AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #1 Skrevet 3. september 2020 Hei. Jeg er nylig ferdig med et lengre utdanningsløp og er i gang med jobbsøkingen. Desverre har det seg slik at jeg har lite arbeidserfaring, derfor tenker jeg at jeg vil ha problemer med å skaffe meg relevant jobb i forhold til utdannelsen min med det første. I denne forbindelse tenkte jeg at jeg å proritere å søke på stillinger som tilkallingsvikar/ekstravakter som i utgangspunktet ikke krever utdannelse, slik at jeg har noe å vise til mens jeg fortsetter jobbsøkingen på litt mer relevante stillinger etter hvert. Det jeg lurer på er hvor "ærlig" jeg bør være om dette i jobbsøknaddene som ekstravakt? Er det greit å skrive at man ser på dette som en midlertidig jobb, eller bør det helst ikke nevnes? Jeg søker ikke noen steder jeg i utgangspunktet ikke har noen interesse for, men jeg har ikke lyst å føle at jeg fører noen bak lyset ved å la dem tro jeg har tenkt å være tilkallingsvikar over flere år. Samtidig tenker jeg at arbeidsgivere ikke med fullt alvor kan forvente å beholde arbeidstakere som tilkallingsvikarer, eller i små stillingsprosenter (12 - 20 prosent) til evig tid, og skjønner at mange av dem som søker ser på det som en midlertidig løsning av ulike grunner. Anonymkode: c9ca9...eb5
Gjest ti10 Skrevet 3. september 2020 #2 Skrevet 3. september 2020 Jeg hadde ikke nevnt det i en jobbsøknad. Det kan du heller ta hvis du kommer til intervju. Jeg tror de fleste arbeidsgivere som du sier ikke forventer at folk blir i små stillingsprosenter til evig tid, men du trenger ikke akkurat bruke jobbsøknaden til å gni inn at du kommer til å slutte ved første mulighet ...
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #3 Skrevet 3. september 2020 Ingen ønsker en ansatt som bare er der fordi hun ikke får noe annen jobb. Derfor må du virke motivert i søknaden din. Dessverre tror jeg det at det står nylig fullført høyere utdanning innen et helt annet fagområde på CVen din, gjør at du uansett ikke er aktuell. De skjønner at du forsvinner så fort du får napp innen fagområdet ditt. Litt synd at du ikke har hatt en ekstrajobb utenom studiene, for jeg tror ikke du stiller først i køen nå, dessverre. Prioriter heller å søke på jobber du virkelig vil ha, også korte engasjement via vikarbyrå. Anonymkode: 7695e...6c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå