AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #1 Skrevet 4. september 2020 mini hadde kolikk fra fødsel, etter 3 mnd gikk det over å vi fikk en drømmebaby. sov timesvis på dag og natt. så snur det over natten! hun sover helt ok på natt, men kun en halvtime i slengen på dagtid. hun er sur og grinete hele dagen, å vi må underholde konstant. skal vi på tur gråter hun en halvtime før hun sovner (i vogn). uansett om vi kjører bil, triller tur, ligger i kaldt rom, ligger i varmt rom så våkner hun etter disse 30min. det er så ufattelig slitsomt!!! hun er sur og grinete og det smitter mildt sagt over på mammaen klarer ikke å underholde seg selv i 5min. glad i den lille klumpen men skal virkelig gå rundt meg selv 1818 ganger før vi vurderer småsøsken. har hørt om søvnregresjon, men det er nå 4 uker siden dette startet. vi bruker alt fra 1-3t på å få henne til å sove om natten, da sover hun heldigvis en stund. gi meg styrke! og tips. Anonymkode: f29d1...7a0
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #2 Skrevet 4. september 2020 Min sov aldri lenger enn 36 min av gangen før han ble ett, men hjalp noen ganger om han sov oppå meg. Anonymkode: e31d6...e21
MiominMio Skrevet 4. september 2020 #3 Skrevet 4. september 2020 Vi hadde det likedan med ene barnet. Utrolig slitsomt, men det ble bedre....tok ca 6 måneder her og bedret seg markant når vi gikk over til fast føde faktisk. Søskenet var totalt motsatt igjen og sov hele tiden som baby, men snudde derimot på saker når det ble 2 år gammelt og fant ut at 5 var et fint tidspunkt å stå opp på Nå er de tenåringer og sover hele dagen. Barsels og småbarns perioden er tøft. Hør med helsestasjonen om du kan få noen råd - allier de med familie som kanskje kan trø til litt slik at du får sovet litt eller bare slappet litt av i løpet av en dag. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #4 Skrevet 4. september 2020 Helt vanlig. Her er det 32 min som er «grensa», alltid vært det. Han er 10 mnd nå 😛 Anonymkode: be95a...42f
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #5 Skrevet 4. september 2020 30 min her og, så fremst vi ikke er ute og triller... Anonymkode: e0ae2...a68
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #6 Skrevet 4. september 2020 Jenta mi er født i april i år, så babyene våre er like gamle. Hun har siden hun var 2 måneder sovet maks 40 minutter hver dupp. Våkner på sekundet etter at 40 minutter er gått, og det er slitsomt. Denne uka har minst en av duppene vart i 1-2 timer, og det er helt fantastisk. Babyen er glad og jeg er glad. Dette har hjulpet oss: 1. Hvor lang våkentid har barnet mellom duppene? Vi må konstant få henne til å sove etter 1,5 time våkentid, hvis ikke blir hun overtrøtt og grinete. Barn som sover så korte dupper som våres gjør, får aldri den dype søvnen på dagtid. Derfor blir de fort trøtte igjen. 2. Legg barnet på et mørkt og stille rom. Når hun da våkner etter 30 minutter er det lettere for henne å sovne igjen hvis det ikke er noe å se på i rundt. Kanskje det ikke virker de første gangene, men verdt å se om det går seg til på sikt. 3. Anbefaler gruppen «sove uten gråt» på Facebook. Den har masse tips til barn som kun sover en søvnsyklus slik som våre. 4. Lytt til episodene «søvn hos baby» og «soving på dagen» i podcasten Foreldrerådet. og ellers: Når barnet sover på dagtid, HVIL DEG! Ikke gjør husarbeid, dusje eller ta oppvasken. Jeg har laget «stasjoner» til babyen rundt om i huset, slik at hun kan feks ligge på gulvet på vaskerommet og leke mens jeg vasker tøy, eller hun kan sitte i vippestolen mens jeg dusjer. Et annet tips, prøv bæresele og gå tur med babyen når det er våkent. Det er som regel noe koselig som dere kan gjøre sammen som ikke krever at du må underholde babyen, og tiden frem til neste dupp går raskere. og til slutt, lykke til! Du er en fantastisk mamma til ditt barn. Og dette kommer til å gå over, bedre tider kommer! Anonymkode: 1d88b...6b3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå