AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #1 Skrevet 4. september 2020 Vi skal pusse opp stue og kjøkken, bygge inn en liten del, som allerede er under tak. Av de utgiftene vi kjenner til, kommer jo alltids noe uforutsett, men vi tror vi har fått med det meste og dyreste med på budsjettet. Da har vi 50 000,- hvor mye gikk dere over det som først var planlagt? Høres 50 000,- lite ut? Litt redd for å måtte bo i noe halvferdig fordi vi tok oss vann over hodet. Anonymkode: ac49d...8a1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #2 Skrevet 4. september 2020 50 000 høres lite ut hvis dere skal pusse opp hele kjøkkenet og andre ting. Tror jeg ville sagt minst 70 Anonymkode: ed160...5d0
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #3 Skrevet 4. september 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: 50 000 høres lite ut hvis dere skal pusse opp hele kjøkkenet og andre ting. Tror jeg ville sagt minst 70 Anonymkode: ed160...5d0 50 er det vi har igjen. Det vi har regnet ut til reisverk, kledning, isolering, vegger, strøm, kjøkkeninnredning og lister kommer på 200 000, igjen har vi da 50 000, og lurer på om det er noen som har gått så mye over, eventuelt mer over budsjettet? Anonymkode: ac49d...8a1
newman01 Skrevet 4. september 2020 #4 Skrevet 4. september 2020 25% sikkerhetsmargin høres fornuftig ut, men nå har ikke vi særlig oversikt over hva du faktisk har tatt med i beregningene. Skjønte ikke helt det med å bygge inn en liten del, men det er jo slik jeg tolker det, strengt tatt en fasadeendring. Fasadeendring kan være søknadspliktig, og da kan det fort balle på seg 20-30'000 i kostnader til ansvarlig søker, saksbehandlingsgebyrer, nabovarsler og andre tulleting. Men man kommer ganske langt med 50k i backup. Man har sikkert større backup også tilgjengelig i form av kredittkort og andre kapitalreserver om alt går skikkelig galt (finne fuktskader i veggen osv). Kjedelig å måtte avslutte arbeidet 70% ferdig fordi man gikk tom for penger...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå