AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #1 Skrevet 4. september 2020 Har en 12 år gammel jente som har noen få blackheads og litt sånn begynnende tenåringshud. Hun vil gjerne begynne med rens og fukt men jeg er SÅ skeptisk, det er veldig fin hud og er ikke noen fan av å tukle med ting unødvendig. Både far og jeg hadde/har fin hud med fire kviser totalt gjennom livet. Hvordan har dere tenkt med barn og hudpleie? Anonymkode: 55fab...816
skruf Skrevet 4. september 2020 #2 Skrevet 4. september 2020 12 år er alderen for at huden endrer seg fra mjuk og uproblematisk barnehud til mere trøblete tenåringshud, så jeg skjønner godt at hun har ytret ønske om hudpleieprodukter. Det er jo ikke noe kjekt når huden begynner å få urenheter, da vil man gjerne gjøre noe med det, og det er mye bedre å være litt i forkant enn å vente til de store kvisene dukker opp begynner man med hudpleie når urenhetene dukker opp så unngår man forhåpentligvis altfor voldsomme akneangrep som kan bli betente byller som gir evige arr i ansiktet. Selv om vi foreldre gikk gjennom tenårene med uproblematisk hud (jeg hadde nesten ingen kviser) så kan likevel barna bli plaget med urenheter og kviseutbrudd Jeg har to døtre selv, og til de så kjøpte jeg hudpleieserien for ungdomshud fra Dermalogica, Clear start heter den, den er billigere enn andre produkter fra Dermalogica og du får kjøpt serien på bl.a Vitusapoteket. Men det kan være billigere å kjøpe den via nett, f.eks fra blush.no. https://www.vitusapotek.no/produkter/vare-merker/clear-start/c/B71 Det viktigste er en rens og en god fuktighetskrem til ansiktet. Hvis man renser huden uten å tilføre fukt etter rens så blir overhuden tørr og underhuden produserer mere fett/talg for å kompensere, noe som gir mere urenheter. Mange tror at man skal være forsiktig med å tilføre mye fuktighet når man har kviser og urenheter, men det stemmer ikke helt. Fukt er viktig. Hvis hun renser og smører ansiktet morgen og kveld så er det en god begynnelse. Clear start har også et overnight-produkt som kan være fin å bruke ved mye utbrudd. Jeg ville unngått sterke produkter som clerasil. Det finnes en jungel av produkter der ute, men jeg valgte dermalogica pga jeg bruker dermalogica selv og er veldig fornøyd. Serien er skånsom (både eldste datteren min og meg selv har sensitiv hudtype og reagerer fort på produkter), og produktene varer lenge (er litt dyr serie). Og man trenger ikke tusenogtre ulike produkter. Yngste jenta mi er nå 17 og ferdig med den verste kvisefasen, men både hun og storesøsteren bruker fortsatt produkter fra dermalogica. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå