Milky Skrevet 5. september 2020 #141 Skrevet 5. september 2020 2 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev: Nja, nå sitter ikke du med noe som helst makt til å definere hva vold er. Selv om du ytrer din mening så gjør ikke det alt det du mener og tenker sant, heldigvis. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-05-20-28/KAPITTEL_2-10#§282 Det er ikke vold å ytre sin mening om en religion. Muslimer får ingen skade av dette utenom sinne eller at de blir lei seg... muslimer utøver ekstremt mye mer psykisk vold enn SIAN for å si det sånn!!! 5
AndreasBR Skrevet 5. september 2020 #142 Skrevet 5. september 2020 2 minutter siden, Guile skrev: Psykisk vold er et godt innarbeidet begrep, og dessverre er det mange som er ofre for dette. At du lager deg en egen mening om at dette begrepet ikke finnes, eventuelt er tull, og at alle som er uenige med deg tar feil, se DET er pisspreik. Jeg er for øvrig ikke enig i at bokbrenning hører inn under begrepet. Så hvis jeg nå kritiserer deg for denne posten din, så utøver jeg vold mot deg? Er du seriøs? Eller hvis jeg dømmer deg for å mene at å dømme noen er vold, så utøver jeg vold? Pisspreik! 3
Konungr Skrevet 5. september 2020 #143 Skrevet 5. september 2020 Så lenge det er en bok man har kjøpt selv for egne penger har man all rett til å brenne den. 2
GammelKaktus Skrevet 5. september 2020 #144 Skrevet 5. september 2020 1 minutt siden, Badbunny skrev: Det er ikke vold å ytre sin mening om en religion. Muslimer får ingen skade av dette utenom sinne eller at de blir lei seg... muslimer utøver ekstremt mye mer psykisk vold enn SIAN for å si det sånn!!! Han ytret at psykisk vold ikke finnes. Jeg har aldri sagt at bokbrenning er psykisk vold, det er det overhodet ikke, kan ikke sammenlignes.
AndreasBR Skrevet 5. september 2020 #145 Skrevet 5. september 2020 4 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev: Nja, nå sitter ikke du med noe som helst makt til å definere hva vold er. Selv om du ytrer din mening så gjør ikke det alt det du mener og tenker sant, heldigvis. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-05-20-28/KAPITTEL_2-10#§282 Linken din har ingen relevanse til det vi snakker om. Så folk slipper åpne en link: Sitat § 282. Mishandling i nære relasjoner Med fengsel inntil 6 år straffes den som ved trusler, tvang, frihetsberøvelse, vold eller andre krenkelser, alvorlig eller gjentatt mishandler a) sin nåværende eller tidligere ektefelle eller samboer, b) sin eller nåværende eller tidligere ektefelles eller samboers slektning i rett nedstigende linje, c) sin slektning i rett oppstigende linje, d) noen i sin husstand, eller e) noen i sin omsorg. Når noen kjennes skyldig i en straffbar handling etter § 282 første ledd bokstav b, skal retten vurdere om kontaktforbud etter § 57 skal idømmes. Hva har denne med noe av dette å gjøre? Å høre en mening man ikke liker er IKKE VOLD. 3
GammelKaktus Skrevet 5. september 2020 #146 Skrevet 5. september 2020 Akkurat nå, AndreasBR skrev: Linken din har ingen relevanse til det vi snakker om. Så folk slipper åpne en link: Hva har denne med noe av dette å gjøre? Å høre en mening man ikke liker er IKKE VOLD. Du sier psykisk vold ikke finnes. Psykisk vold finnes. 1
AndreasBR Skrevet 5. september 2020 #147 Skrevet 5. september 2020 Akkurat nå, FrøkenMånestråle skrev: Du sier psykisk vold ikke finnes. Psykisk vold finnes. Nei. Absolutt ikke. Kom med et eksempel du mener vil være "psykisk vold" . Vold er en fysisk handling. 1
Gjest Optimo Skrevet 5. september 2020 #148 Skrevet 5. september 2020 3 minutter siden, AndreasBR skrev: Så hvis jeg nå kritiserer deg for denne posten din, så utøver jeg vold mot deg? Er du seriøs? Eller hvis jeg dømmer deg for å mene at å dømme noen er vold, så utøver jeg vold? Pisspreik! Nei. Se under: Akkurat nå, FrøkenMånestråle skrev: Du sier psykisk vold ikke finnes. Psykisk vold finnes.
GammelKaktus Skrevet 5. september 2020 #149 Skrevet 5. september 2020 Akkurat nå, AndreasBR skrev: Nei. Absolutt ikke. Kom med et eksempel du mener vil være "psykisk vold" . Vold er en fysisk handling. https://www.overgrep.no/hva-er-psykisk-vold/#:~:text=Typiske tilfeller av psykisk vold,sjalusi%2C isolering eller emosjonell vold.
Milky Skrevet 5. september 2020 #150 Skrevet 5. september 2020 3 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev: Han ytret at psykisk vold ikke finnes. Jeg har aldri sagt at bokbrenning er psykisk vold, det er det overhodet ikke, kan ikke sammenlignes. Men i denne sammenhengen er det ingen som ytret psykisk vold.. de motdemonstrantene valgte selv å stille opp og få med seg det sian sa.. Hvis de mener det er psykisk vold å høre på så får de snu seg og gå eller finne seg i det 2
AndreasBR Skrevet 5. september 2020 #151 Skrevet 5. september 2020 Akkurat nå, FrøkenMånestråle skrev: https://www.overgrep.no/hva-er-psykisk-vold/#:~:text=Typiske tilfeller av psykisk vold,sjalusi%2C isolering eller emosjonell vold. "Typiske tilfeller av psykisk vold er der noen bruker en maktposisjon eller trussel til å for eksempel styre, dominere, degradere eller ydmyke andre. " Den kan jeg være enig i. Så lenge vi ikke snakker om meninger/ytringer.. Men at det er vold? Nei. Trusler er ikke innafor uansett, og har aldri og vil aldri være dekket innenfor ytringsfrihet. Om jeg ytrrer en mening du ikke liker, uansett vår relasjon så vil det aldri være vold. 1
GammelKaktus Skrevet 5. september 2020 #152 Skrevet 5. september 2020 2 minutter siden, Badbunny skrev: Men i denne sammenhengen er det ingen som ytret psykisk vold.. de motdemonstrantene valgte selv å stille opp og få med seg det sian sa.. Hvis de mener det er psykisk vold å høre på så får de snu seg og gå eller finne seg i det Det er jeg helt enig i, har aldri sagt noe annet, folk kan brenne og si hva de vil. Vi har faktisk ytringsfrihet i dette landet. Men å faktisk si at psykisk vold ikke finnes det er noe annet og det er det som er greia her. 2
AndreasBR Skrevet 5. september 2020 #153 Skrevet 5. september 2020 3 minutter siden, Guile skrev: Nei. Se under: Men linken din tilsier at om jeg kritiserer eller dømmer deg så er det "psykisk vold" . Nå må du bestemme deg.
AndreasBR Skrevet 5. september 2020 #154 Skrevet 5. september 2020 Akkurat nå, FrøkenMånestråle skrev: Det er jeg helt enig i, har aldri sagt noe annet, folk kan brenne og si hva de vil. Vi har faktisk ytringsfrihet i dette landet. Men å faktisk si at psykisk vold ikke finnes det er noe annet og det er det som er greia her. Nei, vi har ikke ytringsfrihet, vi har ytringsrett på de fleste emner... Finnes masse jeg ikke kan si i fare for å bli fengslet/bøtelagt.. Vi har IKKE ytringsfrihet. 1
Gjest Optimo Skrevet 5. september 2020 #155 Skrevet 5. september 2020 4 minutter siden, AndreasBR skrev: Men linken din tilsier at om jeg kritiserer eller dømmer deg så er det "psykisk vold" . Nå må du bestemme deg. Hva da link? Har jeg linket til noe?
AndreasBR Skrevet 5. september 2020 #156 Skrevet 5. september 2020 Akkurat nå, Guile skrev: Hva da link? Har jeg linket til noe? Går i surr -.- Linken til månestråle. Den sier at kritisering og dømming er psykisk vold. Pølsevev sier jeg til det. Meninger man ikke liker er ikke psykisk vold.
Gjest Optimo Skrevet 5. september 2020 #157 Skrevet 5. september 2020 2 minutter siden, AndreasBR skrev: Går i surr -.- Linken til månestråle. Den sier at kritisering og dømming er psykisk vold. Pølsevev sier jeg til det. Meninger man ikke liker er ikke psykisk vold. Psykisk vold er en greie. Så kan man sikkert diskutere hva det er og ikke er, jeg ble bare irritert på at du så jævla bastant kommer inn og sier at psykisk vold er bullshit. Men nå har jeg bedre ting å bruke lørdagen min på. 🙂
AndreasBR Skrevet 5. september 2020 #158 Skrevet 5. september 2020 Akkurat nå, Guile skrev: Psykisk vold er en greie. Så kan man sikkert diskutere hva det er og ikke er, jeg ble bare irritert på at du så jævla bastant kommer inn og sier at psykisk vold er bullshit. Men nå har jeg bedre ting å bruke lørdagen min på. 🙂 Jeg også, tenker stikke avgårde en tur til Töcksfors og biltema etter/før. 😄 Vi kan sikkert bli enige om ting som kan være psykisk belastende.. Men jeg nekter å kalle det vold.. Ha en fin lørdag
Gjest theTitanic Skrevet 5. september 2020 #159 Skrevet 5. september 2020 Alle begreper om "vold" blir kraftig misbrukt og utvannet. Snart leer ingen et øyelokk når ordene blir brukt. Å brenne en bok får ikke på noen måte blitt vold. Å tenne på alle pluggene over dette viser jo bare at man er lett å provosere og mister besinnelsen. Hadde ingen reagert så hadde heller ingen brent boken mer enn en gang eller to. For vi er slik vi mennesker at vi liker å provosere.
Humle Brumle Skrevet 5. september 2020 #160 Skrevet 5. september 2020 1 time siden, AndreasBR skrev: Psykisk vold finnes ikke. Det er et tulle-ord for å forsøke gjøre ytringer til vold. Selv om vold er ganske så objektivt .. Det er litt bull shit da. Psykisk vold er veldig reelt for mange, og har nok ødelagt flere liv. Men det er mer i psykisk vold i nære relasjoner, som er mest skadelig, så vet ikke om koranbrenning er psykisk vold. Men ikke kom her å si at det ikke finnes, det blir bare feil. Mange barn er for eksempel utsatt for daglig psykisk vold av foreldre som kan gi store traumer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå