AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #1 Skrevet 4. september 2020 Har ei på knappe to uker, sover kanskje rundt 8-10 timer hvert døgn. Resten av døgnet er preget av mye uro. Sparker konstant med bein, slår og spenner seg med armer. Mye grynte-lyder. Er dette normalt? Ligger svært sjeldent i ro. Gråten kommer gjerne etter få minutter uten trøst (som i bli løftet / bært). Når hun blir bært rundt, da er hun ganske rolig. Anonymkode: 839da...b86
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #2 Skrevet 4. september 2020 Det er da helt normalt. Bittesmå babyer ønsker nærkontakt hele tiden. Anonymkode: 6a186...0b4 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #3 Skrevet 4. september 2020 Det er helt normalt. Samtidig kan du jo kanskje sjekke om hun har en del luft i magen? Hvis du ammer, så kan det være du har spist noe som gir henne luft. Det pleier å hjelpe å sykle med beina hennes osv. (Sånn hvis du føler kavinga er mistrivsel - da er det ofte litt luft) Anonymkode: 6e7fc...726 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #4 Skrevet 4. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er da helt normalt. Bittesmå babyer ønsker nærkontakt hele tiden. Anonymkode: 6a186...0b4 Beklager om det er dumt spørsmål, det er vårt første barn og vi har ingen erfaring med dette, mulig det ligger litt frustrasjon i innlegget også, men nå har hun ligget å sparket / spent seg med armer og ben nesten konstant siden kl. 18 i går. Kun avbrutt med noen få timers søvn. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det er helt normalt. Samtidig kan du jo kanskje sjekke om hun har en del luft i magen? Hvis du ammer, så kan det være du har spist noe som gir henne luft. Det pleier å hjelpe å sykle med beina hennes osv. (Sånn hvis du føler kavinga er mistrivsel - da er det ofte litt luft) Anonymkode: 6e7fc...726 Ok, takk Det virker som det er en del luft, kommer en god del rumle-lyder fra magen når vi bærer henne. Hva kan en ha spist som gir baby ekstra luft? Anonymkode: 839da...b86
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #5 Skrevet 4. september 2020 Normalt. Men likevel frustrerende. Bæretøy er gull for urolige små. Jeg kunne stå og bysse i bæretøy i timesvis hver eneste kveld de første 3-4mnd. Det er lite du kan ha spist for å gi babyen luft i magen. De fleste babyer har umodne tarmer, og vil ha problemer med magesmerter og luft uavhengig av hva du gjør. Noen unntak finnes selvsagt, feks babyer med melkeproteinallergi. Anonymkode: 720df...851 4
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #8 Skrevet 4. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har ei på knappe to uker, sover kanskje rundt 8-10 timer hvert døgn. Resten av døgnet er preget av mye uro. Sparker konstant med bein, slår og spenner seg med armer. Mye grynte-lyder. Er dette normalt? Ligger svært sjeldent i ro. Gråten kommer gjerne etter få minutter uten trøst (som i bli løftet / bært). Når hun blir bært rundt, da er hun ganske rolig. Anonymkode: 839da...b86 Høres ut som hun sover alt for lite, og at det blir en ond sirkel av overtrøtthet i tillegg til magevondt kanskje. Ville snakke med helsesøster og kjøpt bæresjal👍🏼 Anonymkode: c0b6b...751
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #9 Skrevet 4. september 2020 Babyer skal bæres og holdes mest mulig. Gå til innkjøp av bæresjal eller bære sele så du kan ha babyen på brystet og du også får gjort ting🤪 Du kan også med fordel kutte ned på grove kornprodukter, mange babyer får luft i magen av det. Tarmene tåler ikke så mye enda. Fungerte for meg så lenge jeg ammet. Spiste ikke noe knekkebrød, brød el lignende så lenge jeg ammet. Babyen sluttet å gråte og ha vondt neste natt🥰 Anonymkode: 7b54f...265
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #10 Skrevet 4. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Beklager om det er dumt spørsmål, det er vårt første barn og vi har ingen erfaring med dette, mulig det ligger litt frustrasjon i innlegget også, men nå har hun ligget å sparket / spent seg med armer og ben nesten konstant siden kl. 18 i går. Kun avbrutt med noen få timers søvn. Ok, takk Det virker som det er en del luft, kommer en god del rumle-lyder fra magen når vi bærer henne. Hva kan en ha spist som gir baby ekstra luft? Anonymkode: 839da...b86 Kutt ut løk, grove kornprodukter (ja vet) og sterk krydret mat. Kutt ned på kaffe/koffein Anonymkode: 7b54f...265
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #11 Skrevet 4. september 2020 Helt normalt, og kanskje litt overraskende fordi man ofte får inntrykket av at små babyer sover «hele tiden». Mine har hatt mye kveldsuro de første ukene, og skreket fra kl. 17 til midnatt. Helt normalt det også, og det går over. Når de var i den alderen som din, ville de ofte ligge ved puppen hele dagen og på brystet hele natta. Ble ikke mye søvn på meg, men da var de hvertfall rolige. Tror hvertfall ikke du trenger å uroe deg. Babyer er forskjellige, og mange sliter med umodne tarmer, det kan være misforhold mellom melkemengden din og babyen (dette stabiliserer seg, men jeg har hatt altfor mye melk i starten og det har ofte ført til ubehag hos babyen) og noen babyer er klistremerkebarn som trenger mye nærhet og kos. Mine kunne jeg aldri legge ned i babynest e.l. De ville bare sove i armene mine og våknet det øyeblikket jeg la dem ned. Sover babyen godt i vogn? Det var min redning. Jeg gikk tur i timesvis hver dag. Bæresjal har aldri vært min greie, men det funker veldig bra for mange. Anonymkode: 45cfa...612
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå