AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #1 Skrevet 3. september 2020 Er det vanlig blandt deres barn? Sitter vi i bilen hele familien kan hun plutselig si «nå må dere åpne vinduet for jeg har prompa!» Hun kan stille seg foran storebroren sin og fise når han spiser osv... Hvordan få slutt på dette? Hun er 10 Anonymkode: 1bf39...01c
Violetta Skrevet 3. september 2020 #2 Skrevet 3. september 2020 Nei, hvordan oppdrar du henne på andre områder? 8
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #4 Skrevet 3. september 2020 Hadde sagt rett ut at det er skikkelig ekkelt og sånn oppførsel aksepteres ikke. Anonymkode: 11d9f...7f3 7
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #5 Skrevet 3. september 2020 En ting er å være uheldig å slippe en fis, for det kan skje. Men å fikse for å plage andre er ikke greit! Du får snakke med henne om folkeskikk, og gi konsekvenser på lik linje som du gjør med andre ting hun gjør som ikke er greit. Anonymkode: 62387...2b7 6
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #6 Skrevet 3. september 2020 Hun blir nok ikke sett for den hun egentlig er - derfor gjør hun slik. Foreldrene har skyld i slik en skjevutvikling. Anonymkode: ce830...d9b 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #7 Skrevet 3. september 2020 Dette fikk meg til å le høyt Anonymkode: 0ed8c...7fe 10
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #8 Skrevet 3. september 2020 Haha, så lenge hun gjør det innen familien er det vel ikke noen fare. Anonymkode: ac9de...173 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #9 Skrevet 3. september 2020 Hahaha. Ja det er relativt vanlig.. blant gutter.. Anonymkode: 1117d...8ee 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #10 Skrevet 3. september 2020 Godt å høre at det er flere som har slike barn 😊 Min sønn holdt på sånn, spesielt mot sin søster, da han var liten. Hun hylte og sa "æsj!", og han lo! I dag er han 18 år og kan fortsatt prompe om han vil at hun skal gå ut av rommet hans. Tror det er helt normalt at unger gjør slikt, og at søsken også i 18-års alderen erter hverandre på drt viset. Anonymkode: b8523...581 5
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #11 Skrevet 3. september 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha, så lenge hun gjør det innen familien er det vel ikke noen fare. Anonymkode: ac9de...173 Ingen venninner har sagt noe så jeg tviler? Men jeg er redd for det. Hun kan nok være truende til det. Men det skjer jo en del. Vi kan sitte i sofa og kjenner plutselig en stank og da ler hun ondskapsfullt Anonymkode: 1bf39...01c
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #12 Skrevet 3. september 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ingen venninner har sagt noe så jeg tviler? Men jeg er redd for det. Hun kan nok være truende til det. Men det skjer jo en del. Vi kan sitte i sofa og kjenner plutselig en stank og da ler hun ondskapsfullt Anonymkode: 1bf39...01c Jeg ler høyt her, hun høres ut som ei artig frøken 😊😅 Anonymkode: b8523...581 9
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #13 Skrevet 3. september 2020 Synes det egentlig er fint å høre at en jente har den selvtilliten. Anonymkode: 57a7c...19e 11
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #14 Skrevet 3. september 2020 Vanlig blant gutter, ikke jenter. Mulig dattera di er født i feil kropp. Anonymkode: 735bf...b0e
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #15 Skrevet 3. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vanlig blant gutter, ikke jenter. Mulig dattera di er født i feil kropp. Anonymkode: 735bf...b0e 🙄 Anonymkode: 57a7c...19e 12
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #16 Skrevet 3. september 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vanlig blant gutter, ikke jenter. Mulig dattera di er født i feil kropp. Anonymkode: 735bf...b0e Nei herregud. Jeg er voksen og har et par venninner der vi fremdeles fiser på gøy hvis vi er i det humøret. Har gjort det siden vi var barn, på gøy altså. Men bare så ingen andre hører eller lukter 😬 Anonymkode: ac9de...173 4
Raven.Writingdesk Skrevet 3. september 2020 #17 Skrevet 3. september 2020 (endret) Hvordan ser du for deg at hun gjør dette for å «plage» andre? - At hun konsekvent velger ertestuing, bønner, kål og løk, bevisst inntatt 2-3 timer før dere drar på biltur, og når hun kjenner fisen bygge seg opp så holder hun igjen for å slippe en skikkelig eksplosjon i det dere kjører inn på motorveien..? Jenta har luft i magen og i stedenfor å sitte i bilen og «knipe igjen» av høflighet for andre så gjør hun det mest fornuftige og slipper fisen ut. Hun bruker humor for å avvæpne situasjonen. Om jenta har mye luft i magen ofte så bør dere sjekke ut at hun ikke har kumelk allergi/ laktose intoleranse eller noe. Noen barn kan plages med mye luft, mer enn andre, og dette er altså ikke «vondt i viljen» for å plage andre. Til syvende og sist er det jo dem det vil være mest sjenerende for. Endret 3. september 2020 av Raven.Writingdesk 5
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #18 Skrevet 3. september 2020 Faren min holder enda på slik 🙄 at hun jente synes jeg ikke har noe å si. Fise må vi alle. Anonymkode: 8e1bc...fa9
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #19 Skrevet 3. september 2020 11 minutter siden, Raven.Writingdesk skrev: Hvordan ser du for deg at hun gjør dette for å «plage» andre? - At hun konsekvent velger ertestuing, bønner, kål og løk, bevisst inntatt 2-3 timer før dere drar på biltur, og når hun kjenner fisen bygge seg opp så holder hun igjen for å slippe en skikkelig eksplosjon i det dere kjører inn på motorveien..? Jenta har luft i magen og i stedenfor å sitte i bilen og «knipe igjen» av høflighet for andre så gjør hun det mest fornuftige og slipper fisen ut. Hun bruker humor for å avvæpne situasjonen. Om jenta har mye luft i magen ofte så bør dere sjekke ut at hun ikke har kumelk allergi/ laktose intoleranse eller noe. Noen barn kan plages med mye luft, mer enn andre, og dette er altså ikke «vondt i viljen» for å plage andre. Til syvende og sist er det jo dem det vil være mest sjenerende for. Så du vil ha et samfunn der det er innafor å fise? Nei takk. Aksepteres kun ved uhell. Og ser du på det som et uhell at hun stiller seg foran broren sin mens han spiser? Og fiser.. Anonymkode: 1bf39...01c
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #20 Skrevet 3. september 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Så du vil ha et samfunn der det er innafor å fise? Nei takk. Aksepteres kun ved uhell. Og ser du på det som et uhell at hun stiller seg foran broren sin mens han spiser? Og fiser.. Anonymkode: 1bf39...01c Selvsagt er det innafor å fise! Hva slags forstoppet liv er det du lever? Jeg synes hun høres morsom ut, og hun vokser nok fra det Anonymkode: 3dd6a...49c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå