Gå til innhold

På tide å legge kornvarer og brød på hylla!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alle kornslag inneholder antibeitestoffer som egentlig ikke er bra for noen levelige vesener. I tillegg er kornvarer overfylt med karbohydrater og stivelse som er vanskelig å fordøye. 

Nå viser det seg at alle kornslag inneholder farlige sopper som mennesker konsumerer i store mengder gjennom korn- og brødvarer.

Norge er snart overfylt av sykdom. Antall uføre stiger, folkehelseplagene blir bare mer og mer, og mer omfattende ved tiden. Vi får kornvarer inn som intravenøs behandling gjennom alle måltid. I supper, sauser, bakevarer, kaker, som tilsetning i krydder, potetgull og alt annet. Man finner spor av korn overalt, og de aller fleste overspiser korn noe så vanvittig. 

Norske myndigheter sier at korn er sunt og godt, og er anbefalt å spise. 

Det er på tide å fjerne kornvarer fra kjøkkenet, og bytte det med rene og ferske matvarer! 

https://www.tv2.no/underholdning/11615586/

– Ved eksponering over lang tid er vi bekymret for at det kan påvirke blant annet vekst, reproduksjon og immunsystemet på en negativ måte.

Marie Louise Wiborg, Mattilsynet

Anonymkode: 88694...f1e

Hva regner du som rene og ferske matvarer? Det var ikke mye fersk frukt og grønnsaker å få tak i vinterstid i store deler av Norge altså. Og hva er egentlig "rent" kjøtt? Det er en grunn til at røyking, salting, tørking, osv ble brukt på kjøtt. Holdbarhet. Og alt på dyret måtte brukes, altså det vi ville unngått og for noen kalt for MUK. 

Så det s virkelig ikke er naturlig i et evolusjonistisk perspektiv for en nordboer er et vegetariansk kosthold, eller et kosthold med fersk frukt og grønnsaker året rundt. 

Anonymkode: 51cfa...644

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Brunello skrev:

Nordmenn har spist masse korn og brød i århundrer uten å bli syke av det. Det er de siste tiårene sykdommene har florert. I samme periode har sukkerinntaket eksplodert. Tror det er vesentlig bedre å fokusere på lavere sukkerinntaket for å redusere livsstilsrelaterte sykdommer.

Det er vel ikke helt sant. De fikk i seg myyye mer sukker på 50/60/70 tallet. 

Anonymkode: 153a4...46d

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel... da vi begynte å spise korn ble vi plutselig kortere, feitere, sykere og hjernen begynte å krympe.

Anonymkode: 7f34d...a04

Her er det tydeligvis noen som tror at korrelasjon=kausalitet. 

Anonymkode: 8f710...db9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva regner du som rene og ferske matvarer? Det var ikke mye fersk frukt og grønnsaker å få tak i vinterstid i store deler av Norge altså. Og hva er egentlig "rent" kjøtt? Det er en grunn til at røyking, salting, tørking, osv ble brukt på kjøtt. Holdbarhet. Og alt på dyret måtte brukes, altså det vi ville unngått og for noen kalt for MUK. 

Så det s virkelig ikke er naturlig i et evolusjonistisk perspektiv for en nordboer er et vegetariansk kosthold, eller et kosthold med fersk frukt og grønnsaker året rundt. 

Anonymkode: 51cfa...644

Det var ikke? Men det ER jo det nå. Du skriver som om at dette gjelder 50- og 60-tallet. Mange gjør det. Men reportasjen er fra i dag, informasjonen om farlig sopp er i dag, nå når man vet at det finnes farlig sopp i korn. Ironisk nok har både bønder, kontrollorganer og matindustrien generelt visst om det, og det har egentlig hele tiden vært et problem.

Når det er snakk om evolusjonen. Tror du evolusjonen skal ha det til at mennesker skal spise så ekstreme mengder korn, antibeitestoffer, glutenpeptider og farlig sopp som vi mennesker i dag gjør? Korn og mel brukes til alt. Jeg tror nok ikke at det var det som var meningen at menneskene egentlig skulle spise på heltid. 

Reportasjen sier også at det er begynt et arbeid på internasjonalt nivå for å få redusert soppen, fordi nivåene er altfor høye og hvert menneske konsumerer altfor mye. Og samtidig konkluderer alle i reportasjen med at du skal bare fortsette å spise du. Urovekkende. Dessuten var løsningen på sopp-problemet mye mer sprøytemiddel. Høres bra ut for tarmfloraen! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er bare hysterisk vås. Gå rundt og vær redd hvis du vil.

Anonymkode: 86f91...58c

Gratulerer. Her har man en fornekter som avviser fakta, og som kjører sin egen konspirasjonsteori at mage, tarm, mat og giftstoffer har ingenting med fysisk og psykisk helse å gjøre. Tror du virkelig på deg selv? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så å skylde helseproblemer på brød/mel, når det har vært en oppblomstring av livsstilssykdommer de siste tiårene blir bare dumt. 

Anonymkode: fe425...ce5

Men du skylder på sukker heller? 

Kanskje det er en grunn til at "livsstilssykdommer" har blomstret siste tiårene? Du konsumerer korn og mel 24/7.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje det er en grunn til at "livsstilssykdommer" har blomstret siste tiårene? Du konsumerer korn og mel 24/7.

Er  ingen som tvinger folk til å spise korn/mel 24/7 da.

Anonymkode: bcc47...60f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her er det tydeligvis noen som tror at korrelasjon=kausalitet. 

Anonymkode: 8f710...db9

Når det skjer så fort og så tydelig, så er det ganske naturlig å trekke den slutningen i dette tilfellet. Vi utviklet oss med et kosthold som bestod av nesten 100% animalsk (dette kan de måle i skjelettet) over flere millioner år til et kosthold med mye korn og planter nesten over natta (evolusjonsmessig i alle fall) og da ble vi plutselig kortere, feitere, sykere og hjernestørrelsen har gått ned.

Har du en bedre teori på hvorfor de plutselig ble kortere, feitere, fikk dårligere tenner, dårligere skjelett, mindre hjerne, sykdommer man tidligere ikke fant var plutselig vanlige enn at det ikke var plantene de spiste?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har spist korn i femti år, uten å pådra meg hverken tarmproblemer, diabetes, ME eller noen av de andre sykdommene du ramser opp. Psyken min er også helt fin ;)  Men, jeg spiser ikke 24/7, jeg spiser to, max tre  ganger om dagen... Vafler, kaker og mye annet som blir nevnt her er også fullt av sukker i tillegg til mel. Tacolefser spises gjerne sammen med tacokrydret kjøttdeig. Og hva er det en god del av i tacokrydder? Jo sukker... Du må gjerne mene at det er kornet som er synderen, men jeg mener at kombinasjonen alt for mye sukker, pluss en mye mer stillesittende livsstil har skylda. Da jeg vokste opp så jeg på tv en halv time hver dag, vi var ute og lekte fra skolen slutta til vi skulle legge oss. Nå ser man knapt en unge utenfor dørene, alle sitter inne og spiller og ser på tv... Ikke så rart det er mange overvektige unger nå i forhold til på syttitallet. Til tross for at de fleste brødmat 2-3 ganger om dagen...  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når det skjer så fort og så tydelig, så er det ganske naturlig å trekke den slutningen i dette tilfellet. Vi utviklet oss med et kosthold som bestod av nesten 100% animalsk (dette kan de måle i skjelettet) over flere millioner år til et kosthold med mye korn og planter nesten over natta (evolusjonsmessig i alle fall) og da ble vi plutselig kortere, feitere, sykere og hjernestørrelsen har gått ned.

Har du en bedre teori på hvorfor de plutselig ble kortere, feitere, fikk dårligere tenner, dårligere skjelett, mindre hjerne, sykdommer man tidligere ikke fant var plutselig vanlige enn at det ikke var plantene de spiste?

Så du mener at menneskene har eksistert i flere millioner år? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke helt sant. De fikk i seg myyye mer sukker på 50/60/70 tallet. 

Anonymkode: 153a4...46d

Jaa mye mer karbohydrater og mye mindre proteiner. Måtte spare på kjøttet i suppa, så mest poteter og gryn og melboller i den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den skjønte jeg ikke. Forklar.

Solveig Barstad programleder i TV2 som henger seg opp i dette. Er ikke første gang hun tar en i beste fall tvilsom side i saker i programmet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener at menneskene har eksistert i flere millioner år? 

Jeg vet ikke om evolusjonen er et ukjent tema for deg, men mennesker har utviklet seg fra flere kjente forhistoriske arter. Våre forfedre australopithecus africanus spiste hovedsaklig kjøtt og oppstod for ca 4 millioner år siden. Homo habilis for ca 2 millioner år siden spiste tilnærmet 100% kjøtt. Så fra ca 4 millioner år siden til for 5000 år siden (for oss nordboere) spiste vi hovedsaklig kjøtt. Så kom jordbruksrevolusjonen og kostholdsendring og vips så hoppet vi bakover i evolusjonen...

Is the Carnivore Diet Healthy? Not Unless You Do This

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer. Her har man en fornekter som avviser fakta, og som kjører sin egen konspirasjonsteori at mage, tarm, mat og giftstoffer har ingenting med fysisk og psykisk helse å gjøre. Tror du virkelig på deg selv? 

Ikke en gang forskerne som har påvist at det er for høye verdier av DON mener at vi skal slutte å spise brød. Det skal ses på måter for å senke verdiene under akseptable nivåer. Å skrike ut at vi "skal legge brødvarer på hylla" er hysteri etter min mening, ja.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pillarguri skrev:

Og folk skal bo under en busk i hagen da?

Vi trenger ikke bo tett i tett i tett i en død ørken av asfalt og betong. Det er mer enn nok plass i Norge 🌳 🌲 ⛰️

Anonymkode: 45db3...a8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi trenger ikke bo tett i tett i tett i en død ørken av asfalt og betong. Det er mer enn nok plass i Norge 🌳 🌲 ⛰️

Men hvorfor må matjorda ligge i byen ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor må matjorda ligge i byen ??

Matjorden må ligge der folk skal leve. Bofabrikkene er ikke bærekraftige når vi skal leve, vokse og gro i en bedre framtid 👩‍🌾 🥦 🌄

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tåler jo faen meg ingenting!! Skjøre hjerne som ødelegges av bare mat da gitt. Helt greit at korona kommer og utrydder oss. For en svak art. Tåler virkelig ingenting! Ødelagt psyke av alt! Vi bør heller ikke spise fisk for det inneholder kvikksølv. Og så er det alle kvinnene som er redde for rynker... patetiske levninger.

Anonymkode: 54370...d0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tro på å kutte ut litt av kornet i kosten. Siden jeg nå har fått en autoimmun sykdom og i tilegg til nyheten om sopper, antibeitetoffer etc, blir jeg å spise mindre brød og mat med korn. Det kan skape betenelsetilsander i kroppen, innflammasjoner som kan gjøre en dårlig, utvikle sykdom. 

Anonymkode: 2d48c...54a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...