AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #1 Skrevet 4. september 2020 Det kan enten være ting hun ikke har bruk for selv, eller gaver hun selv har fått men som hun ikke liker. Vi har ennå til gode å få noe vi liker/ønsker oss, så gavene kastes eller gis bort til loppemarked. Det hører med til historien at hun har god råd. Sier vi fra, og hvordan? Anonymkode: 43a50...f64
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #2 Skrevet 4. september 2020 Jeg har prøvd å ymte om ting vi eller barna trenger/ønsker oss, men da snakker hun bare temaet bort. Anonymkode: 43a50...f64
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #3 Skrevet 4. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det kan enten være ting hun ikke har bruk for selv, eller gaver hun selv har fått men som hun ikke liker. Vi har ennå til gode å få noe vi liker/ønsker oss, så gavene kastes eller gis bort til loppemarked. Det hører med til historien at hun har god råd. Sier vi fra, og hvordan? Anonymkode: 43a50...f64 Den som er barn av denne damen kan snakke med moren sin om dette. Anonymkode: 73696...de0 7
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #4 Skrevet 4. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Den som er barn av denne damen kan snakke med moren sin om dette. Anonymkode: 73696...de0 Han har prøvd, det fungerte dårlig. Anonymkode: 43a50...f64
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #5 Skrevet 4. september 2020 Syns ikke brukte gaver i seg selv er feil, om det er noe man ønsker seg (er jo mye som er like fint selvom det er brukt, om man samler på noe etc) Men å gi videre gaver fra andre som gaver er jo litt teit gjort 😅 Anonymkode: eb19a...849 1
spinnwild Skrevet 4. september 2020 #6 Skrevet 4. september 2020 Jeg har en onkel som alltid gir brukt, av miljømessige grunner. Men han prøver iaf å finne noe som passer, bommer innimellom da 😅 Kan jo være mange ulike grunner, og derfor også mange ulike løsninger på slike problemer... Jeg fikk en gang en bursdagsgave jeg selv hadde gitt i retur på egen bursdag 🤣 ga den i re-retur da hen hadde bursdag igjen. Vi lo godt, og hen innrømte at hen syntes det var både vanskelig å kjøpe gaver til andre, og vanskelig å kvitte seg med det hen fikk selv. Nå møtes vi til en kopp kaffe el. istedet for gaver... Kanskje dere skal prøve å gi like mispassende gaver tilbake...? 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #7 Skrevet 4. september 2020 Akkurat nå, spinnwild skrev: Kanskje dere skal prøve å gi like mispassende gaver tilbake...? Det er veldig fristende, men legger ikke akkurat grunnlag for et godt forhold... Anonymkode: 43a50...f64
Ullvott Skrevet 4. september 2020 #8 Skrevet 4. september 2020 Det er sært å aldri tenke på mottakers ønsker, men man går ikke til gavegiver og kritiserer gaven. Det er en gave ikke en ting dere har bestilt. Det er best å bare innse at dette er en situasjon som ikke er noen vits i å prøve å forandre, og heller kjøpe de tingene dere trenger selv, dessverre. 4
Hactar Skrevet 4. september 2020 #9 Skrevet 4. september 2020 (endret) Jeg tenker jo at dere kan gi gavene tilbake ved neste anledning, spesielt om det er ting hun selv har fått i gave. Slik kan dere lage et gavemessig lukket økosystem. Det er nesten litt vakkert! Endret 4. september 2020 av Hactar 5
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #10 Skrevet 4. september 2020 1 minutt siden, Ullvott skrev: Det er best å bare innse at dette er en situasjon som ikke er noen vits i å prøve å forandre, og heller kjøpe de tingene dere trenger selv, dessverre. Jeg synes da det er en bedre løsning å si til henne at hun ikke trenger gi oss gaver, da denne situasjonen bare skaper bry for oss. Eller? Anonymkode: 43a50...f64
Ullvott Skrevet 4. september 2020 #11 Skrevet 4. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg synes da det er en bedre løsning å si til henne at hun ikke trenger gi oss gaver, da denne situasjonen bare skaper bry for oss. Eller? Anonymkode: 43a50...f64 Det første kan du si, men ikke det siste om at situasjonen skaper bry for dere. Hva tror du at du oppnår ved at du absolutt må kritisere henne? Jeg tror ikke det fører noe godt med seg, men heller vil skape et dårlig forhold mellom dere. 1
prt90 Skrevet 4. september 2020 #12 Skrevet 4. september 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan enten være ting hun ikke har bruk for selv, eller gaver hun selv har fått men som hun ikke liker. Vi har ennå til gode å få noe vi liker/ønsker oss, så gavene kastes eller gis bort til loppemarked. Det hører med til historien at hun har god råd. Sier vi fra, og hvordan? Anonymkode: 43a50...f64 Brukte gaver er bra for miljøet
Gjest Dævendøtte Skrevet 4. september 2020 #13 Skrevet 4. september 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er veldig fristende, men legger ikke akkurat grunnlag for et godt forhold... Anonymkode: 43a50...f64 Hvis dere ikke vil si fra skikkelig, ikke gjøre det samme tilbake, er det da egentlig noe å henge seg opp i? Er hun snill og god ellers?
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #14 Skrevet 4. september 2020 Si at dere kun ønsker penger for dere har nok av ting. Så kan dere begrunne det med at dere vil bruke penger på opplevelser. Anonymkode: c2a5f...871 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #15 Skrevet 4. september 2020 Kommer an på mennesket hva jeg hadde gjort. Er hun nærtagende hadde jeg vurdert å legge lista der at gaver fra henne er alltid noe man gir bort til noen som behøver det. Hadde ikke kjørt samme taktikk tilbake. Hadde også vurdert å ønske seg noe, gjerne det samme hvert år. Liker dere vin, si at det er superfint å få for det trengs alltid. Har hun noe hun interesserer seg for som dere kan ha interesse av? Er hun gjerrig eller hvor kommer dette fra? Anonymkode: 70736...b9b
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #16 Skrevet 4. september 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg synes da det er en bedre løsning å si til henne at hun ikke trenger gi oss gaver, da denne situasjonen bare skaper bry for oss. Eller? Anonymkode: 43a50...f64 Umiddelbart enig, men det kommer også an på personligheten hennes. Ville hun bli sint og fornærmet bare ved en antydning om at dere ikke liker/trenger gavene hun gir? I så fall ville jeg "melde meg ut" og la mannen ta seg av det. Anonymkode: 3df7e...66f
baldrian Skrevet 4. september 2020 #17 Skrevet 4. september 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det kan enten være ting hun ikke har bruk for selv, eller gaver hun selv har fått men som hun ikke liker. Vi har ennå til gode å få noe vi liker/ønsker oss Jeg vil tro at en som gjør dette til såpass nær familie som egne (sviger)barn, har et nokså tilfeldig / avslappet forhold til gaver. Så jeg ville ymtet frampå om at de ikke trenger å gi gaver til dere voksne, bare til barnebarna. La forslaget komme fra sønnen hennes. Til barn blir det vel vanskeligere å gi noe de selv har brukt eller fått... 1
Salmonella Skrevet 4. september 2020 #18 Skrevet 4. september 2020 32 minutter siden, prt90 skrev: Brukte gaver er bra for miljøet For enhver pris? Til og med når man ikke har bruk for det? Skal man gi brukt så bør man vite sikkert at dette er noe de får bruk for/ønsker seg.. 1
Gjest Achelois Skrevet 4. september 2020 #19 Skrevet 4. september 2020 I utgangspunktet er jo re-gifting ganske miljøbesparende. Noe som er positivt. Personlig ser jeg ikke problemet. Men jeg forstår at ikke alle deler dette synet. Dere kan si at dere ønsker gaver som er spiselig. Slikt som syltetøy, sjokolade, krydder etc. Foreslå saker som dere og barna virkelig liker og setter pris på. Og så understreker du nettopp dette for henne. Noen mennesker må ha litt "opplæring", så se på det som at du hjelper henne. I stedet for selv å falle for fristelsen og være passiv aggressiv eller bitter.
norw Skrevet 4. september 2020 #20 Skrevet 4. september 2020 Du kan ikke klage på gavene. Man får det man får, smiler og takker. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå