Gå til innhold

Folk som er rike, viser det og ser ut til å ha et perfekt liv. Skammer de seg ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har de grunn til å skamme seg? De får mye beundring, for sine Chanel vesker til 30.000, flere andre vesker til samme pris. 
Alltid en ny outfit på hvert bilde. Dyre turer. Selfies tatt på de flotteste hotellrom. 
Nå snakker jeg om kjendiser, men også andre som legger ut slike bilder. 
Har de grunn til å føle seg utrygge? Er det ikke en sjanse for at noen vil ødelegge livet deres pga sjalusi eller missunnelse? 
Føler de ikke at det er skamfullt at de får alt så lett, mens andre sulter i denne verden?

Anonymkode: 6a747...f9e

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva vet du om de har fått det til så lett? Hvorfor skal man skamme seg for det man har? 

Skal tynne mennesker pakke seg inn?

Skal hvite ha dårlig samvittighet fordi de er hvite?

Anonymkode: bfa71...8eb

• Liker 4
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva vet du om de har fått det til så lett? Hvorfor skal man skamme seg for det man har? 

Skal tynne mennesker pakke seg inn?

Skal hvite ha dårlig samvittighet fordi de er hvite?

Anonymkode: bfa71...8eb

Hudfarge kan vi ikke for da! Det var en dum sammenligning. Oppegående mørkhudede skjønner at vi ikke er hvite fordi vi er rasister. 

Ja, jeg tror noen ganger tynne mennesker bør pakke seg inn. Og de bør IKKE si at de spiser hva de vil uten å legge på seg!! Dette gjør «vanlige» mennesker dødsmissunnelige. Nei de skal egentlig ikke måtte skjule seg, men er mat som de fleste i Norge ganske kraftig så sier ingen noe om du kommer i sommerklær. Er det en syltynn person så er det «gå og fremheve hvor flat mage hun har ja...»

Men de eksemplene over er ikke noe man alltid velger og oppegående mennesker skjønner at de må fikse seg selv og ikke den andre. Men å flashe rikdommen sin.. det er noe folk velger. Man kan være rik uten å vise det, men når man velger å dele det på insta så ber man om oppmerksomhet.

Kardashians for eksempel... har penger til å hjelpe mange! Men i stedet er viktigst at de får kjøpt noen helt nye kjoler som de skal bruke 1 gang. At de får reist på sin dyre ferietur, tatt operasjonene sine og dyre klær til barna + pusse opp huset sitt. Det er sikkert mange vakter rundt dem, men de andre som ikke er så kjent at de har dette, men likevel fremstiller seg rike.. 

Skrevet

Altså hvorfor får slike så mye beundring? 

Er de rikeste og mest suksessfulle de ondeste? Tenker nå på folk som har gjort lynkarriere. Bloggere/influensere, supermodeller, skuespillere, realitykjendiser.. er Sophie Elise trygg? 
Hvordan er Melina fra Ex on the Beach ikke skadet eller drept? Slik som folk lar seg provosere av så mye.. 

Hvordan tør Adriana Lima vise seg blandt folk? Mange drømmer nok om å være henne. Tenk å se slik ut og livnære seg på utseendet sitt liksom.. 

Eier ikke Kardashians skam? Folk i Afrika sulter, får hudsykdommer, øyesykdommer fordi det ikke er hjelpemidler der. Der sitter de og trenger ikke jobbe. De hadde måttet bli lagt inn på psykiatrisk traumeavdeling dersom de mistet mye av pengene sine, ingen brydde seg om dem og de hadde måttet ta jobb som vaskehjelp... mest sannsnynlig selvmord

Skrevet

Jeg beundrer ikke de rike når de bruker pengene på forbruk som TS beskriver. Ei heller de som er midt på treet heller for den saks skyld.

Anonymkode: cc875...4b8

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har de grunn til å skamme seg? De får mye beundring, for sine Chanel vesker til 30.000, flere andre vesker til samme pris. 
Alltid en ny outfit på hvert bilde. Dyre turer. Selfies tatt på de flotteste hotellrom. 
Nå snakker jeg om kjendiser, men også andre som legger ut slike bilder. 
Har de grunn til å føle seg utrygge? Er det ikke en sjanse for at noen vil ødelegge livet deres pga sjalusi eller missunnelse? 
Føler de ikke at det er skamfullt at de får alt så lett, mens andre sulter i denne verden?

Nei, de skal ikke skamme seg for at de, og deres forfedre har arbeidet hardt og klart å bygge seg opp en formue. Den ekstreme formen for materialisme er en uting, enten det er de rike, eller middelklassen som driver med det, for det er mange fra middelklassehjem som bruker og kaster, reiser etc. mye.

Anonymkode: 103d3...a15

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg beundrer ikke de rike når de bruker pengene på forbruk som TS beskriver. Ei heller de som er midt på treet heller for den saks skyld.

Anonymkode: cc875...4b8

Alle bruker penger på forbruk. Mat og sånn. Reise syne jeg er innafor. Det kan man gjøre uten at andre får det med seg og. Men å gå med ei veske til 40.000? Jeg elsker Chanel Boy, jeg har også penger til det. Men jeg vil føle det er bortkastet for en eneste veske. Det er ganske mye mat

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nei. De har ingen grunn til å skamme seg. Det er en større skam å være misunnelig og la det gå utover andre. Dessuten har ingen mennesker et perfekt liv. Rikdom er ingen garanti for et godt liv.

Endret av Uatskillelig
  • Liker 1
Skrevet

Folk som oppnår suksess inspirerer meg. Trist at folk hater så sinnsykt av sjalusi. Du aner ikke hva de har gått gjennom for å komme dit de er, så lett å sitte i sofaen med et pledd og kritisere, men hva får du ut av det? 

Anonymkode: ada0d...982

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk som oppnår suksess inspirerer meg. Trist at folk hater så sinnsykt av sjalusi. Du aner ikke hva de har gått gjennom for å komme dit de er, så lett å sitte i sofaen med et pledd og kritisere, men hva får du ut av det? 

Og hvor får du til at JEG gjør det? Jeg stiller bare et spørsmål ved saken. Jeg har det ikke verst selv. Og jeg ser på sosiale medier som å dele ting med kjente og ukjente. Men føler meg noen ganger bare forbanna teit fordi jeg legger også bare ut det som er bra. Føler det sitter noen og hater meg på andre siden av skjermen og ser på meg som ei som tror hun fortjener det beste. 

Skrevet

Hadde jeg hatt pengene hadde jeg også kjøpt chanelvesker, dratt på dyre luksuriøse reiser, hatt penthouseleilighet og spist ute hver dag (suger på matlaging). 

Har man pengene til det så kjør på!

Husk at ingen liv er perfekte da

Skrevet
Akkurat nå, Cherilyn skrev:

Hadde jeg hatt pengene hadde jeg også kjøpt chanelvesker, dratt på dyre luksuriøse reiser, hatt penthouseleilighet og spist ute hver dag (suger på matlaging). 

Ja men hvordan kan det føles trygt? Hvor mange vil ikke kidnappe en eller deres barn for å få penger pressa av dem?

Eller rett og slett ødelegge livene deres for på pur faen. 

Hva med kvinnene som lever på utseendet sitt? Er det ikke stor sjanse for at noen kanskje vil kaste syre på dem? Bare for å få reaksjon i media og se hvordan livet deres forandrer seg? 

Skrevet

Bevisstheten deres er skyggelagt av penger

Anonymkode: 8e436...c08

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Cherilyn skrev:

Og noe annet jeg synes er interessant... hvorfor vil folk prioritere luksus til seg selv? Gir det ingen glede å hjelpe andre? Folk har mye stolthet da. Ingen hadde nok blitt særlig glad om jeg spurte om de ville ha 30.000 hos meg uten å gjøre noe. Men gi til noe som er verdt noe...i stedet for på bare eget forbruk

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men oppnår.... mye kan være flaks, noe er strebing? Har virkelig alle suksessrike streve hardt? Tenk på alle som har det verre..og ALDRI får halvparten av det vi har. Vi mer vanlige altså 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvor får du til at JEG gjør det? Jeg stiller bare et spørsmål ved saken. Jeg har det ikke verst selv. Og jeg ser på sosiale medier som å dele ting med kjente og ukjente. Men føler meg noen ganger bare forbanna teit fordi jeg legger også bare ut det som er bra. Føler det sitter noen og hater meg på andre siden av skjermen og ser på meg som ei som tror hun fortjener det beste. 

Oi en smule fornærma?

Det handler vel heller om å overdele ting som er unødvendig eller lite interessant for andre. Det handler ikke om at du ikke får lov til å ha en fin sofa, men den er kanskje ikke så sykt intressant for følgerne dine heller. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Oi en smule fornærma?

Det handler vel heller om å overdele ting som er unødvendig eller lite interessant for andre. Det handler ikke om at du ikke får lov til å ha en fin sofa, men den er kanskje ikke så sykt intressant for følgerne dine heller. 

Ser ikke sammenhengen. Hvor nevner jeg fin sofa? Det er noe helt annet enn alt jeg nevner over 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men oppnår.... mye kan være flaks, noe er strebing? Har virkelig alle suksessrike streve hardt? Tenk på alle som har det verre..og ALDRI får halvparten av det vi har. Vi mer vanlige altså 

Jeg tror de har tatt fler sjanser og ofte gått på fler smeller og turt der andre ikke har turt. Så kan du sikkert sitte å synes synd på deg selv, men det er nok ingen andre som gjør det, og sånn er det for alle.  

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ser ikke sammenhengen. Hvor nevner jeg fin sofa? Det er noe helt annet enn alt jeg nevner over 

javel, er ikke det irrelevant? om det er vesker? 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tror de har tatt fler sjanser og ofte gått på fler smeller og turt der andre ikke har turt. Så kan du sikkert sitte å synes synd på deg selv, men det er nok ingen andre som gjør det, og sånn er det for alle.  

Ingen andre som gjør hva? Synes synd på seg selv? Hvorfor er det alltid et selvfølge at en synes synd på seg selv når man spør om sånn? Du er bare slik som vil ha likes på kommentarene dine skjønner jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...