monja Skrevet 20. juli 2005 #1 Del Skrevet 20. juli 2005 Vi har ikke verdens største bil, og til neste år skal vi på Danmarks ferie. I den skal vi pakke en liten barnevogn, tre voksne og ett barn på i underkant av to år. I tillegg tenkte vi å kjøpe en skiboks/lasteboks for å få med annen bagasje i den. Men hvor mye kan vi egentlig pakke i en sånn boks? I antall kilo? Litt kjedelig om svigermor må sitte igjen i Danmark på grunn av handlemanien min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CheapChampagne Skrevet 20. juli 2005 #2 Del Skrevet 20. juli 2005 Mener det skal stå i vognkortet hvor mye man kan laste på taket av bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boksen går Skrevet 21. juli 2005 #3 Del Skrevet 21. juli 2005 I vår skiboks går det 70 kilo, men det varierer nok fra bil til bil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 23. juli 2005 #4 Del Skrevet 23. juli 2005 (endret) I en skiboks skal du ha ski, ikke bagasje. De er ikke lagd for å lastes med noe annet enn nettopp ski. Det er ikke få radiomeldinger i vinter- og påskeferien om skiboks og bagasje som ligger strødd i og langs veibanen fordi folk har overvurdert boksens lasteegenskaper. Farlig! (Dessuten bruker bilen faktisk betydelig mer drivstoff når du har noe på taket. Ikke noe særlig å dra på bilferie med, altså.) Endret 23. juli 2005 av Bjørnsdatter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 24. juli 2005 Forfatter #5 Del Skrevet 24. juli 2005 Det heter jo ikke skiboks lenger - det heter vel takboks nå, og de er lagd annerledes med tanke på at man skal kunne laste andre ting i dem. Uansett, takk for svar. Jeg fant ut at bilen vår kan ha 70 kg på taket, så med en eventuell takboks blir det bare sengetøy i den likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 24. juli 2005 #6 Del Skrevet 24. juli 2005 Da vi var barn lasta pappa masse baggasje i takboksen, som fungerer utmerket som skiboks om vinteren, men det er en takboks til masse baggasje om man det vil. Man holder seg selvsagt innen vektgrensene som er oppgitt, men jeg husker det gikk masse oppi der, i alle fall. (Vi dro jo på ferie to voksne og to barn med relativt liten bil og mye klær...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leola Skrevet 24. juli 2005 #7 Del Skrevet 24. juli 2005 Takboksen er glimrende å bruke til lett bagasje, eks. jakker, sko, ol... Mannen min liker ikke at vi bruker den på ferie - det er nemlig håpløst å ha takluken oppe når vi har den på (pga. lyden) - og vi bruker den aldri når kjører motoveier nedover Europa. Men jeg liker å ha takboksen på for da får jeg mer plass til ting jeg handler på ferie ... men vi laster aldri mye og tungt i den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
diddi Skrevet 31. juli 2005 #8 Del Skrevet 31. juli 2005 En kollega av meg ble påkjørt bakfra av en bil med slik boks på taket. Den trengte langt inn i kupeen på hennes stasjonsvogn. Godt det bare var henne i bilen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå