for dårlige karakterer til å komme inn andre steder som er tilnærmet gratis og bedre (Oslo met, Ås, NHH med snitt for å komme inn osv). 
2. Man er dum og har ikke undersøkt om det går å ta utdanningen andre steder. 

svaret på spm til Ts, BI er lavest status. Stort sett folk med dårlige karakterer inn, de får bra karakterer ut. Men en B på bi tilsvarer D på NHH. Så de som kommer ut av BI er kjent for å ha kjøpt seg gode karakterer, dvs de får bedre karakterer for ellers ville ikke de med dårlige snitt inn gått der og betalt skolepenger (inntekt for bi).

1. Jeg valgte BI over andre skoler som er «gratis» fordi jeg IKKE gidder å flytte meg fra oslo til bondelandet og ville gå sivøk på BI. Dessuten har jeg Ingen kostnader ved å bo hjemme. På den tiden var kravet for sivøk på BI 4.5. Jeg hadde ca 5 i snitt fra vgs og kom ikke inn på NHH men søkte heller aldri. Det er faktisk mange på BI sivøk og revisjonslinjen med høyt snitt som ikke vil ut av oslo. Du kan ikke bli revisor når du går 3 år på NHH og ikke gidder master. Sivøk som ikke fullføres har en ubrukelig bachelor...

2. du tar helt feil her. Det er noen fra BI som ikke kom inn på NHH i starten men tar master der og fullfører med like gode karakterer som de som gikk hele løpet på NHH. Mange internasjonale studenter på master velger BI over NHH fordi det er mer kjent og har til tider ligget høyere på listen.

VGS karakterer har liten sammenheng med hvordan man gjør det på høyere utdanning grunnet for brede fag. Du kan få 6 i en type fag og 2 i noe annet. Nordmenn vet jeg ikke, men mange av oss innvadrere har brent oss på norsk karakterer som vektes tungt på snitt og gym, samfunnsfag,c-språk bla. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...