Gå til innhold

Invitert i bryllup, dilemma mtp korona.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er invitert i et bryllup om to uker. Opprinnelig skulle det være i mai, men ble da utsatt pga korona. De satte ny dato for 6uker siden, da ting så litt bedre ut, men tviholder nå på denne og nekter å utsette igjen. 

Dette er et reisebryllup, hvor alle er tilreisende. Ikke fly, men bil og tog. Jeg har ingen tro på at de klarer å overholde 1m regelen etter at den offisielle festen er overstått ved midnatt. Det blir garantert festing på hytter etterpå. Vi er alle inlosjert på hytter, 4-5 par per hytte, ingen av oss omgås i det daglige. Altså er hvert par én "kohort" eller hva jeg skal kalle det. I tillegg har jeg en samfunnskritisk jobb, hvor det blir krise dersom jeg skulle bli smittet - eller enda verre dra med smitte på jobb. 

Hva tenker folk om slike arrangementer nå? Jeg har ikke lyst til å gå i det hele tatt. Jeg holder meg generelt unna folk flest for å kunne tilbringe tid med foreldre og annen familie som er i risikogrupper. Kjenner jeg også blir irritert over at man MÅ ha fest, når det fortsatt sitter folk isolert hjemme fordi de er redde for smitte. Er det jeg som er teit? Samtidig er det jo dårlig gjort å trekke seg så tett opptil bryllupet. De har jo brukt mye tid og penger på å planlegge dette.

Anonymkode: ba7d8...cdb

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Dævendøtte
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke lyst til å gå i det hele tatt.

Da drar du ikke. Og det er ikke dårlig gjort å trekke seg, det er faktisk mer dårlig gjort å gjennomføre bryllupet. De som ønsker det, kan komme, mens resten blir hjemme. 

Skrevet

Jeg tenker det er mer dårlig gjort av dem å arrangere dette nå enn av deg om du lar være å komme. Spesielt Mtp jobben din. Vi skulle også i bryllup i mai, hvor alle måtte reise til stedet det skal være, men de har utsatt det til neste år med forbehold om at situasjonen er endret. Jeg hadde glatt droppet å dra.

• Liker 4
Skrevet

Ikke dra. Å arrangere større begivenheter nå.. jeg skjønner ikke hvordan det i det hele tatt kan være gøy for de som arrangerer.  😛 Selvsagt er det ikke noen god følelse å si nei, men jeg håper virkelig de forstår din situasjon også. 

• Liker 1
Skrevet

Synes ikke du er teit. Jeg tenker hele tiden hva hvis det (mot formodning) skulle skje utbrudd i bryllupet? Tenk å ha det assosiert med dagen for alltid, herregud.

Er litt i samme situasjon, med en barnebursdag. Føler meg kjip som ikke vil og sitter og vurderer nå om jeg skal eller ikke. Det er det eneste barnet i "livet mitt" som har hatt det vanskelig og mistet en av foreldrene sine for ikke så lenge siden. Synes det er fryktelig vanskelig, men bor sammen med noen som behandles for kreft og synes risikoen er for stor.

Anonymkode: 15967...008

Skrevet

Vi er også invitert i bryllup denne mnd, men paret har valgt å ha seremoni og ingen fest. Syns det var fin måte. Hadde det blitt full fest og ikke "corona vennlig" hadde jeg latt være å dra. Jeg har små barn hjemme og ønsker å holde oss friske. Vi kan selvfølgelig bli syke andre steder, men jeg kommer ikke til å oppsøke steder jeg vet det er større fare enn ellers. 

Poenget mitt er, ikke dra om du ikke ønsker. Paret bør ha forståelse for at ikke alle som opprinnelig kunne kan likevel, når de velger å gjennomføre nå. 

Anonymkode: 8bc3b...2e6

• Liker 1
Skrevet

Det virker ikke som at de har noe forståelse for at unge folk velger annerledes, kun den eldre garden.

Her blir det en todagers, altså mingling og fest både fredag og lørdag. De viser bare til at det er "lovlig" så lenge det er en arrangør som tar ansvar for smittevern. Fatter ikke at de opprinnelig oppegående og velutdannede vennene mine ikke forstår risikoen. 

Anonymkode: ba7d8...cdb

• Liker 2
Skrevet
10 timer siden, moroklompen skrev:

Jeg tenker det er mer dårlig gjort av dem å arrangere dette nå enn av deg om du lar være å komme.

Enig. Om de velger å kjøre på med et bryllup med så mye smitteøkning som det er for tiden, så må de nesten forvente at ikke alle kommer altså.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...