Gå til innhold

Hva er fordel i å bo i en ny blokk, framfor å bo i en enebolig med en etasje som er gammel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Typen kjøpte leielighet i blokk. Deg er like mange rom, som den eneboligen 

forksjellen er eneboligen, har egen garasje og egen hage. Koster det samme

jeg ville heller foretrekket å bo en enebolig (koster det samme), med egen bor utenfor og egen garasje + egen liten hage.

hva mener dere? Er det noen fordel i faktis bo i ny bygget blokk? Fremfor det? 

Anonymkode: cf95d...e72

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde gladelig bodd i nybygget blokk for å slippe hage og vedlikehold. Litt synd å gå glipp av garasje da, men man får sjelden alt man ønsker seg. 

• Liker 4
Skrevet

Mindre strømutgifter, forpliktelser og vedlikehold i nybygd blokk. Noen synes sånt er viktig.

• Liker 1
Skrevet

Hvis man vil ha forutsigbarhet med tanke på kostnader til vedlikehold og evt. renovering/oppussing så er helt klart en nybygget blokkleilighet å foretrekke. Det samme hvis man har fysiske begrensninger med tanke på vanlig arbeid som følger med hus og hage eller rett og slett misliker sterkt å male, beise terrasse, måke snø, klippe plen osv. 

Elsker man f.eks. å pusle i hagen, synes snømåking, plenklipping osv. er helt greit, har råd til å foreta nødvendig vedlikehold etter hvert som det dukker opp og ikke trives med å ha mennesker helt tett innpå seg så er hus et godt valg. 

• Liker 2
Skrevet

Location Location Location

Skrevet

Jeg kunne ikke tenke meg å bo i blokk. Elsker å ha mitt eget lille hus, der jeg kan pusle i hagen, slippe ut katten uten å vøre redd osv. Det er jo litt irriterende med snømåking, gressklipping og vedlikehold, men det er nå en del av det å ha hus. 

Anonymkode: 78233...db6

• Liker 1
Skrevet

Avhenger av helse og familiesituasjon og interesse for alt arbeidet som et hus medfører!

Anonymkode: 1378b...6e6

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kunne ikke tenke meg å bo i blokk. Elsker å ha mitt eget lille hus, der jeg kan pusle i hagen, slippe ut katten uten å vøre redd osv. Det er jo litt irriterende med snømåking, gressklipping og vedlikehold, men det er nå en del av det å ha hus. 

Tenkte det samme😅  eget hus høres jo bedre ut. 
er personlig ikke så glad i nabo livet, trapper.

hadde vært deilig å ha eget hus.

men kan tenke meg det er skummelt noen ganger

Anonymkode: cf95d...e72

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vil legge til at jeg koser meg med å ha små og store prosjekter i hus og hage. Tar litt og litt etterhvert som jeg har lyst og råd :) Tror jeg hadde kjedet meg med at absolutt ingenting "måtte" gjøres. Gleder meg til å lage en liten grønnsaksåker i hagen til neste år, for eksempel. 

Skrevet

Det gjelder å være oppmerksom på om det er selveier eller andelsleiligheter. Om det er det siste, så har du gjerne store beløp du må betale i tillegg, særlig i nye leilighetskomplekser. 

Anonymkode: 68783...5bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...