AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #1 Skrevet 4. september 2020 Når en i familien er blitt syk og holder seg hjemme. Sympt slapp, litt hoste, kvalm, magesmerte, hodepine. Skal testes. Hadde dere andre i familien hodt dere hjemme også til prøvesvarene kom? Vi valgte det nå, for å ikke risikere å smitte andre. Anonymkode: 154d2...906 1
Sirah Skrevet 4. september 2020 #2 Skrevet 4. september 2020 Det høres smart ut å holde dere hjemme i deres situasjon ja. God bedring til familiemedlemmet 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #3 Skrevet 4. september 2020 Ja, jeg ville holdt meg på hjemmekontoret og trent i naturen frem til familiemedlemmet testet negativt. Men jeg ser at ikke alle har den muligheten. Skulle alle som var i nærheten av en med symptomer gått i karantene ville Norge stoppet opp. Så jeg mener reglene er hensiktsmessige slik de nå er. Men at vi som har mulighet til å være ekstra forsiktig også har et ekstra ansvar. Anonymkode: dcd38...791 7
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #4 Skrevet 4. september 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når en i familien er blitt syk og holder seg hjemme. Sympt slapp, litt hoste, kvalm, magesmerte, hodepine. Skal testes. Hadde dere andre i familien hodt dere hjemme også til prøvesvarene kom? Vi valgte det nå, for å ikke risikere å smitte andre. Anonymkode: 154d2...906 Glemte å legge til vond hals.. Anonymkode: 154d2...906
Sirah Skrevet 4. september 2020 #5 Skrevet 4. september 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg ville holdt meg på hjemmekontoret og trent i naturen frem til familiemedlemmet testet negativt. Men jeg ser at ikke alle har den muligheten. Skulle alle som var i nærheten av en med symptomer gått i karantene ville Norge stoppet opp. Så jeg mener reglene er hensiktsmessige slik de nå er. Men at vi som har mulighet til å være ekstra forsiktig også har et ekstra ansvar. Anonymkode: dcd38...791 Det samme tenker jeg. I min jobb er det dessverre ingen mulighet for hjemmekontor, men jeg jobber så tett på mennesker at jeg nok hadde gjort det likevel. Men det er klart at det ikke fungerer for alle. Derfor har de som har muligheten et ekstra ansvar som du sier.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #6 Skrevet 4. september 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når en i familien er blitt syk og holder seg hjemme. Sympt slapp, litt hoste, kvalm, magesmerte, hodepine. Skal testes. Hadde dere andre i familien hodt dere hjemme også til prøvesvarene kom? Vi valgte det nå, for å ikke risikere å smitte andre. Anonymkode: 154d2...906 Har man mulighet, er det fint. Selv har vi ikke samme mulighet, da vi har mange barn som gjerne smitter hverandre og blir syke etter tur. Skulle alle vært hjemme hver gang noen i hus var syke hadde det blitt MYE fravær, både fra jobb og skole.. Anonymkode: ef976...c9c 1
Hasselnøtter Skrevet 4. september 2020 #7 Skrevet 4. september 2020 Veldig fint at de som kan gjør det, så blir totalrisikoen mindre når de som ikke har samme mulighet går på jobb. 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #8 Skrevet 4. september 2020 Nei, har ikke råd til å ta ulønnet fri. Vasket alle kontaktpunkter i hjemmet og var nøyere med avstand på jobb mens vi ventet. Anonymkode: e34a6...9a1 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #9 Skrevet 4. september 2020 Her ville mannen sin arbeidsgiver at han kommer på jobb og barna må derfor i barnehage siden jeg ikke er i form til å passe de. Siden det er lov må det bli sånn, selv om jeg gjerne skulle unngått det. Venter på svar på test Anonymkode: 4259e...e09 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #10 Skrevet 4. september 2020 Både jeg og barnet mitt var litt forkjøla for et par uker siden. Ungen hadde feber uten andre symptomer i to dager og jeg var ruskete i halsen tre dager. Jeg tok likevel barnet ut av barnehagen hele uken og jeg holdt meg hjemme 5 dager etter at symptomene mine forsvant. Jeg har muligheten til det og selv om jeg har 100% forståelse for at man ikke kan være hjemme mer en nødvendig eller å ta "familien" ut av livet for ekstra sikkerhet, så håper jeg alle de som har muligheten fremover gjør det. Kostet meg litt haltende studiearbeid og et barn som kjedet seg litt, men ingenting mer enn det. Og da har jeg også god samvittighet overfor dugnadsarbeidet. (ikke at du skal ha dårlig samvittighet hvis du ikke har mulighet altså) Anonymkode: 2634a...fb9
Anbefalte innlegg