Gå til innhold

Er svigers kjipe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå kommer jeg til å høres ekstremt utakknemlig ut, men må bare vite om noen andre enn meg synes dette er litt sært. 

Svigers inviterer ofte til middag, noe som er veldig koselig. Og de serverer god mat. Men, de serverer ALLTID pepsi Max til maten uansett hva det er. Spiller ingen trille om det er hverdag, julaften eller påske. Jeg synes en god middag er best med et glass vin til, eller heller vann enn pepsi Max! Vi har ved et par anledninger tatt med vin bare så det er sagt. Jeg har heller aldri vært noen brusdrikker så jeg skjønner ikke greia med pepsi Max til mat. 

Anonymkode: f52d8...008

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei selvfølgelig er de ikke kjipe. De drikker kanskje ikke vin selv, eventuelt synes det er vanskelig å velge vin, et økonomisk løft(vin er dyrere enn brus uansett hvordan man ser på det), ønsker ikke å servere alkohol av personlige grunner etc.

Mange grunner og alle skal respekteres. 

• Liker 25
Skrevet

Jeg serverer aldri vin, fordi jeg ikke drikker det selv og dermed hverken tenker på på kjøpe det eller har peiling på hva jeg burde ha kjøpt. Det samme gjelder forsåhvidt både for øl og brus også. Hvis du foretrekker vann foran pepsi max, er det vel bare å hente en mugge på kjøkkenet?

• Liker 40
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er kjip. 

Ta med vinflasken selv.

Anonymkode: 360a5...4e5

Det har jeg også gjort! Nå virket det kanskje som jeg bare kan drikke vin, men hovedpoenget var at jeg synes det er sært å drikke pepsi Max til hvert eneste måltid enten det er den flotteste julemiddag eller bare en vanlig søndagsmiddag. Hadde heller foretrukket vann.

• Liker 7
Skrevet

Ta med vin selv til de større anledninger, og drikk ellers vann?

De er ikke kjipe, de har bare andre preferanser/smak enn deg.

Anonymkode: b528d...126

• Liker 31
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det har jeg også gjort! Nå virket det kanskje som jeg bare kan drikke vin, men hovedpoenget var at jeg synes det er sært å drikke pepsi Max til hvert eneste måltid enten det er den flotteste julemiddag eller bare en vanlig søndagsmiddag. Hadde heller foretrukket vann.

Jo takk, jeg trenger ikke forslag til løsninger. Jeg klarer da fint å hente meg et glass vann. Jeg lurte på om det er sært å kun drikke pepsi til maten....

• Liker 3
Skrevet

Om Pepsi max er det beste de vet av drikke, så serverer de det jo sikkert når de har gjester for å være snille, ikke for å være kjipe. De kan ikke noe for at du har en annen smak enn dem, og om du ikke sier noe kan de heller ikke vite det.

Anonymkode: d0ebe...3b1

• Liker 42
Skrevet

Utrolig hva folk skal klage på! 

Anonymkode: c15bf...093

• Liker 27
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da går du og henter deg vann! Jeg tipper du faktisk har et valgalternativ. Men for dem så er det Pepsi Max som gjelder.

Du får påspandert middag ofte, og det høres ikke ut som om at svigers er særlig kjip på det. Ettersom du spiser festmåltid gratis gang etter gang, og slipper å styre med slik selv, så kan du i det minste ta med en vinflaske til 100,- selv hvis du absolutt må ha det. Det høres ut som om at det er kun du som ønsker å drikke det. 

Problemet her er deg, ikke dem. Slutt å forlange, og bidra selv til dine egne behov.

Anonymkode: 360a5...4e5

• Liker 28
Skrevet

Ikke kjipe, syns jeg. Men syns også det er rart med folk som kun serverer brus, og aldri vin til maten.

• Liker 6
Skrevet

Jeg syns Pepsi Max smaker sååå godt til ALT 🙉 serverer det om det er til ost og skinke brødskive eller pinnekjøtt i julen .. håper ingen synes jeg er kjip 😅. Jeg og mannen drikker ikke alkohol, liker ikke smaken.. og nå som vi har fått barn blir det hvertfall ingen alkohol.

Anonymkode: 68be9...d41

• Liker 19
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde heller foretrukket vann.

Du kan jo bare be om å få et glass vann..

• Liker 9
Skrevet

Om dere har barn synes de kanskje det er upassende å servere vin? 

Drikker ikke selv, men kunne nok kjøpt inn vin/øl til høytidene. Pepsi eller vann må være mer en bra nok til en vanlig middag.

Anonymkode: fca80...8fc

• Liker 3
Skrevet

Synes dette er litt trist, og håper de aldri hører deg mene dette!

De kjøper brus for de mener vel og du bare klager.

Ta med vin og blomster som takk neste gang så bortskjemt du er.

Anonymkode: 6a6b8...24b

• Liker 12
Skrevet

Be om å få vann til maten og kjøp vannkaraffel i gave til dem til jul.

De serverer ikke Pepsi Max for å være kjipe mot noen. Det ville vært utrolig snålt i så fall. Innleggene dine gir meg LITT vibber av at "de vet ikke bedre, stakkars". 

Anonymkode: 7740b...286

• Liker 25
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo takk, jeg trenger ikke forslag til løsninger. Jeg klarer da fint å hente meg et glass vann. Jeg lurte på om det er sært å kun drikke pepsi til maten....

Jeg synes ikke det er sært, drikker gjerne pepsi max til all middagsmat selv jeg. Synes det er bedre enn både vin og vann. 

• Liker 8
Skrevet

De serverer det nok fordi det er det beste vi vet. Selv får jeg helt makk av light brus. 

Ellers er det helt vanlig og god skikk at gjester i middagsbesøk tar med en flaske vin. 

Anonymkode: fc611...c15

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

De serverer det nok fordi det er det beste vi vet. Selv får jeg helt makk av light brus. 

Ellers er det helt vanlig og god skikk at gjester i middagsbesøk tar med en flaske vin. 

Det beste DE vet. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...