Gå til innhold

Hvor mange her er på ketose nå? Evnt streng lavkarbo for å hå ned i vekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser det er veldig populært. Hvor mange er dere? Har dere egen gruppe for å diskutere vektnedgang, oppskrifter og lignende?

Anonymkode: 0a155...8f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har gått over på lavkarbo etter sommerferien, men ikke streng lavkarbo. Jeg går ned i greit tempo nå, og stopper jeg opp får jeg bare redusere mer tenker jeg. Lager du en lavkarbo gruppe så blir jeg med, men tror ikke det er noe nå. Det var en keto tråd for en stund siden, men den var ikke aktiv akkurat. Prøvde meg der jeg også, men det passet rett og slett ikke da. Jeg har ikke inntrykk av at det er så mange som holder på med det nå, selv om jeg ser enkelte har det som livsstil :)

Endret av RoNo
Skrevet

Okei, men det må vi kunne ordne. Hva ønsker du at man har som «rød tråd» i den da? Du må gjerne opprette du om du også vil;) Jeg er litt usikker på hva den bør hete og inneholde. Men hadde vært fint med en tråd hvor vi deler oppskrifter, motivasjon og lignende:)

Skrevet

Tja, trengs det egentlig noen rød tråd utover lavkarbo? Men kan være kjekt om den er for alle lavkarbo varianter. Om den er relativt åpen så kan man jo diskutere i vei... Mye å diskutere, oppskrifter og produkter, resultat, triks og tips :). 

Skrevet

Jeg vet ikke hva det heter, det jeg holder på med. Prøver å holde meg under 100 g karbo pr dag, og faster 18:6 og 16:8 litt avhengig av når middagen blir. 

Det å kutte karbohydrater hjelper meg å holde kontroll på suget, mens fastingen eliminerer kveldsfråtsing og gjør det lettvint å holde meg i kcalunderskudd.

Har ikke holdt på så lenge da, så er spent på om jeg må justere på noe etterhvert. Det er ganske stor forskjell til måten jeg har spist før (da jeg gikk opp i vekt). 

Følger gjerne med i en tråd om lavkarbo, men har ikke så mye å bidra med helt enda synes jeg. 🙂

Anonymkode: d3507...ab7

• Liker 1
Skrevet

Under hundre er også lavkarbo, mener jeg å ha lest. Jeg teller ikke, men hoderegning sier jeg ligger vanligvis under 50. Jeg tenker at så lenge det virker er det ingen grunn til å redusere mer (selv om det sikkert har gått raskere). Siden det er veiedag i dag har jeg gjort en aldri så liten justering for neste uke. Jeg skal bli flinkere å drikke vann og te :). Det kan hende jeg faktisk blir nødt til å telle væske, for jeg er så dårlig til å drikke vann.

Skrevet

Blir ganske stor forskjell på lavkarbo om dere kan spise 100g karbohydrater og ketose for min del er 17g. Stor forskjell på oppskrifter osv. Så en egen gruppe hadde vært fint.

• Liker 2
Skrevet

TS spesifiserer at dette gjelder ketogent kosthold eller streng lavkarbo. 

Jeg er btw🙋🏻‍♀️🙋🏻‍♀️

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...