AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #1 Skrevet 4. september 2020 Hei. Jeg er alenemor med ett barn på 6.5år. Barnefar er ikke inn i bildet. Har ikke familie i Norge. Jeg har ikke lappen og ikke bil. Skal søke jobb snart når jeg blir ferdigutdannet om noen uker. Har tenkt å søke jobb med kun nattevakt fordi jeg vil få mulighet til både å hente barnet på skolen, legge barnet om kvelden og vekke barnet på morgenen kl.07.30 og følge barnet på skolen som begynner kl.08.30. Er dette ulovlig i Norge? å la barnet sove alene om natten når mor er på jobb? Kan jeg risikerer å bli meldt av naboene til bv? Jeg har virkelig ikke noe annet valg enn nattevakt. Anonymkode: 0f3db...55a
Populært innlegg FjellFrua Skrevet 4. september 2020 Populært innlegg #2 Skrevet 4. september 2020 6.5 år? Det går ikke, ikke under noen omstendighet. 99
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #3 Skrevet 4. september 2020 Det er vel ikke ulovlig, men det er vel heller ikke fornuftig eller lurt. Jeg synes man er altfor liten til å sove alene. Barn våkner og er redde, barn blir syke, brannalarmen kan gå osv. Jeg ville definitivt ikke valgt den løsningen. Anonymkode: 358a6...767 6
Flamme Skrevet 4. september 2020 #4 Skrevet 4. september 2020 Du må finne deg en delttidstilling. Nattevakt for deg er helt uaktuelt. Nesten så man må tro at det er trolling når ei mor vil la noen på snart 7 år være alene hele natten. 43
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #5 Skrevet 4. september 2020 En 6.5 åring er for liten til å være alene på natta. Du må søke deg en dagjobb. Anonymkode: 90152...c94 27
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #6 Skrevet 4. september 2020 1 minutt siden, FjellFrua skrev: 6.5 år? Det går ikke, ikke under noen omstendighet. Hvilken alder tenker du er innenfor? Barnet mitt sover godt og har aldri våknet om natten. Ts. Anonymkode: 0f3db...55a
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #7 Skrevet 4. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: En 6.5 åring er for liten til å være alene på natta. Du må søke deg en dagjobb. Anonymkode: 90152...c94 Dagjobb er umulig. Jobben min vil innebære turnus med dag, kveld, og helg. Ts. Anonymkode: 0f3db...55a
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 Populært innlegg #8 Skrevet 4. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken alder tenker du er innenfor? Barnet mitt sover godt og har aldri våknet om natten. Ts. Anonymkode: 0f3db...55a Nå er det ikke det som er problemet. Hvem Berger ungen ved brann eller andre ting? Hadde personlig glatt meldt inn til barnevernet. Anonymkode: a236e...998 55
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #9 Skrevet 4. september 2020 4 minutter siden, Flamme skrev: Du må finne deg en delttidstilling. Nattevakt for deg er helt uaktuelt. Nesten så man må tro at det er trolling når ei mor vil la noen på snart 7 år være alene hele natten. Hva skal jeg gjøre da? Utdanningen min innebærer kun turnus med dag, kveld og helger. Jeg har ikke noe valg. Anonymkode: 0f3db...55a
Flamme Skrevet 4. september 2020 #10 Skrevet 4. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva skal jeg gjøre da? Utdanningen min innebærer kun turnus med dag, kveld og helger. Jeg har ikke noe valg. Anonymkode: 0f3db...55a Du har ikke noe valg når det gjelder å la 6åringen være alene hjemme heller... Enten så må du ha barnevakt eller så må du droppe nattevakt. Hvis du sjekker arbeidsmiljøloven så kan man ikke kreve at en alenemor med et barn på 6 år jobber nattevakt. 41
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #11 Skrevet 4. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva skal jeg gjøre da? Utdanningen min innebærer kun turnus med dag, kveld og helger. Jeg har ikke noe valg. Anonymkode: 0f3db...55a Da må du finne en løsning hvor noen sitter barnevakt hele natten og betale for det. Anonymkode: ac865...c72 30
Flamme Skrevet 4. september 2020 #12 Skrevet 4. september 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken alder tenker du er innenfor? Barnet mitt sover godt og har aldri våknet om natten. Ts. Anonymkode: 0f3db...55a Har ingenting å si hvor godt barnet ditt sover. En 6-7åring skal ikke være alene om natten. Skjønner du er desperat, men seriøst... 22
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #13 Skrevet 4. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva skal jeg gjøre da? Utdanningen min innebærer kun turnus med dag, kveld og helger. Jeg har ikke noe valg. Anonymkode: 0f3db...55a Da skulle du ha tenkt på det tidligere. Ikke greit i det hele tatt. Anonymkode: a3050...d8f 21
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #14 Skrevet 4. september 2020 Betale en sovende tenåring som sovende barnevakt? Jeg var det selv, hadde ikke det hver dag men en uke hver 3. Uke. Var barnevakt for en alenemor som bodde i nabolaget fra ungen var 5 år til barnet var 9 år ca. Anonymkode: e5bf5...40a 38
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #15 Skrevet 4. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva skal jeg gjøre da? Utdanningen min innebærer kun turnus med dag, kveld og helger. Jeg har ikke noe valg. Anonymkode: 0f3db...55a Å la et barn på 6,5 år være alene hele natten er i alle fall ikke noe valg! Og for å svare på spørsmålet ditt: JA, du kommer til å bli meldt til barnevernet! Men at barnevernet tar fra deg barnet er faktisk ikke det verste som kan skje, men heller at barnet kan brenne inne, tusle ut om natten og bli påkjørt/forsvinne, skade seg alvorlig og ikke være i stand til å tilkalle hjelp osv. Anonymkode: 0dbc7...15d 45
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #16 Skrevet 4. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva skal jeg gjøre da? Utdanningen min innebærer kun turnus med dag, kveld og helger. Jeg har ikke noe valg. Anonymkode: 0f3db...55a Da må du skaffe barnepass . Jeg har en på 10 år og hadde ALDRI forlatt han når jeg er på nattevakt. Galskap!!! Anonymkode: 6f221...0e0 20
Million Skrevet 4. september 2020 #17 Skrevet 4. september 2020 Hadde jeg hatt en nabo, kollega eller bekjent som lot en 6-7 år gammel unge, eller en 10 år gammel, være hjemme alene hele natten støtt og stadig, så hadde jeg meldt denne moren til barnevernet! NEI, man lar ikke barn under minst 13 år være hjemme alene om natten. Du blir nødt til å betale en sovende barnevakt for å være der og passe på de nettene du har nattevakt. 27
Flamme Skrevet 4. september 2020 #18 Skrevet 4. september 2020 Kan man ikke bli dømt i norske rettsaker for omsorgssvikt? For å la en 6åring være alene om natten er uten tvil omsorgssvikt. 21
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #19 Skrevet 4. september 2020 Nei, det går ikke. Så enkelt er det. Hva studerer du? Sykepleie? Det finnes dagsjobber. Anonymkode: cf566...b68 9
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #20 Skrevet 4. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Å la et barn på 6,5 år være alene hele natten er i alle fall ikke noe valg! Og for å svare på spørsmålet ditt: JA, du kommer til å bli meldt til barnevernet! Men at barnevernet tar fra deg barnet er faktisk ikke det verste som kan skje, men heller at barnet kan brenne inne, tusle ut om natten og bli påkjørt/forsvinne, skade seg alvorlig og ikke være i stand til å tilkalle hjelp osv. Anonymkode: 0dbc7...15d Hvorfor skal alle disse hendelsene (brenne inne, tusle ut om natten, bli påkjørt/forsvinne, skade seg selv alvorlig, osv) skal oppstå nå? Og hvorfor ikke alle disse forferdelige ting ikke har skjedd før i de 6 årene barnet levde? Ts. Anonymkode: 0f3db...55a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå