Gå til innhold

Hvem inviterer dere til konfirmasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Planlegger konfirmasjon til våren. Hvem skal jeg invitere? 

Faren til barnet har hele familien sin i utlandet. Tviler sterkt på at de kommer, kanskje moren hans. 

På min side kommer mine foreldre, mine søsken med partnere og barn. 

Men skal vi invitere mine tanter, onkler, søskenbarn? 

Føler en del av dem er så fjerne. Samtidig; selskapet blir veldig lite om ikke farens familie stiller. 

Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: 1c824...4b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legger til at jeg og faren ikke er sammen. Om det har noe å si. 

Skrevet

Kor mange blir det, da? 

Det er litt dumt med sånn ubalanse også, dersom det er invitert "kreti og pleti" frå mors side og berre far åleine frå si side.

• Liker 1
Skrevet

Hvem er nærmest barnet, som hen har et forhold til? 

Foreldre, besteforeldre, dine og fars søsken med partnere, spesielt nære venner og faddere, tenker jeg er naturlig å be.

Anonymkode: 905d5...81a

• Liker 1
Skrevet

Enig med AB over meg. Konfirmantens besteforeldre, tanter og onkler, fettere, kusiner, faddere og "utenforstående" som har et nært forhold til konfirmanten er vanlig å invitere. 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Fjaselina skrev:

Kor mange blir det, da? 

Det er litt dumt med sånn ubalanse også, dersom det er invitert "kreti og pleti" frå mors side og berre far åleine frå si side.

Syv med min "nære" side. Jeg vil invitere hans "nære" side også, de er mange flere, men tviler sterkt på at de kommer. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er nærmest barnet, som hen har et forhold til? 

Foreldre, besteforeldre, dine og fars søsken med partnere, spesielt nære venner og faddere, tenker jeg er naturlig å be.

Hun kjenner ikke sin fars side. Har møtt hans foreldre og det ene søskenet. Men kjenner ikke dem heller. Har ukentlig kontakt med mine foreldre og omtrent månedlig med mine søsken. 

Min slekt utover den nærmeste møter vi kanskje årlig. 

Skrevet

Fadderne er mine søsken så de kommer uansett 

Skrevet

Kanskje det går an å invitere venner?

Skrevet
3 minutter siden, Ullvott skrev:

Enig med AB over meg. Konfirmantens besteforeldre, tanter og onkler, fettere, kusiner, faddere og "utenforstående" som har et nært forhold til konfirmanten er vanlig å invitere. 

Men når hele farens familie sannsynligvis ikke kommer? De er mange flere enn fra min side. Men de kommer nok ikke. Har ikke kommet i barnedåp som vi har hatt med flere barn. Helt forståelig, er en lang reise. 

Skrevet
Akkurat nå, Fjaselina skrev:

Kanskje det går an å invitere venner?

Mine eller hennes? 

Skrevet

Hvorfor ikke høre med konfirmanten vedr hvem han/hun ønsker å invitere av familie medlemmer? 

Det er normalt å invitere tanter, onkler og søskenbarn i min slekt men spørs jo på hva man selv vil..

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mine eller hennes? 

For så vidt begge deler, men dine venner er berre aktuelle om dei er nære nok konfirmanten til at det vert naturlig.

• Liker 1
Skrevet

Hva tenker du selv, ts? Og hva ønsker barnet? Hva sier far?

En MÅ ikke være veldig mange?

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men når hele farens familie sannsynligvis ikke kommer? De er mange flere enn fra min side. Men de kommer nok ikke. Har ikke kommet i barnedåp som vi har hatt med flere barn. Helt forståelig, er en lang reise. 

Jeg ser at fadderne er dine søsken, noe jeg ikke visste da jeg skrev mitt forrige innlegg. Siden du ikke hadde nevnt faddere trodde jeg du hadde glemt dem, så det ble en liten misforståelse der. Da kommer jo de uansett, det forstår jeg. Er det noen voksenpersoner utenom familie som har betydd mye for barnet i oppveksten, da? Nære venner av deg, f.eks? Eller en barnevakt? Eller noen i nabolaget? For noen år siden var vi i en konfirmasjon hvor situasjonen likner på din. Foreldrene skilt, far og fars familie bor langt unna (selv om de bor i Norge) og flere av dem hadde lite mulighet til å komme. Vi har vært viktige voksenpersoner for konfirmanten, så det var veldig koselig både for konfirmanten og oss at vi fikk være der den dagen. 

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hva det har med saken å gjøre? 

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hva det har med saken å gjøre? 

Er usikker. Men tenker at det bør være en slags balanse... ?

15 minutter siden, Ullvott skrev:

Jeg ser at fadderne er dine søsken, noe jeg ikke visste da jeg skrev mitt forrige innlegg. Siden du ikke hadde nevnt faddere trodde jeg du hadde glemt dem, så det ble en liten misforståelse der. Da kommer jo de uansett, det forstår jeg. Er det noen voksenpersoner utenom familie som har betydd mye for barnet i oppveksten, da? Nære venner av deg, f.eks? Eller en barnevakt? Eller noen i nabolaget? For noen år siden var vi i en konfirmasjon hvor situasjonen likner på din. Foreldrene skilt, far og fars familie bor langt unna (selv om de bor i Norge) og flere av dem hadde lite mulighet til å komme. Vi har vært viktige voksenpersoner for konfirmanten, så det var veldig koselig både for konfirmanten og oss at vi fikk være der den dagen. 

Har nok ikke det. 

Jeg vil at det skal være en fin dag for henne. Er veldig redd for at hun blir skuffet fordi det kommer så få. 

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker du selv, ts? Og hva ønsker barnet? Hva sier far?

En MÅ ikke være veldig mange?

Barnet vil invitere hele slekten på begge sider. Og det gjør jeg gjerne. Men mesteparten kommer nok ikke.  Far vil også invitere alle og enhver, men skjønner at mange kommer nok ikke. 

Skrevet

Vi inviterer barnets tanter/onkler, besteforeldre, fettere , kusiner og faddere 

Anonymkode: 4c8d2...f4e

Skrevet

Foreldre, besteforeldre, faddere. Har ingen onkler og tanter.

Anonymkode: 7b637...e1c

Skrevet

Her hadde det blitt 20 til sammen med tanter, onkler, søskenbarn og besteforeldre. Hadde jo vært akkurat passe nå, men det er et par år til, så håper å kunne invitere flere da. Pluss at de halvparten av dem bor langt unna, så det er stor sjanse for at ikke alle kommer.

Vi tenker å invitere et par vennefamilier av oss i tillegg, samt noen av mine tanter og søskenbarn som vi har hatt mye kontakt med. Da blir totalt antall 35, men av de tipper jeg ca 25-30 kommer.

Anonymkode: 891d8...d8e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...