AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #1 Skrevet 4. september 2020 I går kveld før vi skulle legge mini så bærsjet hun seg ut. Da pressiserte far at den pakken var til mor. Da svarte jeg på tull at det hørtes ut som en pappapakke. Far ble sint å kommenterte at han hadde faktisk vært på jobb hele dagen (7-15) å var sliten. Bare for å være kverrulant svarte jeg at jeg har også jobbet, hele natta og hele dagen. Da ble han sur. Tok mini med seg å masjerte surt inn på badet. Kommenterte i forbifarta at det ikke var han som hadde permisjon og gikk hjemme hele dagen. Jeg har tidligere sakt til han hvor sliten jeg er siden vi har et klengebarn som vil være nær og må se meg hele tiden. Både dag og natt. Og i det siste har hun hatt løs mage, så det har blitt en del bleieskift. Syns det var unødvendig av han å bli så sint, samt komme med kommentaren at han faktisk har vært på jobb...... Er det jeg som er teit her? Anonymkode: 7d124...80c
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #2 Skrevet 4. september 2020 Dere er nok begge 2 like slitne, og er nok viktig at dere lærer og anerkjenne at hverandre er slitne. Men han er far.... han er ikke fri for å ta vare på sitt eget barn og avlaste deg litt på ettermiddagene. Du får betalt for å vere i permisjon 8-16.00. Anonymkode: 552a0...4d2 6
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #3 Skrevet 4. september 2020 Det er nok ikke noe fasit på rett eller galt her. Må si som hun over at det høres ut som begge er slitne. Samtidig er det felles barn, og begge må trå til når en er hjemme. Far kan ikke forvente at du skal gjøre alt, men du kan heller ikke forvente at far skal ta barnet hele ettermiddagen. Her har vi rett og slett innført at vi forteller hvor slitne vi er når far kommer hjem. Også den som har mest overskudd den dagen får litt mer jobb enn den andre. Det kan være at jeg får 20-30 minutter til å ta en powernap for å hente meg inn- også er jeg oppe å går- slik at far kan slappe av. Noen dager er begge kvikke og raske, og da er det litt "førstemann til mølla". Å ha barn er en 24-timers jobb. Anonymkode: 7880e...287 7
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #4 Skrevet 4. september 2020 Mannen min har tatt over permisjonen min da jeg er syk. Har aldri sett han så sliten før, og vi har en unge som sover myyye 😅 Ikke alltid så lett å forstå når man ikke står i det selv. Jeg mener helt klart at far kunne tatt den bæsjebleia. Tror min mann er helt enig i det 😄. Må da være fint for far å bonde litt med babyen også? Gjør han ikke noe med babyen etter jobb? Anonymkode: 2f56b...eed 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #5 Skrevet 4. september 2020 Hørtes ut som dere begge er slitne 😴 Jeg hadde nok blitt veldig satt ut om samboer hadde blitt sint over å bytte en bleie. Her vil helst samboer gjøre ALT med babyen når han kommer hjem fra jobb. Og han har og sagt flere ganger at å gå hjemme med en baby må være mye mer krevende enn å være i jobb - og det er det jo. Kanskje mannen din kan ta seg en nap når han kommer hjem, og så går du og slapper litt av når han er ferdig med luren sin? Anonymkode: fc88b...80f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå