Iram92 Skrevet 4. september 2020 #1 Skrevet 4. september 2020 Flere som står i kø? Søkte 14 juli, skulle vært ferdig innen 1 sept. Har gått over fristen og de er ennå ikke ferdig med å behandle. Ringte på nytt idag og de sa at høyere utdanning er prioritert høyt nå, men jeg måtte beregne å vente Hvertfall to uker til!?!? Kjenner jeg blir gal av å vente... flere i samme situasjon ?
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #2 Skrevet 4. september 2020 Hvis dette er ditt første år der du søker lån så kan jeg tipse deg om å ikke bli irritert for dette skal du oppleve hvert eneste år. Jeg søkte om ekstra stipend, sendte inn all dokumentasjon i mai og fikk svar i slutten av september. Dette skjedde hvert år. Ting tar tid! Anonymkode: 63ea5...49c
IkkeAnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #3 Skrevet 4. september 2020 Jeg har aldri opplevd Lånekassen som spesielt treg før i år. Jeg har allerede begynt skoleåret i utlandet, søkte i juni, men forventet ferdig behandlingsdato er ikke før 4. oktober (!!) Så går det jo enda en uke eller to før pengene faktisk blir overført. Så inntil da må jeg leve av sparepengene mine, og også betale skolepengene ut av egen lomme. Det er tøft, men trøsten er jo at Lånekassen i det hele tatt finnes. 1
Iram92 Skrevet 4. september 2020 Forfatter #4 Skrevet 4. september 2020 Det er langt ifra første året jeg søker. Har aldri vært borti så lang behandlingstid før, fikk beskjed at det var noe feil i år da, som gjør at det tar lenger tid..men anyway, da burde de skaffe flere folk til søknadene.. Veldig takknemlig for Lånekassen, men man blir lei av å vente også, spesielt når man trenger pengene til utstyr osv.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #5 Skrevet 4. september 2020 fikk beskjed om 12 ukers behandlingstid🤨klaget på avslag, og regner med å få lånet til slutt. måtte låne privat for å ha til mat og husleie🙁 Anonymkode: 0de18...35d
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #6 Skrevet 4. september 2020 Måtte vente to uker i fjor, i år tok det ca 1-2 uker så hadde jeg pengene på konto 😊 hjelper jo desverre ikke deg da Anonymkode: fb0d3...f08
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #7 Skrevet 4. september 2020 Seriøst? Hos meg tok det tre dager. Jeg søkte for ca to uker siden. Starter på en bachelor nå i høst. Anonymkode: 2fc9d...ea8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå