Gå til innhold

Hvilke rutiner har du for å ta vare på kroppen din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du noen faste rutiner som du følger for å ta vare på kroppen din?

Anonymkode: e9df9...350

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg synes det er så mye «en bør gjøre», skjønner ikke hvordan man skal få tid til alt.

Rense ansiktet om morgen, bruke bodylotion hele kroppen, smøre inn føttene, hårkur om jeg dusjer, skrubbing av ansiktet, ansiktsmaske fra tid til annen, tennene skal passes på med tanntråd, tannskyll utenom vanlig puss. Neglene skal passes på, klippes/renses, neglelakk eller lignende, barbering her og der, napping av bryn og andre hårvekster, skrubbe kroppen innimellom, bruke både ansiktskrem, serum og solkrem osv i ansiktet hver dag.

Spise sunt og velge ulike frukt og grønnsaker gjennom dagen for å få i seg forskjellige næringsstoffer. Lage sunn mat fra bunnen av. 

Trening og tiden det medfører, også planlegging før og etter med klær og komme seg til å fra. 

Kveldsrutine med sminkefjerner, ansiktsrens, div kremer. Føtter og hender smøres inn. 
Hjernen vil også holdes i gang med å lese bok på sengekanten. 

Har sikkert glemt mye også. Men dette er noe av det jeg tenker på.

Anonymkode: b911e...fa1

Skrevet

Vet ikke hva du tenker på, men jeg etterstreber å spise mest sunne matvarer. Jeg trener regelmessig og opprettholder normale hygienestandarder. Bruker solkrem. Røyker ikke, drikker minimalt med alkohol og rører ikke andre rusmidler. Det er vel det. 

Anonymkode: 5cb25...ad2

Skrevet

Leser mye akademisk litteratur for å holde hjernen i form. 

Anonymkode: 7878d...b9f

• Liker 9
Skrevet (endret)

Trener styrke 5 dager i uken. Løper / jogger 2 dager i uken.  Spiser ca en halv kilo grønsaker om dagen. Planlegger og loggfører 80% av alt jeg spiser. Unngår i stor grad prosessert mat og ferdigretter.. tar ekstra D vitamin. Røyker ikke. Drikker med moderasjon. Bruker solktem. Bruker aldri shampo, kun balsam og olje.  Dusjer 2-3 ganger uka og vasker ansiktet kun i dusjen. Mediterer litt sjeldnere enn jeg bør. Prøver å sove minimum 7 timer.

Endret av Jadda123
Skrevet
På 4.9.2020 den 8.17, AnonymBruker skrev:

jeg synes det er så mye «en bør gjøre», skjønner ikke hvordan man skal få tid til alt.

Rense ansiktet om morgen, bruke bodylotion hele kroppen, smøre inn føttene, hårkur om jeg dusjer, skrubbing av ansiktet, ansiktsmaske fra tid til annen, tennene skal passes på med tanntråd, tannskyll utenom vanlig puss. Neglene skal passes på, klippes/renses, neglelakk eller lignende, barbering her og der, napping av bryn og andre hårvekster, skrubbe kroppen innimellom, bruke både ansiktskrem, serum og solkrem osv i ansiktet hver dag.

Spise sunt og velge ulike frukt og grønnsaker gjennom dagen for å få i seg forskjellige næringsstoffer. Lage sunn mat fra bunnen av. 

Trening og tiden det medfører, også planlegging før og etter med klær og komme seg til å fra. 

Kveldsrutine med sminkefjerner, ansiktsrens, div kremer. Føtter og hender smøres inn. 
Hjernen vil også holdes i gang med å lese bok på sengekanten. 

Har sikkert glemt mye også. Men dette er noe av det jeg tenker på.

Anonymkode: b911e...fa1

Hvorfor tror du at dette er ting du "bør" gjøre? Jeg er enig i at vi bør ha et sunt kosthold og ta vare på helsa vår ved trening, men alt det andre..? 

De ramser jo bare opp produkter som enkelte næringslivsaktører gjerne vil at du skal kjøpe. Lov å bruke hue. 

Anonymkode: 9209e...456

• Liker 5
Skrevet

Spiser bare animalsk

Går tur i fjellet

Prøver å få 8 timer søvn hver dag

Setter av tid til avslapning i våken tilstand

Leser bøker, ser dokumentarer og driver med hjernetrim (type sudoku, picross og sånt)

Anonymkode: 91f9e...5e5

• Liker 3
Skrevet

Pusser tenner og bruker tanntråd morgen og kveld. Unngår sukker, kornprodukter og prosessert mat. Tar medisinene mine. Gjør yoga, og trener i tillegg hardt 4-8 ganger i uka (sånn hard trening der man går ned 1,5-2 kilo i svette per økt, selv om man drikker underveis). Spiser mer grønnsaker enn jeg nødvendigvis har lyst på. Drikker mindre vin enn jeg har lyst på.

Det jeg failer veldig på er søvn. Og jeg vet jo at det er kjempeviktig. 

Anonymkode: ffc52...fd8

Skrevet (endret)

Jeg følger anthony william medical medium og renser og healer kroppen innenfra med sitronvann, sellerijuice, smoothier, mye grønnsaker og salater, og mye vanndrivende frukt, og ikke minst forskjellige urter. Prøver å spise bare kjøtt/fisk en gang om dagen. Velger avokado, olivenolje og kokosolje. Bruker lønnesirup(mapel syrup) eller honning som søtning. På den måten har jeg hele tiden en kropp som ikke trenger så mye utvendig behandling som trening og smøring osv. Jeg prøver å gjøre litt yoga eller å gå tur eller sykle litt eller gå på ski om vinteren eller komme meg på en fjelltur i ny og ne. Stresse minst mulig og alt med måte. Hviler når jeg kjenner jeg trenger det. Syns det er viktigere å ta det med ro og å stresse ned og heller gå en tur i naturen enn å stresse avgårde og hardtrene. Hver sin smak.

Eneste er at jeg skulle vært flinkere med søvnen...men prøver å sove nok hver natt. 

Bruker ikke noe hudkremer eller sminke eller noe siden skjønnhet kommer innenfra. 

Endret av Bølle
  • Liker 3
Skrevet

Jeg prioriterer søvn og hvile. Det er noe av det viktigste jeg gjør for helsa mi. Får mellom 8-10 timer søvn hver natt. 

• Liker 4
Skrevet
11 minutter siden, Bølle skrev:

Jeg følger anthony william medical medium og renser og healer kroppen innenfra med sitronvann, sellerijuice, smoothier, mye grønnsaker og salater, og mye vanndrivende frukt, og ikke minst forskjellige urter. Prøver å spise bare kjøtt/fisk en gang om dagen. Velger avokado, olivenolje og kokosolje. Bruker lønnesirup(mapel syrup) eller honning som søtning. På den måten har jeg hele tiden en kropp som ikke trenger så mye utvendig behandling som trening og smøring osv. Jeg prøver å gjøre litt yoga eller å gå tur eller sykle litt eller gå på ski om vinteren eller komme meg på en fjelltur i ny og ne. Stresse minst mulig og alt med måte. Hviler når jeg kjenner jeg trenger det. Syns det er viktigere å ta det med ro og å stresse ned og heller gå en tur i naturen enn å stresse avgårde og hardtrene. Hver sin smak.

Eneste er at jeg skulle vært flinkere med søvnen...men prøver å sove nok hver natt. 

Bruker ikke noe hudkremer eller sminke eller noe siden skjønnhet kommer innenfra. 

Bruker ikke noe hudkremer? Blir ikke huden veldig tørr da?

Anonymkode: 80e53...b69

Skrevet

Pusser godt og bruker tanntråd etter måltider. Bruker kokosolje i hår og ansikt, renser ansiktet før jeg legger meg, spiser ikke raske karbohydrater, veldig lite av det i hvert fall. Unngår servelat og ekkel kjøttpålegg. Bruker god hudpleie og sminke som koster. 

Anonymkode: 90da1...96a

Skrevet

Holde vekten stabil. Være en del i aktivitet. Frisk luft. Nok søvn. Spise noenlunde sunt.

• Liker 1
Skrevet

Før var det spise sunt, trene 3-5 dager i uken, være mye ute i frisk luft. 

Nå er det å spise sunt, trene 1-2 dager i uken om formen tillater, og være litt ute. Hvile er pri en pga kronisk sykdom. Og å holde meg selv stabil i humøret, og passe på meg selv først rett og slett.

Anonymkode: a4c3a...eb5

Skrevet

Trener nesten hver dag, ekstremt nøye på hva jeg spiser (heldigvis glad i grønnsaker), drikker mye vann, røyker ikke, drikker ikke alkohol, vasker av meg «omverdenen» når jeg kommer hjem på ettermiddag/kveld, legger meg til omtrent samme tid hver dag og opptatt av å få nok søvn. 

Skrevet
På 6.9.2020 den 3.25, Bølle skrev:

Hvilke frukt spiser du som er vanndrivende?:) Trenger tips!

Anonymkode: 6eb1e...301

Skrevet

Går mye på fjellet, 3-5 ganger i uken. Gevinsten er en slank og sterk kropp. 
Spiser den maten jeg vil og tenker aldri på kosthold, men tenker jeg spiser helt greit sundt. 

Tar vare på hud og hår med regelmessige behandlinger. 

Anonymkode: 9e04d...a8a

Skrevet

Jeg lever et passelig sunt liv for å ta vare på både kropp og sjel 😉  Spiser sunt for det meste, men sliter ikke med dårlig samvittighet om jeg har omtrent levd på øl, kebab og potetgull en dag i ny og ne.  Jeg er ikke interessert i å leve et liv hvor jeg konstant går rundt og tenker på kalorier og næringsinnhold.

Utover det får jeg nok søvn, er fysisk aktiv hver dag (naboen har en heldig hund), og trener styrke 2-3 ganger i uka. Jeg bruker solkrem med høy faktor, og smører meg ellers med fuktighetskrem hver dag. Jeg velger å tilbringe tid sammen med venner selv om jeg egentlig burde pusset vinduer/ ryddet i boden/ reparert klær, og jeg har en jobb jeg elsker ❤️  Jeg har ikke drømmekroppen eller høy årslønn, men jeg har familie, venner, god helse og trygg økonomi.

Anonymkode: 756ae...c60

• Liker 1
Skrevet

Sover 8 timer hver natt

Kuttet ut TV helt for 2 mnd siden og leser bøker, driver med hobbyer i stedet

Er nøye med hudpleie hjemme og går til behandling 1 gang i mnd

Spiser mager mat, mye grønt og proteiner., drikker vann. Holder meg unna søtsaker, brus og mange meieriprodukter. Tar multivitaminer

Trener styrke 2 ganger i uka og går 2 timer hver dag (to 1-times turer, morgen og kveld)

Mine rutiner er blitt kjempeviktig for meg og endret livet mitt på alle plan egentlig. Ble kvitt depresjoner og plagsomme tanker. 

Anonymkode: 84fd0...465

• Liker 1
Skrevet

Trener intensivt 30 min 3-4 ganger i uken. Spiser 80% sunt. Prøver å sove 8 timer men har små barn. Leser bøker. Dusjer hver dag. Sminker meg «naturlig» og har en ok hudpleierutine. Kler meg pent på jobb. 

Anonymkode: 59a21...c22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...