AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #1 Skrevet 3. september 2020 ER du en av de som syntes det faktisk er ganske spennende å se hva smittetallet ender på hver dag? Jeg syntes det er det, ikke at jeg unner noen å bli smittet eller syk for all del, men det er jo litt interessant å se om vi kommer over 100 tallet dag for dag osv. Jeg lurer på om vi noen gang vil komme opp mot 500 tallet. Anonymkode: 2ecf7...e6f 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #2 Skrevet 3. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: ER du en av de som syntes det faktisk er ganske spennende å se hva smittetallet ender på hver dag? Jeg syntes det er det, ikke at jeg unner noen å bli smittet eller syk for all del, men det er jo litt interessant å se om vi kommer over 100 tallet dag for dag osv. Jeg lurer på om vi noen gang vil komme opp mot 500 tallet. Anonymkode: 2ecf7...e6f Ja jeg følger med hver dag og synes det er spennende. Men spennende på en litt dårlig måte for håper selvsagt at det er få smittede. Jeg tror vi i hvert fall kan få like mange smittede som i mars. Da var det vel dager med mer enn 300 selv om få ble testet da. Spania har nå fått sine høyeste smittetall under pandemien . Det kan jo skje her også . Men samtidig slås jo de lokale utbruddene ned... Men mister de oversikt og ikke lenger kan smittespore alle tilfellene kan vi få høye smittetall igjen ja. Rett og slett spennende og se ja... Anonymkode: 4abab...863 2
Nuka Skrevet 3. september 2020 #3 Skrevet 3. september 2020 Spennende? Nei. Jeg følger med stort sett hver dag for å finne ut om vi her i hus må være mer forsiktige. 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #4 Skrevet 3. september 2020 Ja jeg følger med hver dag, har liksom blitt en liten spenning i kvardagen det der😅 Men det vi må huske på er at det reelle smittetallet i mars/ april var mye høyere, men veldig få ble testet og dermed var mørketallene mye høyere. Nå testes jo «alle», og en veldig liten andel av de testede tester positivt. Ergo anslår de at R fortsatt ligger under 1 her til lands og dermed at pandemien er på nedadgående enn så lenge🙏 Anonymkode: ce39f...2a6 4
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #5 Skrevet 3. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: ER du en av de som syntes det faktisk er ganske spennende å se hva smittetallet ender på hver dag? Jeg syntes det er det, ikke at jeg unner noen å bli smittet eller syk for all del, men det er jo litt interessant å se om vi kommer over 100 tallet dag for dag osv. Jeg lurer på om vi noen gang vil komme opp mot 500 tallet. Anonymkode: 2ecf7...e6f På en syk måte deler jeg den samme interessen, men jeg er redd for å bli smittet selv da! Det må da være et marked for å sette penger på dette skulle man tro? Typ: oddsen for 0-25 = 10/1, oddsen for 25-50 = 3/1, oddsen for 50-75 = 2/1 osv... Hadde lett satt penger på dette 😷 Anonymkode: b0e9b...be2 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #6 Skrevet 3. september 2020 Ja synes det er blitt spennende å se smittetallet ja! Anonymkode: 1616f...9ab
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #7 Skrevet 3. september 2020 Ikke rart smittetallene stiger når vi har slike gode bidragsytere: Anonymkode: 5c27e...6dc 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #8 Skrevet 4. september 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke rart smittetallene stiger når vi har slike gode bidragsytere: Anonymkode: 5c27e...6dc Smitten øker i Bergen også pga studenter... Synes det er skummelt at vi mest sannsynlig kommer til å nå det ''vi klarer ikke spore smitten''... Jeg skjønner ikke hvordan folk har tenkt at dette skal fortsette? Det er 100 studenter i Bergen som er innlagt nå.. Anonymkode: f52c7...8c7 3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #9 Skrevet 4. september 2020 Og det verste er at vi ikke har den lockdownen som i April, men smitten begynner å nærme seg like høyt som det. Jeg har flere familiemedlemmer i riskogruppen, merker jeg vokner med en klump i magen hver dag nå Anonymkode: f52c7...8c7 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #10 Skrevet 4. september 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Og det verste er at vi ikke har den lockdownen som i April, men smitten begynner å nærme seg like høyt som det. Jeg har flere familiemedlemmer i riskogruppen, merker jeg vokner med en klump i magen hver dag nå Anonymkode: f52c7...8c7 Smitten er ikke på samme nivå nå som i april, fordi nå testes nesten alle. I april var det nesten ingen som fikk teste seg, så det reelle tallet var nok mye høyere! Heldigvis, og la oss håpe det fortsetter slik... Anonymkode: ce39f...2a6 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #11 Skrevet 4. september 2020 Hva blir smittetallet idag? Venter på oppdateringen fra VG. Igår startet det med 30 stk før det endte på 85 stk på kvelden. Anonymkode: 2ecf7...e6f
Pås Skrevet 4. september 2020 #12 Skrevet 4. september 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Smitten øker i Bergen også pga studenter... Synes det er skummelt at vi mest sannsynlig kommer til å nå det ''vi klarer ikke spore smitten''... Jeg skjønner ikke hvordan folk har tenkt at dette skal fortsette? Det er 100 studenter i Bergen som er innlagt nå.. Anonymkode: f52c7...8c7 Nei, de er ikke innlagte på sykehus! De er på sykehotell for å ikke smitte de som de deler kollektiv/leilighet med! Skulle tatt seg om det var 100 innlagte studenter i Bergen... 😂 6
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #13 Skrevet 4. september 2020 3 timer siden, Pås skrev: Nei, de er ikke innlagte på sykehus! De er på sykehotell for å ikke smitte de som de deler kollektiv/leilighet med! Skulle tatt seg om det var 100 innlagte studenter i Bergen... 😂 Hehe, ja. De fleste studentene er nok unge og friske, og vil snart være friske av korona igjen. Jeg skjønner ikke hva som er så «spennende» med smittetall. Det virker som om det er endel som har en slags morbid fascinasjon for alt som har med korona å gjøre, og som kanskje har et ganske usunt forhold til det... Realiteten er at situasjonen er under kontroll, og har vært det lenge. Så lenge folk følger anbefalinger rundt sosial distansering, renhold, testing etc, vil det gå helt greit. Vi må regne med noen lokale utbrudd, som det i Bergen, men så lenge folk tester seg og følger andre retningslinjer, får man stoppet utbruddene før man mister kontrollen. Anonymkode: 6d3db...b28 2
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #14 Skrevet 4. september 2020 Jeg blir bare irritert når jeg ser de latterlige lave tallene. Særlig på antall i innlagte. Tallene er mikroskopiske også ødelegges hverdagen av det.. Anonymkode: 8f2bf...049 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #15 Skrevet 4. september 2020 111 endte det på idag. Hvis trenden blir 100 pr dag nå så stiger det hurtig. Anonymkode: 2ecf7...e6f 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #16 Skrevet 4. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: 111 endte det på idag. Hvis trenden blir 100 pr dag nå så stiger det hurtig. Anonymkode: 2ecf7...e6f Ja det stiger nok. Såpass mange smittede får også innleggelser til og øke snart. 😢 Anonymkode: 4abab...863
NorthernLight Skrevet 4. september 2020 #17 Skrevet 4. september 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: 111 endte det på idag. Hvis trenden blir 100 pr dag nå så stiger det hurtig. Anonymkode: 2ecf7...e6f Sånn går det når mange driter i smittevern, avstand, fester i hopetall, dropper munnbind på buss,bane,drar til utlandet, har en drøss folk på religiøse arrangementer,Har disse noen fellestrekk mon tro? De liker å kalle folk som tar viruset alvorlig for hysterikere.. 4
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #18 Skrevet 5. september 2020 7 timer siden, NorthernLight skrev: Sånn går det når mange driter i smittevern, avstand, fester i hopetall, dropper munnbind på buss,bane,drar til utlandet, har en drøss folk på religiøse arrangementer,Har disse noen fellestrekk mon tro? De liker å kalle folk som tar viruset alvorlig for hysterikere.. Hvor mange av de smittede er alvorlig syke da? Etter hva jeg kan se nå så er det 16 innlagte, 0 på intensiv og 0 på respirator. Det er det som betyr noe og bør følges med på. At det nå har vist seg en god stund at smittetallet stiger og ikke flere er alvorlig syke må da være positivt. Anonymkode: 21bb2...8d1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #19 Skrevet 5. september 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mange av de smittede er alvorlig syke da? Etter hva jeg kan se nå så er det 16 innlagte, 0 på intensiv og 0 på respirator. Det er det som betyr noe og bør følges med på. At det nå har vist seg en god stund at smittetallet stiger og ikke flere er alvorlig syke må da være positivt. Anonymkode: 21bb2...8d1 Du må for all del ikke skrive noe positivt om korona... Folk har fått en morbid sensasjonslyst knyttet til dette viruset. Ingen tar til seg at ting ser bra ut. Og aller minst regjeringen som står der med pekefingeren uke etter uke. Fy faen så lei jeg er av dette hysteriet. Anonymkode: 8f2bf...049 1
AnonymBruker Skrevet 5. september 2020 #20 Skrevet 5. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du må for all del ikke skrive noe positivt om korona... Folk har fått en morbid sensasjonslyst knyttet til dette viruset. Ingen tar til seg at ting ser bra ut. Og aller minst regjeringen som står der med pekefingeren uke etter uke. Fy faen så lei jeg er av dette hysteriet. Anonymkode: 8f2bf...049 Ja, må si meg enig der. Anonymkode: 21bb2...8d1
Anbefalte innlegg