AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #21 Skrevet 4. september 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får litt sånn følelse av at vi er tilbake i middelalderen.. Folk skal plutselig skamme seg hele tiden. Anonymkode: f63ef...d18 Klart det. Folk er redde Anonymkode: e8f81...d8f
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #22 Skrevet 4. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Først var det hyttefolk, så var det feriefolk og nå grottefolk. Historiebøkene i fremtiden kommer til å høres ut som en vits Anonymkode: 5f97c...6d1 Nå blander du covid inn i dette, og det har ingenting medGrottefolket og skammen deres å gjøre. Dette har ingenting med covid å gjøre, har du ikke fulgt med på nyhetene? Anonymkode: 347e3...a6e 5
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #23 Skrevet 4. september 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Hjerneskader er vel ikke akkurat mindre skader!? Anonymkode: e3fd5...fed Jeg tror hun mente alle de andre. De fleste klarte seg, men noen få ble altså alvorlig skadet. Anonymkode: f63ef...d18
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #24 Skrevet 4. september 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå blander du covid inn i dette, og det har ingenting medGrottefolket og skammen deres å gjøre. Dette har ingenting med covid å gjøre, har du ikke fulgt med på nyhetene? Anonymkode: 347e3...a6e Haha herrefred. Jeg vet da det veldig godt. Anonymkode: 5f97c...6d1 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #25 Skrevet 4. september 2020 Hehe, de unge har liksom fått sååå mye skryt om hvor flinke de er til å delta på dugnaden og blaa blaa blaa. Det er liksom alltid onkel Gunnar (59) som MÅ på hytta, eller tante Turid (66) som MÅ til Syden.. Men vi ser nå, det var jo bare flaks at grotten ikke ble noen koronakatastrofe i tillegg. Tror ikke de unge er BARE snille flinkiser nei... Anonymkode: 37b79...bcd 6
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #26 Skrevet 4. september 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå blander du covid inn i dette, og det har ingenting medGrottefolket og skammen deres å gjøre. Dette har ingenting med covid å gjøre, har du ikke fulgt med på nyhetene? Anonymkode: 347e3...a6e Jo, dette har med begrensningene rundt covid å gjøre. De festet der siden alt annet er stengt eller begrenset. Anonymkode: a8f3c...d01 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #27 Skrevet 4. september 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hehe, de unge har liksom fått sååå mye skryt om hvor flinke de er til å delta på dugnaden og blaa blaa blaa. Det er liksom alltid onkel Gunnar (59) som MÅ på hytta, eller tante Turid (66) som MÅ til Syden.. Men vi ser nå, det var jo bare flaks at grotten ikke ble noen koronakatastrofe i tillegg. Tror ikke de unge er BARE snille flinkiser nei... Anonymkode: 37b79...bcd Jeg synes ikke jeg har lest noe annet enn kjeft til ungdommen de to siste månedene...? Og tror du pisk fungerer i denne sammenhengen? De unge har ingenting å frykte med denne sykdommen, de blir ikke alvorlig syke av den. De ofrer en masse for å hjelpe de eldre. Dermed blir det litt mer provoserende når Turid (66) drar til syden - fordi denne såkalte dugnaden har vært her for å skjerme henne. Anonymkode: f63ef...d18
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #28 Skrevet 4. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, dette har med begrensningene rundt covid å gjøre. De festet der siden alt annet er stengt eller begrenset. Anonymkode: a8f3c...d01 MÅ man feste? Dauer man om man ikke får feste? Skjønner denne tankegangen lm man er 15, men IKKE når man er 20-30 Anonymkode: c390c...614 8
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #29 Skrevet 4. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Får litt sånn følelse av at vi er tilbake i middelalderen.. Folk skal plutselig skamme seg hele tiden. Anonymkode: f63ef...d18 Nåja, litt godt gammeldags skamvett er ikke det verste man kunne tatt med seg fra middelalderen. Hvis man skammer seg går man i det minste ikke bevisst inn for å gjøre samme tabben flere ganger. Jeg leste en uttalelse fra en av arrangørene og festdeltakere at de ikke angret, og at de ikke så bort i fra at det kunne bli arrangert flere tilsvarende fester, så når de ikke har lært denne gangen, kanskje litt skam er på sin plass? Anonymkode: 91086...a4e 7
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #30 Skrevet 4. september 2020 Jamen bra at myndighetene forbød disse folkene å feste på vanlig måte. Tenk om noen av dem hadde blitt koronasmittet. Jeg har hørt at noen kan få hjerneskade som ettervirkning! Anonymkode: d98db...07c 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #31 Skrevet 4. september 2020 Jeg er en kvinne på 51 år som for ca 20-25 år siden var en del av et miljø med ravepartys i nedlagte fabrikker og kirker i England/Danmark og her i landet. (Jeg var utdannet men uten mann&barn) Hadde jeg blitt invitert til en grottefest på St. Hanshaugen på den tiden, hadde jeg glatt møtt opp og hadde syntes det var kjempespennende. Mange som deltar på sånne events tar ecstasy, lsd, fleinsopp, ghb, speed... Å ha festen inne i et sånt lokale bidrar til at hele rus/musikk opplevelsen blir mye mer spennende. Jeg hadde ikke tenkt på verken rømningsveier eller at vi kunne blitt kullosforgiftet. Jeg forsvarer overhodet ikke de som deltok på festen eller arrangørene, men jeg tror de fleste som var der var naive og stokk dumme, og tenkte ikke overhodet at noe kunne gå galt. Anonymkode: 58b53...5fb 5
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #32 Skrevet 4. september 2020 Nå har jo noen av de fått hjetneskade etter festen også. Anonymkode: 73842...eba 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #33 Skrevet 4. september 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, enig i at dem var dumme som gjorde dette, men synes noen komemntarer jeg leste her var litt drøye, som at f.eks ''dem fortjener det'' når det ligger folk med potensiell hjerneskade på sykehuset, synes ikke det er en fin kommentar å si. Anonymkode: e8f81...d8f Naturlig seleksjon. trist de som står bak skal fortsette med oppleggene sine i stede for å bli tatt og straffet for idiotien sin Anonymkode: 8d9e6...f48 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #34 Skrevet 4. september 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jamen bra at myndighetene forbød disse folkene å feste på vanlig måte. Tenk om noen av dem hadde blitt koronasmittet. Jeg har hørt at noen kan få hjerneskade som ettervirkning! Anonymkode: d98db...07c Så det er livsfarlig å ikke feste? Slutt å legg skylden på covid-19 for alt det idiotiske folk finner på. Anonymkode: 73842...eba 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #35 Skrevet 4. september 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg synes ikke jeg har lest noe annet enn kjeft til ungdommen de to siste månedene...? Og tror du pisk fungerer i denne sammenhengen? De unge har ingenting å frykte med denne sykdommen, de blir ikke alvorlig syke av den. De ofrer en masse for å hjelpe de eldre. Dermed blir det litt mer provoserende når Turid (66) drar til syden - fordi denne såkalte dugnaden har vært her for å skjerme henne. Anonymkode: f63ef...d18 Hæ? Anonymkode: 70c71...ac5 3
|a9ta| Skrevet 4. september 2020 #36 Skrevet 4. september 2020 Eg meiner krenkesamfunnet er eit mykje større problem enn litt skam. Vi må ha ein slags normal og ein slags felles folkeskikk, om ein kan bruke det ordet. Eit nivå som alle om ein klarer tenke samfunn og ikkje individ, kan samlast om. Då er kanskje litt velplassert skam det som må til? Eg syns det er heilt ok at ein person som mobbar og trakasserer andre må skamme seg litt, om det er det som skal til for å få slutt på det. Eller at harryhandlarar som "må" til Sverige og dreg med seg smitte heim får kjenne på litt skam. Heilt ok! Betre enn at dei skal få aksept for krenk. Dersom alle toler litt og klarer å ikkje sentrere alt rundt eigen navle, trur eg alle får det litt betre. Om grottefesten - ikkje det smartaste eg har høyrt om, og eg hadde nok vore mindre oppgitt om vi snakka 16-20 åringar her altså. Opp mot 30 bør ein vite betre. Syns det er heilt ok om arrangørane må kjenne på litt skam. Heilt ok. Offentleg uthenging full skala derimot, er kanskje litt overkill. 1
Isambard Skrevet 4. september 2020 #37 Skrevet 4. september 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva slags hjerneskade er det ? Anonymkode: e8f81...d8f De er fortsatt ikke i stand til å gjøre rede for seg, så jeg regner med det er veldig alvorlige hjerneskader. De kan bli litt bedre eller mye bedre i følge legen. 1
T-Rex Skrevet 4. september 2020 #38 Skrevet 4. september 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Jo, dette har med begrensningene rundt covid å gjøre. De festet der siden alt annet er stengt eller begrenset. Anonymkode: a8f3c...d01 Tull og tøys. Denne typen arrangement er ikke noe som nylig har oppstått. Men det er beleilig for deltakerne å skylde på noe. 4
Klarapetronella Skrevet 4. september 2020 #39 Skrevet 4. september 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, altså de har jo sagt at det gikk bra til tross for det kunne gått riktig ille? Så jeg gikk utifra at de kom til å bli bra igjen. Men jeg aner ikke hvor alvorlig sånne skader er, om de blir liggende i flere måneder eller hva... Anonymkode: e8f81...d8f "På et tidspunkt var det 20 personer som var innlagt hos dere etter grottefesten. Samtidig hører vi at det er folk som sier at det gikk bra. Hva tenker du da? – Det er en type informasjon vi vil til livs. Jeg får telefoner og e-poster fra eksperter over hele verden, som lurer på hvordan dette kunne ha gått så bra. Tilsynelatende ut ifra det de har hørt i media. Men da sier jeg: Det har ikke gått bra for alle. – Hovedbudskapet er, at det er ikke bra nok at man overlever ved en kullosforgiftning. For er du tenåring, så skal du ikke leve resten av livet med skader på hjernen, understreker Jacobsen." (Fra nrk, intervju med overlege Jacobsen.) 5
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #40 Skrevet 4. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes ikke jeg har lest noe annet enn kjeft til ungdommen de to siste månedene...? Og tror du pisk fungerer i denne sammenhengen? De unge har ingenting å frykte med denne sykdommen, de blir ikke alvorlig syke av den. De ofrer en masse for å hjelpe de eldre. Dermed blir det litt mer provoserende når Turid (66) drar til syden - fordi denne såkalte dugnaden har vært her for å skjerme henne. Anonymkode: f63ef...d18 La meg gjette: Du er 18 år? Anonymkode: 73842...eba 4
Fremhevede innlegg