AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #1 Skrevet 4. september 2020 Mitt barn har ofte med klassekamerater hjem fra skolen, men blir ikkje invitert til dem. Vet at hun spør andre om å få bli med til dem, men det passer aldri. De samme kommer titt og ofte til oss. Syns det er merkelig og dumt at det ikke kan gå begge veier. Særlig når de samme hun spør, gjerne har med andre hjem til seg titt og ofte. Jenta mi har ADHD og er nok litt sår på dette, pga tidligere mobbing. Vet ik ke helt hva jeg skal si til henne. Anonymkode: 68c30...614 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #2 Skrevet 4. september 2020 Hvor gammel er hun? Kan du avtale direkte med foreldrene? Anonymkode: b8d83...dfe 6
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #3 Skrevet 4. september 2020 Hvordan oppfører hun seg hos andre med tanke på ADHD ? Anonymkode: 80815...e88 8
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #4 Skrevet 4. september 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan oppfører hun seg hos andre med tanke på ADHD ? Anonymkode: 80815...e88 Ifølge det jeg hører, så oppfører hun seg bra borte. Har spurt om det når hun har vært på steder uten meg. Anonymkode: 68c30...614 4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #5 Skrevet 4. september 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor gammel er hun? Kan du avtale direkte med foreldrene? Anonymkode: b8d83...dfe 10 år. Anonymkode: 68c30...614
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #6 Skrevet 4. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ifølge det jeg hører, så oppfører hun seg bra borte. Har spurt om det når hun har vært på steder uten meg. Anonymkode: 68c30...614 Så rart. Kan det være noe annet som ligger bak? At hun blir overivrig eller dominerende under lek eller noe? Anonymkode: 80815...e88 5
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #7 Skrevet 4. september 2020 Det er ikke sikkert foreldrene vil invitere hvis hun er hyper og ikke oppfører seg.. de er slitne etter arbeidsdag og har sikkert lyst til å ha en rolig avslutning på dagen. Jeg hadde ikke orket å ha med bråkete barn hjem. Etter erfaring fra egen klassekamerat som hadde ADHD. Han hørte aldri på, bare skrek, og bare rampestreker. Jeg fikk bare lov å ha med rolige og snille barn hjem etter skolen, og i helgen kunne jeg leke med hvem jeg ville UTE. det er ikke alle foreldre som gidder å passe barn som har ekstra behov, de har nok med sine Anonymkode: 25751...a24 17
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #8 Skrevet 4. september 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så rart. Kan det være noe annet som ligger bak? At hun blir overivrig eller dominerende under lek eller noe? Anonymkode: 80815...e88 Jo det blir hun noen ganger. Men hun er veldig opptatt av å beholde venner, og lar ofte andre bestemme pga det. Og disse vennene er jo ofte med hjem til oss. Anonymkode: 68c30...614 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #9 Skrevet 4. september 2020 Sønnen min blir ofte invitert med hjem, dessverre er jeg ikke flink til å invitere tilbake. Jeg jobber fullt og er alene, etter skole er det trening ett par dager i uken og ellers har jeg en kveldsvakt. De dagene det ikke er trening eller jeg jobber sent, så vil jeg faktisk bare ha ro hjemme etter middag. Har hatt med unger hjem, og sagt de kan være på rommet eller ute om det er fint vær, men de maser og henger oppi meg, å det orker jeg ikke. Jeg føler innimellom på det, men de er fortsatt små, så tipper det blir lettere når de blir eldre og kan styre selv. At andre foreldre spør om min sønn vil bli med hjem, syntes jeg bare er hyggelig, og jeg tenker at så lenge det er de som inviterer, så har de både lyst og overskudd til det. Anonymkode: c7da4...f2c 12
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #10 Skrevet 4. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mitt barn har ofte med klassekamerater hjem fra skolen, men blir ikkje invitert til dem. Vet at hun spør andre om å få bli med til dem, men det passer aldri. De samme kommer titt og ofte til oss. Syns det er merkelig og dumt at det ikke kan gå begge veier. Særlig når de samme hun spør, gjerne har med andre hjem til seg titt og ofte. Jenta mi har ADHD og er nok litt sår på dette, pga tidligere mobbing. Vet ik ke helt hva jeg skal si til henne La oss være ærlige, de fleste foreldre som har barn som det går bra med, de er både blind og døv i sin evne til å se andre barn som har noen utfordringer. Jeg har til og med snakket med mange slike, og de blir, eller spiller, overrasket når de hører hvordan andre barn har det. Dette til tross for at ting skjer rett foran øynene på de. Så skal jeg tippe, om du nevner denne problemstillingen for foreldrene det er snakk om, så har de ikke tenkt på at ditt barn ikke har vært på besøk hos de, selv om det burde vært åpenbart at de hadde tenkt på det. Anonymkode: b2bcd...fb8 12
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #11 Skrevet 4. september 2020 Jeg orker ikke barn som er utagerende på besøk nei Anonymkode: 47549...601 4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #12 Skrevet 4. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg orker ikke barn som er utagerende på besøk nei Anonymkode: 47549...601 Hun er ikke utagerende. Anonymkode: 68c30...614 10
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #13 Skrevet 4. september 2020 Litt merkelig med de her som ikke har medregnet at barn de får kommer til å ha venner, og det fører gjerne til herjing og høylydt lek! ''Jeg vil ha barn, men ikke noe støy''-holdningen en del har, er nok foreldre som ser på ungene sine som trofeer. Anonymkode: 3ca2d...39e 10
Hasselnøtter Skrevet 4. september 2020 #14 Skrevet 4. september 2020 (endret) Kan du ta en prat med andre foreldre? Dersom hun blir utagerende/dominerende under lek, er det lettere for de andre barna å gå hjem fra dere enn å be henne gå fra dem. Det kan være grunnen til at de helst vil være hos dere. Samtidig er det ikke sikkert de andre foreldrene har oversikt over hvem som besøker hvem mest dersom det er mange venner og de selv er på jobb. Vil tro at de fleste foreldre er villig til å hjelpe med å finne en god løsning. Hva med å avtale korte besøk? At hun skal hjem etter en time? Eller at de andre foreldrene følger med, og sier "nå sendte mamma melding om at du må hjem" hvis stemningen er på vei til å bli dårlig? Evt at de sier ifra til deg, som sender mld direkte til datter? Vis forståelse for at det kan være utfordrende å ha henne på besøk. Endret 4. september 2020 av Hasselnøtter 4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #15 Skrevet 4. september 2020 Jeg skjønner godt at foreldre er slitne osv etter jobb, og ikke vil ha mye besøk. Men når de samme ungene besøker hverandre på kryss og tvers, så er det sårt for ingen min å aldri bli invitert. Anonymkode: 68c30...614 14
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #16 Skrevet 4. september 2020 I klassen til barnet mitt er de heller ikke så flinke til å be med andre hjem, men foreldrene er veldig ivrige på at deres barn kan bort på besøk. Med tanke på ADHD så har jeg ingen problemer med det. En gutt i klassen til barnet mitt har det, og det blir ofte konflikter og at barn trekker seg litt unna pga det. Men da synes jeg det er viktig at han kommer hit på besøk, slik at barnet mitt får se han når de ikke er på skolen og det er roligere rundt han😊 Han er rolig, høflig og leker fint😊Trenger bare å bli sett på en annen måte😊 Anonymkode: ce27c...8be 13
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #17 Skrevet 4. september 2020 Min datter er 9, og vi inviterer/avtaler med foreldre. Da blir det synlig (på telefon/messenger) at deres barn har vært hos oss for eksempel tre ganger, og vi kan spørre åpent: Thea har så lyst til å bli med Pernille hjem, kunne det passe en dag i neste uke? Det hjalp veldig for oss. Anonymkode: a48b9...b2b 6
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #18 Skrevet 4. september 2020 1 minutt siden, Hasselnøtter skrev: Kan du ta en prat med andre foreldre? Dersom hun blir utagerende/dominerende under lek, er det lettere for de andre barna å gå hjem fra dere enn å be henne gå fra dem. Det kan være grunnen til at de helst vil være hos dere. Samtidig er det ikke sikkert de andre foreldrene har oversikt over hvem som besøker hvem mest dersom det er mange venner og de selv er på jobb. Vil tro at de fleste foreldre er villig til å hjelpe med å finne en god løsning. Hva med å avtale korte besøk? At hun skal hjem etter en time? Eller at de andre foreldrene følger med, og sier "nå sendte mamma melding om at du må hjem" hvis stemningen er på vei til å bli dårlig? Evt at de sier ifra til deg, som sender mld direkte til datter? Vis forståelse for at det kan være utfordrende å ha henne på besøk. Det virker ikke å være foreldrene som er problemet, men barna. De vil heller bort på besøk, enn å ha besøk. Anonymkode: 68c30...614 2
Hasselnøtter Skrevet 4. september 2020 #19 Skrevet 4. september 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det virker ikke å være foreldrene som er problemet, men barna. De vil heller bort på besøk, enn å ha besøk. Anonymkode: 68c30...614 Ja, og jeg skriver jo et eksempel på hva som kan være grunnen til dette. Foreldrene kan likevel være med på å finne en løsning når de blir oppmerksomme på at det er et problem. 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #20 Skrevet 4. september 2020 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mitt barn har ofte med klassekamerater hjem fra skolen, men blir ikkje invitert til dem. Vet at hun spør andre om å få bli med til dem, men det passer aldri. De samme kommer titt og ofte til oss. Syns det er merkelig og dumt at det ikke kan gå begge veier. Særlig når de samme hun spør, gjerne har med andre hjem til seg titt og ofte. Jenta mi har ADHD og er nok litt sår på dette, pga tidligere mobbing. Vet ik ke helt hva jeg skal si til henne. Anonymkode: 68c30...614 Forstår sårheten din❤️. Det er vondt å være tilskuer til at andre blir prioritert ovenfor barnet ditt. Men vil anbefale deg å fortsette å ha med noen hjem. Det er slitsomt og sårt, men da har du ihvertfall kontroll på situasjonen. Og samtidig bygger du relasjoner for barnet ditt som hun kan ha i årene som kommer, når adhd’en kanskje blir enda synligere. Sånn gjør vi ihvertfall det med vårt ADHD barn. Men klart det er sårt, forstår det så godt❤️ Anonymkode: b583c...a1f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå