Gå til innhold

Hjelp! Snopesjuk!

Gjest Guest

Anbefalte innlegg

Gjest Guest

Jeg har en stor pose M liggende i skapet (flyplass-størrelse...) og jeg har så lyst å åpne den! Akutt snopesjuke, klarer ikke tenke på annet enn denne posen og hvordan det ville vært å knase noen M'er mellom tennene. Sjokoladen... peanøttene... yummy.

Men jeg vil ikke!

Nei!

Nå har jeg klart meg så langt i dag, men kvelden er alltid verst for meg. Noen gode forslag til hvordan jeg kan holde selvdisiplinen opp og lysten under kontroll? (og nei, jeg kan ikke gå ut, for jeg må jobbe de neste par timene...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Ta ei brødskive og et glass melk. Hvis du fortsatt er snopesjuk etter det, kan du ta noen få, men gi deg selv et antall på forhånd.

Og husk: åpnet=borte (i hvertfall etter min erfaring).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Gi bort posen, eller kast den (den kommer til hjemsøke deg hele kvelden hvis du ikke kvitter deg med den). Ha alltid litt tørket frukt liggende istedenfor.

Litt kjedelig jeg nå, kanskje...?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guest

Gode svar, selv om de ikke passer akkurat i dag. Jordbær er superdigg, men spiste opp kurven i går. Brødskive hjelper ikke, for eh... jeg har ikke brød i huset... eller pålegg! (På tide å handle kanskje?) Og jeg har allerede spist is i dag, uten at det hjalp på snopesjuka (sunn is riktignok: hjemmelaget av moste fersken!).

Det er liksom konsistensen, knasingen, lyden, følelsen, smaken, hele pakka jeg higer etter! Argh! Men jeg SKAL klare det! For det er med meg som med Lilith: er den åpnet, er den spist.

Kanskje lage pop corn i stedet? Er det usunt/kaloririkt når jeg tørr-popper dem (ikke bruker smør i gryta)? Bedre enn M i alle fall?

Fankerns stress! Ikke noe som litt for mange oppdrag til å få fart på snopesuget. Andre stressrøyker, jeg stress-fyser. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Popcorn er en klassiker når jeg er sugen på noe. Og det er helt klart sunnere enn M (men skjønner deg godt når du snakker om konsistens og knasing..).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trolletrine

knis....huff,det er ikke greit.Prøv å tenk på hvor kort glede du får hvis du spiser opp posen,mens hvor lenge du gremmer deg etterpå.Er det verd det?? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Popcorn er kjempebra når du er sugen på noe godt. Hvis du popper det selv i gryte eller popcornmaskin (ikke mikropopcorn) bestemmer du selv mengden olje/smør så kalorimengden blir minimal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta alle M'ene i munnen og tygg godt og spytt de ut!

Da får du knasingen og smaken og alt det der! :sjarmor:

-viXen-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt avhengig av sjokolade. Spiser sjokolade hver dag. Men prøver å ta en liten bit. Noe som hjelper med meg er å alltid ha masse sjokolade i skapet. Sånn at det blir overflod. Fordi da blir det liksom som annet mat.

Hvis jeg bare har en sjokolade blir det: Nå har jeg bare en sjokolade igjen, så da kan jeg putte den i meg.

Hilsen sjokonam. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Trådstarter_*

Jeg vil bare gi en oppdatering:

Jeg åpnet ikke posen i går! *stolt*

I stedet tok jeg meg en liten neve gresskarfrø og fikk litt av knasingen, om enn ikke den riktige konsistensen av knasende glasur, myk sjokolade og hard nøtt....

Men jeg klarte det! Null sjokolade!

Alkoholikere har AA. Jeg har KG! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååååå. Så flink du er. Så flink du var som ikke åpnet posen. Jeg hadde ikke klart det. Skjønner godt at du er stolt.

*klem* :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...