AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #1 Skrevet 4. september 2020 Har en 3 mnd gammel baby. Dagene i permisjon er så laaaange...! Hva gjør dere når baby er våken? Hun er egentlig flink til å leke under babygym eller med leker, og da pusler jeg litt rundt henne når vi ikke leker eller har magetid. Vi går litt turer med vogn (litt bingo om hun godtar det eller ikke), og er litt med venner, men det er nå bare noen timer av en lang dag. Hovedproblemet er når hun er våken og bare vil sitte på fanget med ansiktet slik at hun kan se ut, og sutrer/gråter av andre ting. Bæresele kan fungere i korte tidsrom, vippestol også. Vogn kan gå av og til. Sjal og caboo hyler hun besatt av, hun hater det. Er det innafor å se på tv/lese/holde på med mobil når hun sitter i fanget? Ansiktet mitt ser hun ikke uansett, og når jeg prøver å snu henne blir hun sprø. Hun må se ut og følge med. Hva gjør dere når baby bare vil sitte på fanget, og ikke vil verken kose, leke eller snakke? Generelt, hvor mye gjør dere som ikke baby er med på når de er 3-4 mnd? Anonymkode: 9487a...7db
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #2 Skrevet 4. september 2020 Har du prøvd å knyte henne høyt på ryggen i sjal? Da ser hun veldig godt, og du kan gjøre andre ting - stort sett det meste unntatt å stå på hodet kan gjøres med baby på rygg. Anonymkode: d1560...6d6 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #3 Skrevet 4. september 2020 Vil bare si at jeg skjønner deg! Er hjemme med tvillinger på 4 måneder og kjeder meg i hjel. Kommer meg liksom ingen steder med to heller, da jeg blir stressa hvis begge griner samtidig. Vi triller en del tur da. Når de er våkne ligger de på gymmen eller leker. Sliter også med å finne på ting med de. Anonymkode: f1f85...1f1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #4 Skrevet 4. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil bare si at jeg skjønner deg! Er hjemme med tvillinger på 4 måneder og kjeder meg i hjel. Kommer meg liksom ingen steder med to heller, da jeg blir stressa hvis begge griner samtidig. Vi triller en del tur da. Når de er våkne ligger de på gymmen eller leker. Sliter også med å finne på ting med de. Anonymkode: f1f85...1f1 Godt å høre at vi er flere 🙊 Savner å bruke hodet! Siden hun ikke sover så lange dupper får jeg ikke brukt de "pausene" heller. Har ikke prøvd ryggen i sjal, kan gjøre et forsøk Men selv med mulighet til å titte ut i selen blir hun urolig 😕 Virker som det er det å sitte fast (og varmen) hun reagerer på. Anonymkode: 9487a...7db
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #5 Skrevet 4. september 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du prøvd å knyte henne høyt på ryggen i sjal? Da ser hun veldig godt, og du kan gjøre andre ting - stort sett det meste unntatt å stå på hodet kan gjøres med baby på rygg. Anonymkode: d1560...6d6 Babyen er tre mnd, så med mindre hun er en dreven sjaler ville jeg ventet noen mnd før jeg prøvde meg på dette. Men TS: du kan glede det til du kan være på rygg, var en gamechanger hos oss 🤩 Og hvis hun klager i selen, det er helt vanlig i denne perioden, men prøv å bære ute så hun får sett på verden. Anonymkode: 4ac2f...c4c 2
Lillemelle Skrevet 4. september 2020 #6 Skrevet 4. september 2020 Hør på podcast samtidig! Foreldrerådet, foreldrekoden, g punktet, Ida med hjertet i hånden, forklart, true crime, orderudsaken, Tobias... ja, er mange å ta av. Eller lydbok. 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #7 Skrevet 4. september 2020 Les bok for henne. Tv er ikke innafor. Anonymkode: d2947...68e
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #8 Skrevet 4. september 2020 Bak brød. Anonymkode: 7ba42...61f
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #9 Skrevet 4. september 2020 Har en baby på 3 mnd. Holder på med noe stort sett hele dagen, men må tåle å bli avbrutt når hun bare vil ligge på meg. Da ser vi på serier, jeg leser bok, chatter med venner, spiller spill, prøver å kose meg med noe god mat og drikke og å slappe av med henne. Gjør det samme som deg når hun er våken, men har også begynt å dra på svømming, babysang, møte venner med babyer, babykino, besøke bestemor, trille på nye turstier, drar på bærtur.. 😊 Anonymkode: edc7d...c9d 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #10 Skrevet 4. september 2020 Det går selvfølgelig fint å se på tv/lydbok osv. 😊 Anonymkode: e826f...600
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #11 Skrevet 4. september 2020 aahh. Samme her🤪🤪 Han sover 30 min av gangen, så lite pause. Han er blid og fornøyd i korte intervaller. En liten utålmodig sjel som trive best hvis jeg bærer rundt på han, UTEN bæretøy...🙄❤️ Anonymkode: 32ab2...0ce
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #12 Skrevet 4. september 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det går selvfølgelig fint å se på tv/lydbok osv. 😊 Anonymkode: e826f...600 Du mener en 3 måneder gammel baby fint kan se på tv? Anonymkode: d2947...68e
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #13 Skrevet 4. september 2020 9 hours ago, AnonymBruker said: Har en 3 mnd gammel baby. Dagene i permisjon er så laaaange...! Hva gjør dere når baby er våken? Hun er egentlig flink til å leke under babygym eller med leker, og da pusler jeg litt rundt henne når vi ikke leker eller har magetid. Vi går litt turer med vogn (litt bingo om hun godtar det eller ikke), og er litt med venner, men det er nå bare noen timer av en lang dag. Hovedproblemet er når hun er våken og bare vil sitte på fanget med ansiktet slik at hun kan se ut, og sutrer/gråter av andre ting. Bæresele kan fungere i korte tidsrom, vippestol også. Vogn kan gå av og til. Sjal og caboo hyler hun besatt av, hun hater det. Er det innafor å se på tv/lese/holde på med mobil når hun sitter i fanget? Ansiktet mitt ser hun ikke uansett, og når jeg prøver å snu henne blir hun sprø. Hun må se ut og følge med. Hva gjør dere når baby bare vil sitte på fanget, og ikke vil verken kose, leke eller snakke? Generelt, hvor mye gjør dere som ikke baby er med på når de er 3-4 mnd? Anonymkode: 9487a...7db Hva jobber du med? Jeg har jobbet noen dager innimellom på hjemmekontor mens mannen har hatt hatt permisjon. Begynte da baby var 6 uker. Det har vært knall sånn i disse dager når det har vært litt kjedelig barseltid pga korona. Også veldig lettvindt med ammefri når jeg jobber hjemmefra. Anonymkode: 0aa44...7b9 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #14 Skrevet 4. september 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Har en 3 mnd gammel baby. Dagene i permisjon er så laaaange...! Hva gjør dere når baby er våken? Hun er egentlig flink til å leke under babygym eller med leker, og da pusler jeg litt rundt henne når vi ikke leker eller har magetid. Vi går litt turer med vogn (litt bingo om hun godtar det eller ikke), og er litt med venner, men det er nå bare noen timer av en lang dag. Hovedproblemet er når hun er våken og bare vil sitte på fanget med ansiktet slik at hun kan se ut, og sutrer/gråter av andre ting. Bæresele kan fungere i korte tidsrom, vippestol også. Vogn kan gå av og til. Sjal og caboo hyler hun besatt av, hun hater det. Er det innafor å se på tv/lese/holde på med mobil når hun sitter i fanget? Ansiktet mitt ser hun ikke uansett, og når jeg prøver å snu henne blir hun sprø. Hun må se ut og følge med. Hva gjør dere når baby bare vil sitte på fanget, og ikke vil verken kose, leke eller snakke? Generelt, hvor mye gjør dere som ikke baby er med på når de er 3-4 mnd? Anonymkode: 9487a...7db Sykt utakknemlig du er. Jeg har bodd i utlandet og fikk ulønnet 6 uker permisjon. Skulle skamme deg. Anonymkode: 14f5b...80c
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #15 Skrevet 4. september 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Babyen er tre mnd, så med mindre hun er en dreven sjaler ville jeg ventet noen mnd før jeg prøvde meg på dette. Men TS: du kan glede det til du kan være på rygg, var en gamechanger hos oss 🤩 Og hvis hun klager i selen, det er helt vanlig i denne perioden, men prøv å bære ute så hun får sett på verden. Anonymkode: 4ac2f...c4c Jeg hadde aldri knutt et bæresjal da jeg dikk baby, msn begynte å knyte på ryggen da min var nesten tre måneder. stå på kne i senga første par gangene om du er nervøs. Supermann-kast opp på ryggen og knyt på. Denne viser teknikken for kastet godt Og denne viser hvordan man må holde sjalet for å få det med i kastet (men jeg liker ikke måten hun knyter det foran brystet etterpå - smak og behag) Annen måte å få barnet på ryggen, men med knytingen jeg foretrekker, den klart enkleste avslutningen. Anonymkode: d1560...6d6
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #16 Skrevet 4. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sykt utakknemlig du er. Jeg har bodd i utlandet og fikk ulønnet 6 uker permisjon. Skulle skamme deg. Anonymkode: 14f5b...80c Ahh, ingenting er som litt sutrete whataboutism på fredagskvelden!🍭 Anonymkode: 989ec...680 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå