AndreasBR Skrevet 5. september 2020 #121 Skrevet 5. september 2020 Nei. Det er ikke vold på noen som helst måte, det er en ytring. Hva som er vold er objektivt. Hvis jeg slår deg i ansiktet har jeg objektivt utført vold. Hvis jeg sier eller gjør noe du ikke liker har jeg objektivt aldri utført vold. Skjerp dere. 5
AndreasBR Skrevet 5. september 2020 #122 Skrevet 5. september 2020 7 timer siden, Uatskillelig skrev: Det er respektløst å brenne koranen, men hvordan er det psykisk vold? Psykisk vold finnes ikke. Det er et tulle-ord for å forsøke gjøre ytringer til vold. Selv om vold er ganske så objektivt .. 4
Example Skrevet 5. september 2020 Forfatter #123 Skrevet 5. september 2020 Det der er noe av det største pisset jeg har lest på lang tid. 6
AndreasBR Skrevet 5. september 2020 #124 Skrevet 5. september 2020 12 minutter siden, Hr. Aktiv skrev: Selv synes jeg det er unødvendig å drive med denne brenningen av bibler. Det skaper bare ennda mere uro og gjør ingen god nytte i debatten rundt dette tema. Synes de kunne holdt seg for god til å gjøre slikt. Hvem har brent en bibel?
Nussepus Skrevet 5. september 2020 #125 Skrevet 5. september 2020 Det er en jævla bok. Se en annen vei så slipper du å se det. Får være måte på hva man skal lage drama av. Skjer mer enn nok fæle ting i verden. Herregud. 4
Milky Skrevet 5. september 2020 #126 Skrevet 5. september 2020 Herregud.. det er en bok. Den er hellig for muslimer men ikke for alle andre. Muslimer har i alle år brent bibler og kirker og holdt på så de har ingenting de skulle ha sagt. Målet er å provosere, de gikk fem på og kastet stein. Som nettopp viser hvorfor SIAN vil ha de ut. må bare si at jrg ikke støtter sian altså men de må få si hva de vil. Uansett hva man sier vil det alltid være noen som mener man er hatful 7
Fuckman1983 Skrevet 5. september 2020 #127 Skrevet 5. september 2020 Når muslimer sier f.eks. "Brenner du koranen, dreper/banker vi deg" osv. er man egentlig nødt til å gjøre det. Hvis ikke vinner de. Hadde mormonene gått rundt å truet å drepe folk som brente boken deres, ville sikkert folk brent den boken også i ren protest. Og ikke glem revyen "The book of mormons" der man gjør narr at religionen deres i 2 timer på selveste Broadway. INGEN har blitt drept pga. dette, men hadde de laget en tilsvarende revy om profeten Muhammed ville det blitt opptøyer over HELE VERDEN. Det skjedde jo med filmen om Muhammed som lå på YouTube for rundt 10+ år siden. De fleste muslimer er heldigvis greie, men mange er også klin gale. 10
Heisann1234 Skrevet 5. september 2020 #128 Skrevet 5. september 2020 (endret) Åja ok. Men hva mener han godeste Jørgen om den psykiske OG fysiske volden barn, homofile og kvinner går gjennom pga IDEOLOGIEN islam? Er det greit? Brenning av koranen skal fortsette å være lov og nei det er ikke unødvendig og respektløs som mange her påstår. I ti land er blasfemiske ytringer ulovlig og folk kan få dødstraff som følge av dette. Mange mennesker har blitt undertrykt av denne såkalte religionen og dens sauer som følger den så det er symbolsk viktig å markere at dette ikke er greit. Det er viktig å provosere og det er viktig å brenne koranen offentlig så mye som overhodet mulig helt til det blir akseptert av alle og det ikke oppstår vold lenger som følge av noe så ubetydelig. Sannheten må fram og den må ikke skjules for å beskytte muslimenes følelser. Endret 5. september 2020 av Heisann1234 5
GammelKaktus Skrevet 5. september 2020 #129 Skrevet 5. september 2020 9 minutter siden, AndreasBR skrev: Psykisk vold finnes ikke. Det er et tulle-ord for å forsøke gjøre ytringer til vold. Selv om vold er ganske så objektivt .. Selvsagt finnes psykisk vold, den gjør ofte større skade enn fysisk vold. Men å si at det å brenne en bibel, koran eller andre eventyrbøker kan kalles psyisk vold er å utvanne begrepet. Man må tåle at folk gjør ting man ikke liker, det er en del av livet det. 1
Hr. Aktiv Skrevet 5. september 2020 #130 Skrevet 5. september 2020 14 minutter siden, AndreasBR skrev: Hvem har brent en bibel? Jeg kaller alle religiøse bøker bibler. Flagg går vel under den brenningen selv om det ikke ble nevnt i dette innlegget mitt. Beklager hvis jeg har vært uklar.
Isambard Skrevet 5. september 2020 #131 Skrevet 5. september 2020 Han er fullstendig på bærtur som alltid.Til og med Dagbladet skrev det i lederen sin. Han vil la en lynsjemobb bestemme hva som er lov å si. Det var i den forrige kronikken hans. Han mener at politiet bør gi klar beskjed om at de ikke vil beskytte SIAN mot vold. På den måten skal de skremmes fra å ytre seg. Den som er mest voldelige bestemmer. Det er de snilleste i følge teorien til Lorentzen. Gud bedre 6
AndreasBR Skrevet 5. september 2020 #132 Skrevet 5. september 2020 1 minutt siden, Hr. Aktiv skrev: Jeg kaller alle religiøse bøker bibler. Flagg går vel under den brenningen selv om det ikke ble nevnt i dette innlegget mitt. Beklager hvis jeg har vært uklar. Men koranen er ikke bibelen. Tipper du skrev det på den måten med vilje. Ingenting likt med de to bøkene, annet enn at begge er skrevet av mennesker. Hvorfor snakker du plutselig om flagg? Det koranen passer best til er opptennings-middel. 3
AndreasBR Skrevet 5. september 2020 #133 Skrevet 5. september 2020 11 minutter siden, FrøkenMånestråle skrev: Selvsagt finnes psykisk vold, den gjør ofte større skade enn fysisk vold. Men å si at det å brenne en bibel, koran eller andre eventyrbøker kan kalles psyisk vold er å utvanne begrepet. Man må tåle at folk gjør ting man ikke liker, det er en del av livet det. Nope. Ytringer vil aldri være vold! At du ikke liker en ytring gjør den ikke til vold!! 3
GammelKaktus Skrevet 5. september 2020 #134 Skrevet 5. september 2020 2 minutter siden, AndreasBR skrev: Nope. Ytringer vil aldri være vold! At du ikke liker en ytring gjør den ikke til vold!! https://www.overgrep.no/hva-er-psykisk-vold/#:~:text=Psykisk vold kan etter en,direkte fysiske i sin natur.&text=De andre voldstypene er da,materiell vold%2C og latent vold.
Hr. Aktiv Skrevet 5. september 2020 #135 Skrevet 5. september 2020 3 minutter siden, AndreasBR skrev: Men koranen er ikke bibelen. Tipper du skrev det på den måten med vilje. Ingenting likt med de to bøkene, annet enn at begge er skrevet av mennesker. Hvorfor snakker du plutselig om flagg? Det koranen passer best til er opptennings-middel. Det er bibel for dem. Det har da vært brenning av flagg før. Dette er ikke første gang vi ser vreden av islam. Er det nødvendig å brenne den ute da? Kan ikke du brenne den hjemme i stedet for da? Selv prøver jeg å unngå situasjoner der jeg fremprovoserer frustrasjon og vrede. Er det så nødvendig å bruke energi på det når man ser resultatet? Hadde det vært opp til meg så hadde disse bråkmarkerne vært enten innelåst eller sendt tilbake til der de kom fra. Nå blir de ikke det og da må man forholde seg til at de ødelegger og setter folks liv i fare bare fordi folk bruker sin lovfestede rett til å ytre seg. Skal man få tiet Sian så kan ingen møte opp. De vil slutte med det de holder på med hvis ingen hverken hører på dem eller skriver om dem. Slik de holder på nå så har Sian plutselig en god agenda og problematikken som de messer om er høyst reell.
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 5. september 2020 #136 Skrevet 5. september 2020 Det er ett hån mot de som har opplevd psykisk vold å kalle dette psykisk vold.
AndreasBR Skrevet 5. september 2020 #137 Skrevet 5. september 2020 Akkurat nå, FrøkenMånestråle skrev: https://www.overgrep.no/hva-er-psykisk-vold/#:~:text=Psykisk vold kan etter en,direkte fysiske i sin natur.&text=De andre voldstypene er da,materiell vold%2C og latent vold. eEhhh... Nei. Sitat Psykisk vold kan etter en vid definisjon omfatte alle måter å skade, skremme eller krenke noen på, men som ikke er direkte fysiske i sin natur. Supernei. Om jeg sier noe som skremmer deg eller krenker deg, så er det ikke vold. Helt helt feil. Om du tar skade av å høre ord er det du som er problemet... Jeg kan til dels være enig om vedkommende går ut av sin vei for å gjøre det, men da kalles det trakassering. Ord har aldri vært og kan ikke være vold. Vold er objektivt. Å høre noe man ikke liker er ikke vold... Har du sette tullelisten på linken din? Sitat Under følger en liste over konkrete eksempler på hva som etter en helhetsvurdering kan utgjøre psykisk vold: Å definere noen som en de ikke er Å fotelle noen hva de er Å fortelle noen hva de tenker Å fortelle noen hva de føler Å fortelle noen hva slags motiver de har Å definere noen som et objekt Å definere noen negativt Kritisere noen Dømme noen Bruke nedverdigende kallenavn Kontrollere noen Degradere noen Legge skylda på noen True noen Angripe noen som menneske Ydmyke noen Utagerende sjalusi Isolere noen fra omverdenen Sint på noen uten grunn Flere av disse har ingenting med vold å gjøre. Om jeg kritiserer deg, så utøver ikke jeg vold mot deg. Om jeg dømmer deg, (noe jeg ikke burde gjøre) så utøver ikke jeg vold mot deg. Om jeg kaller deg navn, så utøver ikke jeg vold mot deg. Makan til pisspreik.. 5
Gjest Optimo Skrevet 5. september 2020 #138 Skrevet 5. september 2020 5 minutter siden, AndreasBR skrev: Makan til pisspreik Psykisk vold er et godt innarbeidet begrep, og dessverre er det mange som er ofre for dette. At du lager deg en egen mening om at dette begrepet ikke finnes, eventuelt er tull, og at alle som er uenige med deg tar feil, se DET er pisspreik. Jeg er for øvrig ikke enig i at bokbrenning hører inn under begrepet.
GammelKaktus Skrevet 5. september 2020 #139 Skrevet 5. september 2020 5 minutter siden, AndreasBR skrev: eEhhh... Nei. Supernei. Om jeg sier noe som skremmer deg eller krenker deg, så er det ikke vold. Helt helt feil. Om du tar skade av å høre ord er det du som er problemet... Jeg kan til dels være enig om vedkommende går ut av sin vei for å gjøre det, men da kalles det trakassering. Ord har aldri vært og kan ikke være vold. Vold er objektivt. Å høre noe man ikke liker er ikke vold... Har du sette tullelisten på linken din? Flere av disse har ingenting med vold å gjøre. Om jeg kritiserer deg, så utøver ikke jeg vold mot deg. Om jeg dømmer deg, (noe jeg ikke burde gjøre) så utøver ikke jeg vold mot deg. Om jeg kaller deg navn, så utøver ikke jeg vold mot deg. Makan til pisspreik.. Nja, nå sitter ikke du med noe som helst makt til å definere hva vold er. Selv om du ytrer din mening så gjør ikke det alt det du mener og tenker sant, heldigvis. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2005-05-20-28/KAPITTEL_2-10#§282
GammelKaktus Skrevet 5. september 2020 #140 Skrevet 5. september 2020 1 minutt siden, Guile skrev: Psykisk vold er et godt innarbeidet begrep, og dessverre er det mange som er ofre for dette. At du lager deg en egen mening om at dette begrepet ikke finnes, eventuelt er tull, og at alle som er uenige med deg tar feil, se DET er pisspreik. Jeg er for øvrig ikke enig i at bokbrenning hører inn under begrepet. Det er jeg og, det kan ikke sammenlignes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå