Gå til innhold

Noen som har fått uren hud av cerave produkter?

Blingblingtahei

Anbefalte innlegg

Som overskriften sier, noen som opplever det? Jeg har begynt å bruke cerave krem både am og pm og omtrent på samme tid begynte jeg å få masse kviser igjen. Kjenner at den gir godt med fukt, men huden "svir" litt rett etter påføring. Men det kan også være fordi jeg har begynt å bruke basiron. 

Det kan være andre årsaker til kviser også, som hormonell ubalanse. Derfor jeg lurer på om andre har opplevd det samme, for ønsker egentlig å fortsette å bruke de. 

Har tidligere brukt niacinamide fra TO uten å reagere på den, så burde ikke være det.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være produktene får alle uhumskheter som hviler under huden til å bryte ut raskere, for deretter å hjelpe deg til en bedre hud. Da jeg begynte på exuviance fikk jeg helveteshud den første tiden - alt brøt ut på en gang, men så hjalp det og jeg fikk en bedre hud etterpå. 
nå kjenner jeg ikke dine produkter, og vet ikke hvor lenge du har brukt dem, men det er én teori i hvert fall.

Anonymkode: 8938d...232

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt veldig aktive produkter hele veien, brukte fast exuviance tidligere før jeg gikk over på cosrx og TO, nå bruker jeg kun cerave krem for å gi huden litt pause fra syrer osv, så kan hende det er det huden min reagerer på.. Begynte først med å bruke dagkremen med spf noen ganger i uka, til å bruke begge kremene fast hver dag, var da problemene oppsto.. Nei, får håpe det er noe annet som er årsaken, og at det retter seg fort 😒

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg i utgangspunktet liker CeraVe godt, så er det noen ingredienser i AM og PM moisture lotion som kan gi reaksjoner dersom du i utgangspunktet har tendenser til kviser/akne. Spesielt dagkremen med solfaktor inneholder kjemiske UV-filtere som ikke er gunstige for aknehud.

Det kan kanskje være verdt forsøket å kutte ut AM-kremen en stund og heller bruke PM-kremen også på dagtid, og heller bruke separat UV-beskyttelse beregnet på fet/uren/aknehud, og se om problemet bedrer seg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...