AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #1 Skrevet 4. september 2020 Dagens tanker og ønsker! Jeg kunne tenkt meg å bo ute i naturen! Eller bare hatt et skikkelig pitte lite minihus med vaskemaskin, do, dusj og kanskje en seng for de kaldeste nettene for vinteren. Ikke et must da. Men ellers bare være ute hele året. Lage hvert måltid ute osv. Gro mye av min egen mat. Jeg har aldri levd i naturen og er veldig programert til det behagelige inne livet. Er det flere som tenker som meg? Har sett på mini hus man kan sette opp. Kan ikke noe om sånt. Noen som har erfaring med det? Det er noe inni meg som vil heller være i et natur samfunn enn i det vi lever i i dag. Alt er rett og slett for mye og merker jeg bare vil bo ute og gjøre som de gjorde før i tiden. Nå i dag er vi så heldig at man kan gjøre begge. Eller leve enkelt samtidig ha tilgang til så mye. Noen andre som har det på samme måte som meg? 😅 Føler meg kanskje litt rar som vil ha det sånn. Men merker at jeg trekkes mer og mer til disse tankene hvor eldre jeg blir. Og nå kom jeg til å tenke på. Finnes det kanskje grupper eller et ute samfunn her i Norge? 😮 Anonymkode: f6cce...8d8 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #2 Skrevet 4. september 2020 Kanskje alle som vil bo ute bor ute allerede 😳😅 Anonymkode: f6cce...8d8
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #3 Skrevet 4. september 2020 Jeg kunne bodd i en minihus, men da måtte det vært et mildt og stabilt klima. Anonymkode: a1adc...f72 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #4 Skrevet 4. september 2020 Du må vel eie eller leie en eiendom om du skal sette opp minihus eller bo fast et sted. Om du skal ha vann og strøm må selvsagt det legges inn, så de fleste i dag borrer etter vann om de bor/har hytte på fjellet, og det koster en hel del. Anonymkode: 02464...9e1 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #5 Skrevet 4. september 2020 Jeg tenker sånn som deg! Men er for lite praktisk av meg til at det hadde fungert. Jeg velger å bo i en liten leilighet, da, med bare det aller mest nødvendige rundt meg. Anonymkode: 05ffc...306 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #6 Skrevet 4. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker sånn som deg! Men er for lite praktisk av meg til at det hadde fungert. Jeg velger å bo i en liten leilighet, da, med bare det aller mest nødvendige rundt meg. Anonymkode: 05ffc...306 Kult! Hadde vært kjekt å bare samlet en gjeng som ville det samme og fått det til sammen men det er vel litt mer komplisert enn det. Synes det livet virker så fredsommelig. Og tror jeg hadde satt mer pris på livet egentlig. Jeg tenker å spare da så jeg kan få det til en dag. Anonymkode: f6cce...8d8
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #7 Skrevet 4. september 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kunne bodd i en minihus, men da måtte det vært et mildt og stabilt klima. Anonymkode: a1adc...f72 Jeg synes norsk klima hadde vært spnennde å bo ute i 😅 Anonymkode: f6cce...8d8
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #8 Skrevet 4. september 2020 Norges klima tillater dessverre ikke dette tror jeg... Men det høres flott ut Anonymkode: 44792...2da 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #9 Skrevet 4. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Norges klima tillater dessverre ikke dette tror jeg... Men det høres flott ut Anonymkode: 44792...2da Derfor jeg tenkte på å ha et lite hus til vinteren. Feks lavo hadde vært en fin tilleggs ting. De tror jeg det funker å bo i igjennom vinteren om jeg ikke tar helt feil. Er litt sånn jeg tenker ved å bo ute. Ikke sove rett på mosen liksom 😅 Anonymkode: f6cce...8d8
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #10 Skrevet 4. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Derfor jeg tenkte på å ha et lite hus til vinteren. Feks lavo hadde vært en fin tilleggs ting. De tror jeg det funker å bo i igjennom vinteren om jeg ikke tar helt feil. Er litt sånn jeg tenker ved å bo ute. Ikke sove rett på mosen liksom 😅 Anonymkode: f6cce...8d8 Men hva slags hus tenker du? Det må jo være riktig isolert og slik at kald luft ikke blåser gjennom.. Tenker du å bare sette opp et hus i skogen, da må jo kjøpe eiendommen ? :p Anonymkode: 44792...2da 2
Hoppetaujenta Skrevet 4. september 2020 #11 Skrevet 4. september 2020 Tror man bør ta det gradvis hvis man ikke er vant til den livsstilen. Rett ut i virkeligheten hadde blitt for mye midtvintersdager og iskalde netter med alle de utfordringene det fører med seg. I fantasien derimot.... 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #12 Skrevet 4. september 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hva slags hus tenker du? Det må jo være riktig isolert og slik at kald luft ikke blåser gjennom.. Tenker du å bare sette opp et hus i skogen, da må jo kjøpe eiendommen ? 😛 Anonymkode: 44792...2da Nei, selvfølgelig ikke. Må ha kjøpt en tomt først. Og ja tenker skikkelig hus og ikke bare lagd av kvister liksom 😛 lol Anonymkode: f6cce...8d8
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #13 Skrevet 4. september 2020 4 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: Tror man bør ta det gradvis hvis man ikke er vant til den livsstilen. Rett ut i virkeligheten hadde blitt for mye midtvintersdager og iskalde netter med alle de utfordringene det fører med seg. I fantasien derimot.... Ja, enig i det 😄 Er litt mer trygt i fantasien 😅 Anonymkode: f6cce...8d8 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #14 Skrevet 4. september 2020 Går fint i en gapahuk. Kristoffer Clausen har gjort dette. Anonymkode: 8d4c0...901
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #15 Skrevet 4. september 2020 Det finnes minihus i skogen. Ganske mange av de faktisk. Tror de kalles hytter..? 😉 Anonymkode: 9ff92...42e 2
kvinneguide Skrevet 4. september 2020 #16 Skrevet 4. september 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Dagens tanker og ønsker! Jeg kunne tenkt meg å bo ute i naturen! Eller bare hatt et skikkelig pitte lite minihus med vaskemaskin, do, dusj og kanskje en seng for de kaldeste nettene for vinteren. Ikke et must da. Men ellers bare være ute hele året. Lage hvert måltid ute osv. Gro mye av min egen mat. Jeg har aldri levd i naturen og er veldig programert til det behagelige inne livet. Er det flere som tenker som meg? Har sett på mini hus man kan sette opp. Kan ikke noe om sånt. Noen som har erfaring med det? Det er noe inni meg som vil heller være i et natur samfunn enn i det vi lever i i dag. Alt er rett og slett for mye og merker jeg bare vil bo ute og gjøre som de gjorde før i tiden. Nå i dag er vi så heldig at man kan gjøre begge. Eller leve enkelt samtidig ha tilgang til så mye. Noen andre som har det på samme måte som meg? 😅 Føler meg kanskje litt rar som vil ha det sånn. Men merker at jeg trekkes mer og mer til disse tankene hvor eldre jeg blir. Og nå kom jeg til å tenke på. Finnes det kanskje grupper eller et ute samfunn her i Norge? 😮 Anonymkode: f6cce...8d8 Du sier du aldri har levd i naturen. Det høres ut som du romantiserer det litt. Du har ikke vært mye ute i naturen på lengre turer heller om jeg forstår riktig? Hva har du tenkt til å gjøre ute hele tiden? I vinterhalvåret blir du veldig kald på fingertuppene av å gjøre ting som krever finmotorikk. Og det er mørkt. Det synes jeg er fordelen med hytte fremfor telt om vinteren, man kan kose seg foran peisen om kvelden. En lang kveld i telt kan være en fin variasjon fra hverdagen men til daglig ville jeg ikke trivdes med å være ute hele døgnet. Det er noe veldig forlokkende med å være mye ute i natur, absolutt. Men det er en tendens i tiden at det skal være et konsept og en spesiell livsstil som involverer spesiell bolig. Men sannheten er at du kan leve et liv i naturen i et helt vanlig hus. Gå ut etter jobb, lage bål og koke opp mat, rusle hjem om kvelden hvis det er jobb dagen etter eller sove ute. Har du forresten mulighet til å sove ute til daglig? Det kan de fleste gjøre hvis man har en overbygget terrasse eller balkong.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #17 Skrevet 4. september 2020 2 hours ago, Hoppetaujenta said: Tror man bør ta det gradvis hvis man ikke er vant til den livsstilen. Rett ut i virkeligheten hadde blitt for mye midtvintersdager og iskalde netter med alle de utfordringene det fører med seg. I fantasien derimot.... I USA finnes det samfunn som lever off-grid, altså ikke tilknyttet offentlig strøm, vann og avløp. For underholdningens del kan du google det, men det er lite realistisk å gjøre noe lignende i Norge. Mitt forslag: Fortsett livet ditt som vanlig, men legg inn mer friluftsliv i ymse former. Meld deg inn i et parsellhagelag, om det finnes der du bor, og dyrk litt av maten din selv. Vil du så ta det ett steg videre, kan du gjøre det. Anonymkode: fabac...7b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå