AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #1 Skrevet 3. september 2020 Noen arealplanleggere her som veit noe om dette? Har mastergrad innen byplanlegging, og skal nå begynne å søke ny jobb. Fra før av har jeg ett år med erfaring som arealplanlegger innen kommunal sektor. Hvor mange jobber, og hvor lenge måtte dere søke før dere fikk napp? Anonymkode: cd750...f9a
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #2 Skrevet 3. september 2020 Det er litt konkurranse så er vel nødt til å søke rundt hele landet siden alle stillinger er spredt. Jeg sendte 6 søknader og var til 3 intervjuer og fikk 1 jobb, som bare var et vikariat for ett år. Tok jobben siden jeg er nyutdannet og vet at det ikke er like lett. Noen medstudenter har sendt enda flere søknader og har enda ikke fått jobb. Men jeg tenker at siden du har ett års erfaring så hjelper det litt mer enn å være helt nyutdannet. Anonymkode: 48213...af5
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #3 Skrevet 3. september 2020 Jeg ble ferdig utdannet i 2016, fikk først ettårig vikariat, så et nytt vikariat en annen plass som ble omgjort til fast stilling i år. Anonymkode: 07b8b...c7f
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #4 Skrevet 3. september 2020 dere er ettertraktet på jobbmarkedet hvis dere ikke har cv'er med rare hull og dårlige referanser. Hilsen en som rekruttere slike som dere. Anonymkode: 773b0...ddf
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #5 Skrevet 4. september 2020 Takk for svar😊 Dersom det er flere arealplanleggere her, så er jeg også interessert i å vite deres erfaringer. 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er litt konkurranse så er vel nødt til å søke rundt hele landet siden alle stillinger er spredt. Jeg sendte 6 søknader og var til 3 intervjuer og fikk 1 jobb, som bare var et vikariat for ett år. Tok jobben siden jeg er nyutdannet og vet at det ikke er like lett. Noen medstudenter har sendt enda flere søknader og har enda ikke fått jobb. Men jeg tenker at siden du har ett års erfaring så hjelper det litt mer enn å være helt nyutdannet. Anonymkode: 48213...af5 Veit du om det var mange søkere på disse stillingene? Jeg er klar over at jeg ikke kan konsentrere meg om de større byene, selv om det er til disse jeg egentlig ønsker meg etter ett år i distriktet. Prøvde å få meg jobb mer sentralt i fjor, men fikk ikke napp uten arbeidserfaring. Fikk du inntrykket av at de bryr deg om karakterer i ansettelsesprosessen? Kanskje ikke så veldig relevant når man har mye yrkeserfaring, men tenker muligens det har større betydning når man har såpass lite erfaring. 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble ferdig utdannet i 2016, fikk først ettårig vikariat, så et nytt vikariat en annen plass som ble omgjort til fast stilling i år. Anonymkode: 07b8b...c7f Gikk du i vikariat i fire år før du fikk fast jobb? 12 timer siden, AnonymBruker skrev: dere er ettertraktet på jobbmarkedet hvis dere ikke har cv'er med rare hull og dårlige referanser. Hilsen en som rekruttere slike som dere. Anonymkode: 773b0...ddf I hvilken sammenheng rekrutterer du arealplanleggere? Tenker på om det er gjennom et rekrutteringsbyrå, og om dette et vanlig for denne yrkesgruppen? Har ikke hørt at det er vanlig før. Anonymkode: cd750...f9a
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #6 Skrevet 4. september 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Veit du om det var mange søkere på disse stillingene? Jeg er klar over at jeg ikke kan konsentrere meg om de større byene, selv om det er til disse jeg egentlig ønsker meg etter ett år i distriktet. Prøvde å få meg jobb mer sentralt i fjor, men fikk ikke napp uten arbeidserfaring. Fikk du inntrykket av at de bryr deg om karakterer i ansettelsesprosessen? Kanskje ikke så veldig relevant når man har mye yrkeserfaring, men tenker muligens det har større betydning når man har såpass lite erfaring. Anonymkode: cd750...f9a Det var ikke så mange søkere på de i distriktet, kanskje 15-6 stk, men de i byene er det dobbelt eller mer. I det offentlige ser de ikke særlig på karakterer, bare hvordan du er og hva du kan. Men kanskje det er annerledes i det private. Anonymkode: 48213...af5
AnonymBruker Skrevet 10. september 2020 #7 Skrevet 10. september 2020 På 4.9.2020 den 16.42, AnonymBruker skrev: Det var ikke så mange søkere på de i distriktet, kanskje 15-6 stk, men de i byene er det dobbelt eller mer. I det offentlige ser de ikke særlig på karakterer, bare hvordan du er og hva du kan. Men kanskje det er annerledes i det private. Anonymkode: 48213...af5 Sjekket en av stillingene som nylig ble lyst ut. Kan ikke tenke meg at det egentlig er en så attraktiv kommune med tanke på rekruttering. 29 søkere var det det. Synes det var veldig mange i forhold til det jeg hadde forestilt meg til en slik plass. Nå er sikkert ikke alle kvalifiserte, men likevel. Anonymkode: cd750...f9a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå