Gå til innhold

Skam dere grottefolket!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dere stolt over dere selv? 

Anonymkode: b5495...787

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, enig i at dem var dumme som gjorde dette, men synes noen komemntarer jeg leste her var litt drøye, som at f.eks ''dem fortjener det'' når det ligger folk med potensiell hjerneskade på sykehuset, synes ikke det er en fin kommentar å si.

Greit nok å kalle dem dum, men å si at dem fortjener livsvarig hjerneskade osv er drøyt synes jeg.

Anonymkode: e8f81...d8f

• Liker 21
Skrevet
6 minutter siden, Villja skrev:

Grottefolket?😂

"Grottefolkets klan." 

Anonymkode: 6b083...cd7

• Liker 5
Skrevet

Enda en skamtråd🙄 har du virkelig ikke bedre å gjøre. Tydeligvis er det fortsatt folk som tror at skam hjelper. Det gjør det ikke.. det hjelper derimot til at folk driter i å teste seg🙃

Anonymkode: 98774...629

• Liker 12
Skrevet

I følge sikre kilder var det bagatelliseringsbrigaden som hadde fest.

Anonymkode: e1742...976

• Liker 12
Skrevet

Må bare være glad for at de fleste ser ut til å komme fra grottefesten uten store skader!

Anonymkode: ce4ae...d92

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må bare være glad for at de fleste ser ut til å komme fra grottefesten uten store skader!

Anonymkode: ce4ae...d92

Hjerneskader er vel ikke akkurat mindre skader!?

Anonymkode: e3fd5...fed

• Liker 7
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjerneskader er vel ikke akkurat mindre skader!?

Anonymkode: e3fd5...fed

Hva slags hjerneskade er det ?

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når de ikke klarer å gjøre redd for seg etter 5 dager så er det nok store skader.

Jeg leste at 5 personer fikk behandling i trykktank så jeg tror vi kan anta at det er 5 stk som er skadet.

Anonymkode: 46591...41b

• Liker 1
Skrevet

I skogen og i åpen natur er det jo ok, men det var jo helt idiotisk uansvarlig å ha fest i et sted med så lite lufting, trang inngang osv., får helt frysninger av historien. Selv om de sier de tilhører samme miljø (linken som ligger her oppe til VG om andre fester) de gjør jo helt sikkert det, men de som arrangerte denne i bunkeren må jo ha vært skikkelig uerfarne. Virker som om de fleste var veldig unge på denne festen. Der aggregatet stod var det jo bare et bitte lite hull ut til friluft, størstedelen av gassen gikk jo innover i bunkeren, ble helt matt da jeg så det.. Fy fader så lite gjennomtenkt! Bare tanken på om noen hadde dødd av dette, og får helt vondt av de som ligger på sykehus -håper de ikke ender med for store skader.

Anonymkode: 05dc0...76b

• Liker 3
Skrevet

Først var det hyttefolk, så var det feriefolk og nå grottefolk. Historiebøkene i fremtiden kommer til å høres ut som en vits

Anonymkode: 5f97c...6d1

• Liker 17
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Først var det hyttefolk, så var det feriefolk og nå grottefolk. Historiebøkene i fremtiden kommer til å høres ut som en vits

Anonymkode: 5f97c...6d1

😂😂

Anonymkode: be9bc...3f8

• Liker 1
Skrevet (endret)
46 minutter siden, AnonymBruker said:

I skogen og i åpen natur er det jo ok, men det var jo helt idiotisk uansvarlig å ha fest i et sted med så lite lufting, trang inngang osv., får helt frysninger av historien. Selv om de sier de tilhører samme miljø (linken som ligger her oppe til VG om andre fester) de gjør jo helt sikkert det, men de som arrangerte denne i bunkeren må jo ha vært skikkelig uerfarne. Virker som om de fleste var veldig unge på denne festen. Der aggregatet stod var det jo bare et bitte lite hull ut til friluft, størstedelen av gassen gikk jo innover i bunkeren, ble helt matt da jeg så det.. Fy fader så lite gjennomtenkt! Bare tanken på om noen hadde dødd av dette, og får helt vondt av de som ligger på sykehus -håper de ikke ender med for store skader.

Anonymkode: 05dc0...76b

En av arrangørene er nok ikke enig med deg da han mener at festen i det store og det hele var svært vellykket:

Det var lett å være etterpåklok. Hadde ikke den forseglede døren blitt åpnet av noen av deltagerne, så hadde arrangementet teknisk sett vært en suksess.

Hjelpe meg.

Dette var ikke unger som kom i puberteten; dette var voksne mennesker i 20-30-årsalderen.

Endret av Bix
  • Liker 9
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

I følge professor i forgiftningsmedisin, avdelingsleder Dag Jacobsen ved Akuttmedisinsk avdeling ved Oslo universitetssykehus, er kullos en farge-/smak-/luktløs gass som tas raskt opp i kroppen. Der forårsaker den en «indre kvelning» via blokkering av oksygentransporten i blodet – og blokkering av bruk av oksygen i cellenes energiproduksjon. Denne siste virkningen er spesielt farlig fordi den skjer i cellenes energisentra (mitokondriene) hvor behandlingsformer rett og slett ikke alltid når frem.

Mest utsatte for denne «indre kvelningen» er cellene i hjernen og i hjertet – kroppens to viktigste organer. I hjertet betyr dette skader som hjerteinfarkt – og i hjernen får man påvirkning av de såkalte kognitive funksjoner (hukommelse, læring, abstrakt tenking). Disse skadene vil kunne bedre seg over tid med god behandling og rehabilitering – men flere får en betydelig nedsatt livskvalitet grunnet dette.

I tillegg til de akutte skadene på hjerne/hjerte vil opptil 1/3 av pasientene som innlegges med slik forgiftning, kunne utvikle såkalte «nevrologiske senskader» som arter seg som hodepine, konsentrasjonsvansker, redusert hukommelse, parkinsonisme med mer. Her finnes foreløpig ingen etablert behandling, men noen tilfelle vil kunne gå tilbake av seg selv.

https://oslo-universitetssykehus.no/om-oss/nyheter/kullosforgiftning-alvorlige-senfolger

Anonymkode: a8f3c...d01

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når de ikke klarer å gjøre redd for seg etter 5 dager så er det nok store skader.

Jeg leste at 5 personer fikk behandling i trykktank så jeg tror vi kan anta at det er 5 stk som er skadet.

Anonymkode: 46591...41b

Ja, altså de har jo sagt at det gikk bra til tross for det kunne gått riktig ille? Så jeg gikk utifra at de kom til å bli bra igjen.

Men jeg aner ikke hvor alvorlig sånne skader er, om de blir liggende i flere måneder eller hva...

Skrevet

Får litt sånn følelse av at vi er tilbake i middelalderen.. Folk skal plutselig skamme seg hele tiden.

Anonymkode: f63ef...d18

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får litt sånn følelse av at vi er tilbake i middelalderen.. Folk skal plutselig skamme seg hele tiden.

Anonymkode: f63ef...d18

Jepp. Skam er lite produktivt, gitt. Det føler bare til at folk skjuler det gale de måtte gjøre bedre...

Anonymkode: 86124...331

• Opprett ny...