Gå til innhold

Fant bank kort, får jeg 200 kr av å sende tilbake? Og koster posten noe eller er det gratis?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fant bank kort.

står i den reward payable. 

Anonymkode: 6429a...338

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan enten klippe den i stykker eller kontakte vedkommende på f. eks Facebook så hen får tilbake kortet sitt fortere.

Anonymkode: 8e930...4a3

• Liker 4
Skrevet

Lever det til politiet!

Anonymkode: ba9d3...0ec

• Liker 5
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan enten klippe den i stykker eller kontakte vedkommende på f. eks Facebook så hen får tilbake kortet sitt fortere.

Anonymkode: 8e930...4a3

Nei, men hvis jeg sender i post, er det ikke slik at jeg får penger da? 200kr? Det post nummeret som står i korte

Skrevet

??

• Liker 1
Skrevet (endret)
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men hvis jeg sender i post, er det ikke slik at jeg får penger da? 200kr? Det post nummeret som står i korte

Ja du får 200 kr hvis du sender inn. Det beste for den som eier kortet er vel å få det raskt. Men viktig å finne riktig eier. 

Endret av himmeloghav
  • Liker 3
Skrevet

Send det til kortutsteder.

Anonymkode: 13a8e...d0b

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor vil du ikke bare kontakte personen på Facebook? Det er enklere for vedkommende å få tilbake kortet sitt på.

Anonymkode: 5cb97...323

• Liker 5
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Hvorfor vil du ikke bare kontakte personen på Facebook? Det er enklere for vedkommende å få tilbake kortet sitt på.

fordi han/hun vil ha penger.. 

• Liker 18
Skrevet

Hvor fant du kortet?

Anonymkode: a0946...3aa

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Virker som at TS er mest interessert i å få penger ut av det... 

Anonymkode: b85a9...b76

• Liker 11
Skrevet

Virker mest sol om du har tatt det fra noen for å få penger. Det mest reale å gjøre er å søke opp vedkommende på Facebook og sende melding.

Anonymkode: 587d3...b32

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virker mest sol om du har tatt det fra noen for å få penger. Det mest reale å gjøre er å søke opp vedkommende på Facebook og sende melding.

Anonymkode: 587d3...b32

Enig.

• Liker 2
Skrevet

Det må være veldig om og gjøre med de 200 kronene skjønner jeg 

• Liker 9
Skrevet

Har funnet flere bankkort som folk har satt igjen i parkeringsautomater. Da har jeg googlet navnet og ringt. De blir kjempeglade og kommer løpende. To ganger fikk jeg ikke tak i vedkommende og sendte SMS. Leverte da på nærmeste butikk og på politistasjonen.

Anonymkode: 04d4b...0a1

• Liker 8
Skrevet

Lever det personlig i banken, så skal du visstnok få penger.

Anonymkode: 7dd05...0c4

Skrevet

Jeg mistet mitt kort på bussen. En snill fyr sendte mld på facebook og jeg klarte å treffe han en time etterpå. 
Jeg ga han 200 kr og noe snop som takk. Han ville ikke ha noe men jeg bare ga det til han.
Det skal lønne seg å være ærlig og hjelpe fremmede :)

Anonymkode: 07a96...94e

• Liker 7
Skrevet

Levér bankkortet til banken eller politiet. Etter loven har du krav på finnerlønn på 10% av verdien pluss eventuelle utgifter du har hatt i denne forbindelse. Du kan nekte å gi fra deg bankkortet dersom eieren nekter å utbetale den finnerlønn som du lovmessig har krav på. 

Anonymkode: 1c362...144

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Levér bankkortet til banken eller politiet. Etter loven har du krav på finnerlønn på 10% av verdien pluss eventuelle utgifter du har hatt i denne forbindelse. Du kan nekte å gi fra deg bankkortet dersom eieren nekter å utbetale den finnerlønn som du lovmessig har krav på. 

Er dette virkelig en lov? Hvilken lov? 

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden et bankkort er gratis, blir det 10 % av 0. 😂

Anonymkode: eb42b...e47

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...