AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #1 Skrevet 4. september 2020 Hei jeg og min søster skal flytte sammen for å spare penger, men jeg har uføretrygd med ensligtillegg.. Regnes søstre som samboere, når jeg er enslig? Og vil jeg da miste ensligtillegget på min uføretrygd, om vi flytter sammen? På NAV står det bare om jeg endrer sivilstatus, men det gjør jeg jo ikke om det er søsteren min? Noen som jobber på NAV her og vet? Anonymkode: b1e87...5f6 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #2 Skrevet 4. september 2020 Det gjelder bare partner i samboerskap/ekteskap fikk jeg beskjed om da jeg skulle flytte sammen med venninner. Anonymkode: 601e3...5df 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #3 Skrevet 4. september 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det gjelder bare partner i samboerskap/ekteskap fikk jeg beskjed om da jeg skulle flytte sammen med venninner. Anonymkode: 601e3...5df Det var godt å høre Anonymkode: b1e87...5f6
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #4 Skrevet 4. september 2020 Egentlig merkelig da jeg regner med at dere søstre deler husleie og strøm++ på lik linje med kjærester!!! Anonymkode: a9584...483 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #5 Skrevet 4. september 2020 Det gjelder nok kun hvis du har en samboer av motsatt kjønn. Hvordan dem gjør det med tanke på homofili er ikke godt å si. Forstå det som dem vil. Sivilstatus burde ikke ha hatt noe å si! Du får f.eks ikke "samboer"-trekk hvis du bor hjemme hos mor og far. Så da får du ikke det med din søster heller. Er visst kun heterofile kjæresteforhold NAV er ute etter å begrense. Anonymkode: 76271...3be 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #6 Skrevet 4. september 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det gjelder nok kun hvis du har en samboer av motsatt kjønn. Hvordan dem gjør det med tanke på homofili er ikke godt å si. Forstå det som dem vil. Sivilstatus burde ikke ha hatt noe å si! Du får f.eks ikke "samboer"-trekk hvis du bor hjemme hos mor og far. Så da får du ikke det med din søster heller. Er visst kun heterofile kjæresteforhold NAV er ute etter å begrense. Anonymkode: 76271...3be Ok, takk for svar. Da vet jeg det Da trenger jeg ikke å endre noe. Anonymkode: b1e87...5f6 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #7 Skrevet 4. september 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Egentlig merkelig da jeg regner med at dere søstre deler husleie og strøm++ på lik linje med kjærester!!! Anonymkode: a9584...483 Ja det skal vi gjøre, men om jeg ikke trenger å gjøre noe og det ikke gjelder alle som bor sammen, så er jeg bare glad for det Anonymkode: b1e87...5f6 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #8 Skrevet 4. september 2020 Eneste unntaket er dersom en eller begge søker sosialhjelp. Da blir dere beregnet som i et bofelleskap (samboere) og ikke enslig. Anonymkode: d064f...b09
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #9 Skrevet 4. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det gjelder nok kun hvis du har en samboer av motsatt kjønn. Hvordan dem gjør det med tanke på homofili er ikke godt å si. Forstå det som dem vil. Sivilstatus burde ikke ha hatt noe å si! Du får f.eks ikke "samboer"-trekk hvis du bor hjemme hos mor og far. Så da får du ikke det med din søster heller. Er visst kun heterofile kjæresteforhold NAV er ute etter å begrense. Anonymkode: 76271...3be Selvfølgelig har ikke kjønn eller legning noe å si. Anonymkode: 78afc...686 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå