AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #1 Skrevet 3. september 2020 Finnes det noen vidunderkur mot brusete hår? Evt hårpleieserier. Har prøvd alt fra joico, wella sp, ja i grunnen nesten bare frisørprodukter. Har jeg gått glipp av noe? Jeg har tynne, men grove hårstrå som kjennes ruglete ut, ganske mye hår som står ut i et stort brus. Får det aldri til å ligge rolig og mykt ned. Har også litt krøller/fall og tørr hårtype. Anonymkode: 30e6a...045
Dillan Skrevet 3. september 2020 #2 Skrevet 3. september 2020 Det finnes produkter som "temmer" håret (taming cream). I tillegg hjelper det å bruke shampo av god kvalitet for tørt hår (har ikke fått samme resultat med dagligvare-shampo). Lurt å bytte shampo innimellom også, virker som håret går lei av og til.
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #3 Skrevet 4. september 2020 Det som uten tvil har funket best på mitt hår er hyppige hot oil treatments og agadir argan oil sammen med god sjampo og balsam (pureology, før de endret noe og ble mindre gode). Husker dessverre ikke oppskriften jeg brukte på hot oil treatment 😫 vil tilbake til det gamle håret mitt!! Anonymkode: 3b371...9c3
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #4 Skrevet 4. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det som uten tvil har funket best på mitt hår er hyppige hot oil treatments og agadir argan oil sammen med god sjampo og balsam (pureology, før de endret noe og ble mindre gode). Husker dessverre ikke oppskriften jeg brukte på hot oil treatment 😫 vil tilbake til det gamle håret mitt!! Anonymkode: 3b371...9c3 Hva er hot oil treatment? Anonymkode: 30e6a...045 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #5 Skrevet 4. september 2020 Fikk ihvertfall et råd fra en frisør om å ikke bruke sp fra wella, siden den inneholder keratin som kan gjøre håret tørrere. Anonymkode: 30e6a...045
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #6 Skrevet 4. september 2020 Håret mitt ble dessverre brusete etter at jeg utviklet PCOS i 12-årsalderen Håret mitt var fyldig,glatt og pent før,men jeg må bare akseptere at håret mitt aldri vil bli normalt igjen. Det er tynt,sprøtt og ekkelt. Og håret faller fortsatt ut,men er ikke blitt skallet. Legger merke til at noen folk stirrer på det (og noen ganger peker og fniser) på håret mitt enkelte ganger når jeg er ute. Er ubehagelig at de gjør det,men jeg trøster meg med at det er ikke min skyld. Jeg har prøvd alt fra OMEGA-3,oljer,shampoer osv,men ingenting hjelper. Anonymkode: 9a85f...7e6 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #7 Skrevet 4. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håret mitt ble dessverre brusete etter at jeg utviklet PCOS i 12-årsalderen Håret mitt var fyldig,glatt og pent før,men jeg må bare akseptere at håret mitt aldri vil bli normalt igjen. Det er tynt,sprøtt og ekkelt. Og håret faller fortsatt ut,men er ikke blitt skallet. Legger merke til at noen folk stirrer på det (og noen ganger peker og fniser) på håret mitt enkelte ganger når jeg er ute. Er ubehagelig at de gjør det,men jeg trøster meg med at det er ikke min skyld. Jeg har prøvd alt fra OMEGA-3,oljer,shampoer osv,men ingenting hjelper. Anonymkode: 9a85f...7e6 Det var trist å høre. Så ekle folk kan være!!? Anonymkode: 30e6a...045
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #8 Skrevet 4. september 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var trist å høre. Så ekle folk kan være!!? Anonymkode: 30e6a...045 Folk kan være ekle,ja. Håper du finner en løsning på hårproblemet ditt Anonymkode: 9a85f...7e6
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #9 Skrevet 4. september 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Håret mitt ble dessverre brusete etter at jeg utviklet PCOS i 12-årsalderen Håret mitt var fyldig,glatt og pent før,men jeg må bare akseptere at håret mitt aldri vil bli normalt igjen. Det er tynt,sprøtt og ekkelt. Og håret faller fortsatt ut,men er ikke blitt skallet. Legger merke til at noen folk stirrer på det (og noen ganger peker og fniser) på håret mitt enkelte ganger når jeg er ute. Er ubehagelig at de gjør det,men jeg trøster meg med at det er ikke min skyld. Jeg har prøvd alt fra OMEGA-3,oljer,shampoer osv,men ingenting hjelper. Anonymkode: 9a85f...7e6 Finnes det noen god behandling for PCOS som hjelper, egentlig? Jeg vet at ikke alle kan ta østrogen, pga faren for blodpropp. Går du på medisiner? Anonymkode: ebde7...47a
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #10 Skrevet 4. september 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Finnes det noen god behandling for PCOS som hjelper, egentlig? Jeg vet at ikke alle kan ta østrogen, pga faren for blodpropp. Går du på medisiner? Anonymkode: ebde7...47a Det finnes dessverre ingen kur eller behandling som hjelper. Jeg forstår egentlig ikke hvorfor jeg fikk det heller,for ingen i familien/slekten har det. Mamma døde av kreft da jeg var 17 (i 2011),men hun hadde heller ikke det....da jeg var 3 år fikk jeg både astma og atopisk eksem og allergi samtidig,og igjen,er ingen andre i familien som har dette....jeg ble kanskje bare født med dårlige gener? Går ikke på medisiner (bortsett fra kortsonkremer for eksemet og allergitabletter). Anonymkode: 9a85f...7e6 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #11 Skrevet 4. september 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes dessverre ingen kur eller behandling som hjelper. Jeg forstår egentlig ikke hvorfor jeg fikk det heller,for ingen i familien/slekten har det. Mamma døde av kreft da jeg var 17 (i 2011),men hun hadde heller ikke det....da jeg var 3 år fikk jeg både astma og atopisk eksem og allergi samtidig,og igjen,er ingen andre i familien som har dette....jeg ble kanskje bare født med dårlige gener? Går ikke på medisiner (bortsett fra kortsonkremer for eksemet og allergitabletter). Anonymkode: 9a85f...7e6 Ikke vær lei deg, kjære deg. Har du mulighet til å få fastlegen din til henvise deg til en gynekolog eller en spesialist i endokrinologi? Kanskje det er hjelp å få i forhold til få hormonene dine noenlunde balansert. Veldig leit det du forteller, både om sykdommer og moren din. Du er uten tvil en sterk kvinne som har kommet deg gjennom alt dette. Det kommer til å bli så mye bedre fremover. Mange gode ønsker sendes din vei ❤️ Anonymkode: ebde7...47a
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #12 Skrevet 4. september 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke vær lei deg, kjære deg. Har du mulighet til å få fastlegen din til henvise deg til en gynekolog eller en spesialist i endokrinologi? Kanskje det er hjelp å få i forhold til få hormonene dine noenlunde balansert. Veldig leit det du forteller, både om sykdommer og moren din. Du er uten tvil en sterk kvinne som har kommet deg gjennom alt dette. Det kommer til å bli så mye bedre fremover. Mange gode ønsker sendes din vei ❤️ Anonymkode: ebde7...47a Tusen takk for hyggelige ord Problemet er at jeg allerede har vært hos legen og tatt alle blodprøver som det går an å få tatt,samt gynekolog,men ingenting er i veien med meg i forhold til hormoner eller stoffskifte,som de sier. Får menstruasjon helt normalt,er ingenting i veien med den heller. Jeg skjønner ingenting av det. Men jeg bare vet at det må være PCOS jeg har siden det begynte så fort puberten startet da jeg var rundt 12 som jeg skrev. Og da begynte håret mitt automatisk å falle ut og bli tørt og veldig sprøtt. I senere alder begynte det å vokse små sorte hår ved navlen og på halsen/rundt hakepartiet....er heldigvis ikke masse,men er plagsomt uansett. Jeg føler meg litt som et mislykket fysikkeksperiment. Anonymkode: 9a85f...7e6
AnonymBruker Skrevet 4. september 2020 #13 Skrevet 4. september 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for hyggelige ord Problemet er at jeg allerede har vært hos legen og tatt alle blodprøver som det går an å få tatt,samt gynekolog,men ingenting er i veien med meg i forhold til hormoner eller stoffskifte,som de sier. Får menstruasjon helt normalt,er ingenting i veien med den heller. Jeg skjønner ingenting av det. Men jeg bare vet at det må være PCOS jeg har siden det begynte så fort puberten startet da jeg var rundt 12 som jeg skrev. Og da begynte håret mitt automatisk å falle ut og bli tørt og veldig sprøtt. I senere alder begynte det å vokse små sorte hår ved navlen og på halsen/rundt hakepartiet....er heldigvis ikke masse,men er plagsomt uansett. Jeg føler meg litt som et mislykket fysikkeksperiment. Anonymkode: 9a85f...7e6 Jeg ville ha tatt turen til gynekolog på nytt. Uønsket hårvekst skyldes et høyere verdi av mannlige hormoner. P-piller kan for eksempel være til hjelp i forhold til uønsket hårvekst. Lurt å bli sjekket for polycytiske eggestokker en gang i blant. Du har også rett til å få dekket noe av kostnadene til elektrolysebehandling av uønsket hårvekst. Ikke gi opp. Du er ikke mislykket, tvert i mot! Anonymkode: ebde7...47a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå