Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke jobb, har utdanning men hater jobben. Jeg har vært samboer med mannen i ett år, han har jobb ingen utdanning. Jeg er 32 år. Jeg har ikke alltid like god selvtillitt, og er redd for å få en jente da jeg ikke vil ha ei som er usikker som meg. 

Når jeg skulle ta abort idag, håpte jeg sykepleieren skulle si jeg var over 12 uker så jeg ikke trengte. 

Burde jeg bare ta abort? Eller beholde? Tanker?

Anonymkode: 13797...794

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Behold 

Anonymkode: 9bbdf...a99

• Liker 1
Skrevet

Et år er ok, du er ikke 20 lenger, barna dine blir ikke deg. 

Anonymkode: 9bbdf...a99

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 20 og hadde fått beskjed ta abort, om jeg hadde spurt. Man er 30 og burde beholde. Noen som kan forklare meg hvorfor det funker sånn?

Anonymkode: ffd58...02f

Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 20 og hadde fått beskjed ta abort, om jeg hadde spurt. Man er 30 og burde beholde. Noen som kan forklare meg hvorfor det funker sånn?

Sikkert fordi kroppen er mer tilpasset å få barn når man er 20 enn 30, sånn rent biologisk.

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert fordi kroppen er mer tilpasset å få barn når man er 20 enn 30, sånn rent biologisk.

Den er jo det, jeg fikk min første som 19. Og jordmor sa at kroppen er jo laget for og få barn fra og med den alderen, og at med tanke på fødsel har jeg de beste forutsetningene. Nå som 22år, hadde jeg allikevell spurt det samme spørsmålet, hadde jeg tydelig vært for ung og fått beskjed om å ta abort. Da med samme forutsetninger som hun over utenom alder. Og jeg undrer på hvorfor det er sånn? 

Er jo mange helsegevinster med og være i starten av tjueårene å få barn. Og har man gått yrkesfag har man jobb i min alder. Som mange gjør. Så eneste forskjellen jeg kan se, er vell at de fleste på min alder ikke eier hus enda. 

Skrevet

Hvordan har du tenkt å klare å ta deg av et barn økonomisk? 

Anonymkode: d8930...ac6

• Liker 1
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke jobb, har utdanning men hater jobben. Jeg har vært samboer med mannen i ett år, han har jobb ingen utdanning. Jeg er 32 år. Jeg har ikke alltid like god selvtillitt, og er redd for å få en jente da jeg ikke vil ha ei som er usikker som meg. 

Når jeg skulle ta abort idag, håpte jeg sykepleieren skulle si jeg var over 12 uker så jeg ikke trengte. 

Ta abort. 

Anonymkode: c1f48...406

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den er jo det, jeg fikk min første som 19. Og jordmor sa at kroppen er jo laget for og få barn fra og med den alderen, og at med tanke på fødsel har jeg de beste forutsetningene. Nå som 22år, hadde jeg allikevell spurt det samme spørsmålet, hadde jeg tydelig vært for ung og fått beskjed om å ta abort. Da med samme forutsetninger som hun over utenom alder. Og jeg undrer på hvorfor det er sånn? 

Er jo mange helsegevinster med og være i starten av tjueårene å få barn. Og har man gått yrkesfag har man jobb i min alder. Som mange gjør. Så eneste forskjellen jeg kan se, er vell at de fleste på min alder ikke eier hus enda. 

Jeg er helt enig med deg, og tror mange bare begrunner det med at man liksom skal "leve seg ferdig" i 20-åra og når du bikker 30 skal du skynde deg å skvise ut en unge eller 3 før eggekartongen er tom:^) 
Skulle veldig ønske at jeg heller fikk høre at det er fint og lurt å få barn tidligere - førstegangsgravid som 34-åring og selv om jeg gleder meg masse synes jeg det ville vært deilig å være yngre - men fikk høre fra ABSOLUTT alle kanter hele ungdomstiden + tjueårene at det var "dumt" å få barn "for tidlig".

Burde ikke ha hørt på hva alle andre sier, selvfølgelig, men synes uansett ingen skal få fortalt at de er for unge til å få barn eller at de bare kan gjøre det senere - det må være mye bedre å få vite at det vil gå bra uansett og at man tilbys støtte uavhengig!

Anonymkode: ad6b3...985

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan har du tenkt å klare å ta deg av et barn økonomisk? 

Anonymkode: d8930...ac6

Ja, det var det da.. 

Skrevet
På 3.9.2020 den 22.27, AnonymBruker skrev:

"Håpte sykepleieren skulle si jeg var over 12 uker så jeg ikke trengte"

Så du ikke trengte hva? Å ta abort? "Trenger ikke ta abort"...

Anonymkode: 0e881...d8d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...