AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #1 Skrevet 4. september 2020 Jeg synes vi har altfor mye pensum til å rekke å både lese og lage gode notater, og synes dermed det er bedre å kun lese og eventuelt markere det viktige i boken. Blir bare stresset når jeg skal lage notater da jeg ser hvor mye tid det krever. Dumt eller lurt? Anonymkode: 82f3a...9f5
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #2 Skrevet 4. september 2020 Lurt hvis det funker for deg. Det er helt individuelt. Gjennom hele studietiden droppet jeg også notater. Jeg fikk med meg mer av forelesningene og jeg lært bedre av fokusere på å lese i boken enn å bruke tid på notater. Du må rett og slett bare prøve deg frem. Anonymkode: d7822...1c6
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #3 Skrevet 4. september 2020 Lurt for noen, dumt for andre. Det er så individuelt. Jeg skrev ikke notater fra hele pensum, men noterte små stikkord i margene i pensum. Stikkordene kunne være for å finne igjen hva avsnittet handlet om, eller hvis det burde ses i sammenheng med andre deler av pensum. (se side 198, se "Johnsen & Hansen, 2006" , NB: "Berg & Haug 2015 sier det motsatte" eller liknende). Anonymkode: 157f6...19f
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #4 Skrevet 4. september 2020 Alle må finne den studieteknikken som funker for seg. Ingen er like. Jeg sverger til notater i form av tankekart. Anonymkode: f70e5...598 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #5 Skrevet 4. september 2020 Jeg leser aldri pensum perm til perm, og skriver detfor heller ikke notater. Men jeg løser eksamensoppgaver hvor jeg tar utgangspunkt i boka, og da kommer jeg gjennom det likevel. Anonymkode: 8e918...362
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #6 Skrevet 4. september 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Alle må finne den studieteknikken som funker for seg. Ingen er like. Jeg sverger til notater i form av tankekart. Anonymkode: f70e5...598 Samme her Anonymkode: ddb11...cc3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå