AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #1 Skrevet 4. september 2020 Hei! Jeg var på ultralyd og er ifølge mensen 7 uker på vei. Men hun som tok ul sa jeg var 5 uker på vei. Hun sa at fosteret var på størrelse med 5 uker. Ikke noe info om hjerteslag ellernoe da det bare var en rask sjekk. Jeg har vurdert abort av ulike årsaker, så de ville ikke nevne om hjertet slo. Selvom jeg nevnte at jeg vurderte abort, men ikke ønsket å utføre det lenger. Men jeg skjønte ikke dette med 5 uker... spurte rundt dette-men udregelig lege ga meg ikke svar på det jeg spurte om. Skjønner ingenting. Fikk KNALLSTERK positiv test på kveldsurin for tre uker siden. Så jeg kan jo ikke bare være 5 uker på vei?? Spurte 3 ganger, men hun var overlegen og brydde seg ikke om at dette var noe jeg lurte på! Betyr det at fosteret ikke har utviklet seg videre?? Skjønner ingenting. Anonymkode: c842a...d68
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #2 Skrevet 4. september 2020 Hjertet slår ikke før uke 6-7. Er du ikke fornøyd eller føler deg usikker på informasjon som ble gitt, ringer du dit du tok ultralyd eller tar en privat. Om du uansett skal fjerne embryoet, spiller det vel ingen rolle? Anonymkode: 6ffd9...c96 4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #3 Skrevet 4. september 2020 Skal ikke fjerne det. Var inne på tanken tidligere.. men ja, skal bestille privat! Ble bare så usikker Anonymkode: c842a...d68
Kenelz Skrevet 4. september 2020 #4 Skrevet 4. september 2020 Betyr at den ikke er er noe større eller mindre enn 5 uker. I uke 18 får du mer presist svar og termindato. Kan hende legen ikke ville si noe mer da det virker som du har vært frem og tilbake om å ta abort. Hadde det vært noe ille med fosteret så hadde legen informert det. 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #5 Skrevet 4. september 2020 Hvor var du og tok ultralyd? Var du henvist dit fordi du skulle ta abort? Anonymkode: f4946...68b
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #6 Skrevet 4. september 2020 3 minutter siden, Kenelz skrev: Betyr at den ikke er er noe større eller mindre enn 5 uker. I uke 18 får du mer presist svar og termindato. Kan hende legen ikke ville si noe mer da det virker som du har vært frem og tilbake om å ta abort. Hadde det vært noe ille med fosteret så hadde legen informert det. Takk for svar! Jeg bare funderer om legen teller uten de to ukene fra mensen til eggløsningen som vi gjør. For ifølge terminkalkulatoren osv så la jeg inn sist mensen og fikk da opp at jeg er 7 uker på vei for da kan det stemme med 5 uker.. Anonymkode: c842a...d68
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #7 Skrevet 4. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal ikke fjerne det. Var inne på tanken tidligere.. men ja, skal bestille privat! Ble bare så usikker Anonymkode: c842a...d68 Åja, beklager, da leste jeg hoved innlegget litt kjapt. Da ville jeg bestilt en privat ultralyd om 2 uker, for da kan du uansett se et bankende hjerte om alt går som det skal. Lykke til! Anonymkode: 6ffd9...c96
Kenelz Skrevet 4. september 2020 #8 Skrevet 4. september 2020 7 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for svar! Jeg bare funderer om legen teller uten de to ukene fra mensen til eggløsningen som vi gjør. For ifølge terminkalkulatoren osv så la jeg inn sist mensen og fikk da opp at jeg er 7 uker på vei for da kan det stemme med 5 uker.. Anonymkode: c842a...d68 I følge lege er jeg 13 uker på vei, sa at jeg hadde mensen den 2 mai, men pga fosterets str. skrev han opp sist mensen den 20 mai.. 😂 Får vite mer riktig informasjon i uke 18
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #9 Skrevet 4. september 2020 Kan høres ut som utviklingen kanskje har stoppet opp. Du får vente å se om det kommer blødning, hvis ikke tar du ny ultralyd om to uker. Anonymkode: a9bce...cf2 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #10 Skrevet 4. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan høres ut som utviklingen kanskje har stoppet opp. Du får vente å se om det kommer blødning, hvis ikke tar du ny ultralyd om to uker. Anonymkode: a9bce...cf2 Blødning? Anonymkode: 1af25...985
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #11 Skrevet 4. september 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Blødning? Anonymkode: 1af25...985 Ja, embryoet støtes til slutt ut om utviklingen har stoppet opp. Anonymkode: a9bce...cf2 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #12 Skrevet 4. september 2020 De snakker alltid om svangerskapsuker på ultralyd (ellers blir det jo forvirrende) så det kan dessverre være et dårlig tegn om størrelsen tilsier 5 uker. Hjertet begynner å slå uke 5+1, så det burde vært synlig om du er i uke 7. Det er normalt å bli satt tilbake noen dager, men to uker er litt i overkant mye.. Ville forberedt meg på at det ikke går veien. Anonymkode: 3cf17...521 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #13 Skrevet 4. september 2020 Okei. Takk for svar! Jeg tenkte kanskje legen mente at fosteret var 5 uker, som tilsier at jeg er 7 uker mtp første dag i siste menstruasjon regner med at dette ikke går veien jeg da.. Anonymkode: c842a...d68
Flamme Skrevet 4. september 2020 #14 Skrevet 4. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Okei. Takk for svar! Jeg tenkte kanskje legen mente at fosteret var 5 uker, som tilsier at jeg er 7 uker mtp første dag i siste menstruasjon regner med at dette ikke går veien jeg da.. Anonymkode: c842a...d68 Regn med at dette går bra! Du er gravid og skal føde et friskt barn til det motsatte er bevist. Jeg fikk samme beskjed på ultralyd som deg og fikk det ikke til å stemme. Sitter her nå med en frisk og fin baby. 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #15 Skrevet 4. september 2020 2 minutter siden, Flamme skrev: Regn med at dette går bra! Du er gravid og skal føde et friskt barn til det motsatte er bevist. Jeg fikk samme beskjed på ultralyd som deg og fikk det ikke til å stemme. Sitter her nå med en frisk og fin baby. Okei, takk for svar! Hva var utfallet? Var du kortere på vei? Eller regnet de fosteret sine uker uten å regne med første dag i siste menstruasjon? Høres rart ut.. men har blitt glad i det som vokser inni meg, vet at alt kan skje. Men jeg føler allerede at jeg blir nedfor om jeg mister men livet går sin gang, krysser fingrene! Anonymkode: c842a...d68
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #16 Skrevet 4. september 2020 6 minutter siden, Flamme skrev: Regn med at dette går bra! Du er gravid og skal føde et friskt barn til det motsatte er bevist. Jeg fikk samme beskjed på ultralyd som deg og fikk det ikke til å stemme. Sitter her nå med en frisk og fin baby. Hvorfor gir du ts slike falske forhåpninger? Om hun hadde knallsterk test for 3 uker siden, sier det seg selv at utfallet mest sannsynlig ikke vil gå bra. Anonymkode: a9bce...cf2 6
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #17 Skrevet 4. september 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Okei. Takk for svar! Jeg tenkte kanskje legen mente at fosteret var 5 uker, som tilsier at jeg er 7 uker mtp første dag i siste menstruasjon regner med at dette ikke går veien jeg da.. Anonymkode: c842a...d68 Nei, legen mente ikke det. Anonymkode: a9bce...cf2 2
Flamme Skrevet 4. september 2020 #18 Skrevet 4. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Okei, takk for svar! Hva var utfallet? Var du kortere på vei? Eller regnet de fosteret sine uker uten å regne med første dag i siste menstruasjon? Høres rart ut.. men har blitt glad i det som vokser inni meg, vet at alt kan skje. Men jeg føler allerede at jeg blir nedfor om jeg mister men livet går sin gang, krysser fingrene! Anonymkode: c842a...d68 De mente jeg var to-tre uker kortere på vei enn hva jeg selv mente. Endte med at jeg fødte to dager før min egen menstruasjonstermin.
Flamme Skrevet 4. september 2020 #19 Skrevet 4. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor gir du ts slike falske forhåpninger? Om hun hadde knallsterk test for 3 uker siden, sier det seg selv at utfallet mest sannsynlig ikke vil gå bra. Anonymkode: a9bce...cf2 Utfallet vet vi ingenting om.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #20 Skrevet 4. september 2020 Akkurat nå, Flamme skrev: Utfallet vet vi ingenting om. Nei, men det er mulig å tenke logisk. Det skulle vært hjerteaktivitet og ts skulle vært lenger på vei enn 5 uker. Anonymkode: a9bce...cf2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå