Gå til innhold

Svigermor gir oss kun totalt ubrukelige gaver

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en svigermor som gir meg helt unyttgir og ubrukelige gaver, ofte er det svært dyre også. Derfor er det ekstra kjipt at de bare blir stående og støve ned. Til bryllupsgave fikk jeg to tallerkner, noen skåler, en liten del av ett ekstremt dyrt servise. Det var kun deler av det, ikke hele engang. Meningen var at jeg skulle begynne å samle på det. Dette var selvsagt ikke på ønskelisten. 

Til ettårsdag fikk barnet vårt en gåvogn, han kunne allerede gå og den ble omtrent aldri brukt. Surt fordi den kostet nesten 1000kr. Vi hadde før bursdagen ønsket oss tøy til barnehagen. Til jul fikk jeg en bok om hagearbeid, vi bor i blokk. 

Det er selvsagt koselig å ha svigermor på besøk. Hun er innom 2 ganger i året, stortsett jul og bursdagen til sønnen vår. Hver gang hun er innom så kunne hun tenke seg å stille opp som barnevakt, besøkt oss oftere osv. Men det er tomme ord, hun har aldri tid når vi inviterer på middag, og barnevakt har vi ikke turt å spørre om en gang. 

Hvordan skal jeg tolke dette?

Anonymkode: e0b3e...16f

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gåvogn er da gøy for de små selv om de kan gå? De kan trille rundt på bamser og hverandre osv. Det har mine barn gjort 🙂 

Hagebok var litt mer spesielt. Kanskje ment som et hint om at dere burde flytte?

Anonymkode: adb2f...211

• Liker 33
Skrevet

Vær glad for at dere får gaver og selg de dere ikke har bruk for videre da vel!?

Anonymkode: a0b98...77c

• Liker 14
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gåvogn er da gøy for de små selv om de kan gå? De kan trille rundt på bamser og hverandre osv. Det har mine barn gjort 🙂 

Hagebok var litt mer spesielt. Kanskje ment som et hint om at dere burde flytte?

Anonymkode: adb2f...211

Enig 

Anonymkode: 34522...bb2

• Liker 7
Skrevet

Mye svigermor-hets i dag på KG. Håper det ikke er samme person?

Anonymkode: e9a0f...f5a

• Liker 8
Skrevet

Hagebok til en som bor i blokk er nærmest for provokasjon å regne. Spør hun aldri hva dere har på ønskelisten?

Anonymkode: aeb8a...19a

• Liker 10
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hagebok til en som bor i blokk er nærmest for provokasjon å regne. Spør hun aldri hva dere har på ønskelisten?

Balkonghage er også en hage 😅

Anonymkode: b2c25...883

• Liker 16
Skrevet

Kan da ha bruk for hagebok selv om man bor i blokk. 

Jeg bor i blokk, har mange planter på balkongen min. Og flere bøker. 

Anonymkode: 04ba7...d9c

• Liker 9
Skrevet

Hvorfor bytter du ikke gavene? 

• Liker 17
Skrevet

Vi får også mye rart av svigermor til tider, og som oftest kan det ikke byttes. Det er jo godt ment, men opplever at hvis vi kommer med konkrete ønsker så følger hun det heldigvis 😊 Så i vårt tilfelle må vi bare være flinke til å si hva vi trenger/ønsker oss. Syns jo det er trist om hun bruker mye penger på oss til ting som er ubrukelig/vi ikke trenger. 

Anonymkode: 117d2...701

Skrevet

Det var først og fremst mannen din som fikk service til sitt bryllup av sin mor. Eller fikk han annen gave? Han får snakke med henne. Disse tre eksemplene er ikke noe å lage noe sak ut av. Ikke forvent noe derfra, så blir alt en bonus hvis det skulle trefre så nogenlunde. mannen din kan komme med ønsker, eller spørre om tanken bak. men en bok er en bok. Ikke legg så mye i det når hun tydeligvis ikke gjør det. 

Anonymkode: b0f6c...acb

• Liker 4
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har en svigermor som gir meg helt unyttgir og ubrukelige gaver, ofte er det svært dyre også. Derfor er det ekstra kjipt at de bare blir stående og støve ned. Til bryllupsgave fikk jeg to tallerkner, noen skåler, en liten del av ett ekstremt dyrt servise. Det var kun deler av det, ikke hele engang. Meningen var at jeg skulle begynne å samle på det. Dette var selvsagt ikke på ønskelisten. 

Til ettårsdag fikk barnet vårt en gåvogn, han kunne allerede gå og den ble omtrent aldri brukt. Surt fordi den kostet nesten 1000kr. Vi hadde før bursdagen ønsket oss tøy til barnehagen. Til jul fikk jeg en bok om hagearbeid, vi bor i blokk. 

Det er selvsagt koselig å ha svigermor på besøk. Hun er innom 2 ganger i året, stortsett jul og bursdagen til sønnen vår. Hver gang hun er innom så kunne hun tenke seg å stille opp som barnevakt, besøkt oss oftere osv. Men det er tomme ord, hun har aldri tid når vi inviterer på middag, og barnevakt har vi ikke turt å spørre om en gang. 

Hvordan skal jeg tolke dette?

Du fikk bryllupsgave fra dem? Var det ikke du og din bedre halvdel som fikk det? Hvor er fokuset ditt? Er det meg, meg, meg hele tida? Kan det hende at hun egentlig har dårlig råd, men prøver å kamuflere det?

Anonymkode: d1616...327

• Liker 13
Skrevet

Høres ut som min svigermor.... 
Hun gir oss alltid helt ubrukelige ting som ingen ønsker seg. Det er ikke slik at hun har dårlig råd, eller noe slikt, for gavene kan gjerne være dyre. Det er bare det at det er helt ubrukelige ting for oss. Blant annet handler hun mye på TV-shop, så vi har fått vår andel med ubrukelige vaskeanordninger, trimapparat og lignende. En gang kjøpte hun en Stiga Snowracer til sønnen min.. sikkert godt ment, men han hadde jo allerede en fra før, noe hun hadde visst dersom hun hadde brydd seg om å besøke oss en gang i blant. 
Ungene får også ofte dyre klær, i helt feil størrelse.... Jeg har forsøkt å bytte det noen ganger, men da har det blitt kjøpt for over ett år siden, eller lignende, så butikken vil ikke ta det inn igjen. 

Uff, hadde visst ikke noe annen hjelp til deg enn en god tanke... felles skjebne - felles trøst...

• Liker 2
Skrevet

Tja,,, ja

Gaver er gaver. Å si noe og klage er uhøflig i min verden. 

Anonymkode: 00a47...90c

• Liker 11
Skrevet

Stakkars oss svigermødre. Aldri noe som er bra nok. Jeg hadde en svigerdatter, jeg prøvde å gi ting de ønsket seg, ting som ikke var så dyre som jeg trodde var nyttige for dem. Men det var feil alt sammen. De ble skilt, og etter skilsmissen passet jeg barn og overnattet hos sønnen min, og fant flere av gavene jeg hadde gitt dem stuet inn nederst i et skap.😕 Enten var det fordi det var fra meg, eller så falt det ikke i smak. Var en trist opplevelse. 

Anonymkode: d4ffc...bcb

• Liker 7
Skrevet

Det er jo godt ment fra din svigermor, vær glad du får noe i det hele tatt! Det er tanken som teller. Synes du virker selvopptatt og utakknemlig 😞

Anonymkode: a9b64...3b0

• Liker 6
Skrevet

Vi får også mye dyrt og rart. Håndlaget (og dritstygg) gyngestol til barnet med navnet inngravert. Garn og strikkeoppskrifter til meg (jeg strikker ikke). Søkvtøy til mannen som han ikke liker eller samler på...

Anonymkode: 06235...e59

• Liker 1
Skrevet

Du er bortskjemt.

Anonymkode: 74038...04d

• Liker 6
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

det er meningen at man skal se i boka og tenke guh så heldig svigermor er som har hage da

Anonymkode: 1b460...a6f

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi bor i Oslo sentrum, hus her i område koster mellom 10-15 millioner kroner. Så nei, vi greier ikke å flytte de neste 10 årene :) Dette vet forøvrig svigermor som også bor i Oslo. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...