Gå til innhold

Bordkort

Anbefalte innlegg

Gjest toneline
Skrevet

Noen som har gode forslag til noen stilige hjemmelagde bordkort? Har tenkt så mye på det nå at nå er jeg bare forvirret :forvirret:

Har så lyst å lage noen selv, men ikke så veldi avansert. Skal ha 70 gjester så det blir jo noen da.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi skal rett og slett skrive med gullpenn på et blad, vi.

Enkelt og elegant!!

Gjest toneline
Skrevet

Det er jo en kjempebra idè :) Det er jo absolutt rette årstiden og. Vi skal gifte oss 20 august, og det skulle være sjans for å finne mye fint da ute i naturen. ;) Takk for tipset.

Tar gjerne mot flere tips slik at jeg har noe å velge mellom :)

Skrevet

Våre bordkort ser slik ut:

post-6936-1121882497_thumb.jpg

Vet ikke hvilke farger du har, men det kan jo lages i mange ulike farger... Har et hvitt hovedkort foldet som vanlig, og bare satt på en mørkeblå firkant før jeg limte på det hvite (slik at det ble som en ramme) med navnene. Skar hull til silkebånd på hver side og limte det på samtidig... Veldig enkelt egentlig!

Men enda enklere, på samme tid som det er elegant og romantisk, er jo å lage litt større, avlange hjerter i valgt farget papp/kartong, som man skriver navnene på, kanskje dekorerer litt og plasserer i vinglassene... Enda mindre arbeid enn å tørke blader - selv om det jo også er stilfullt! ;)

Gjest Pip (ulogga)
Skrevet
Enda mindre arbeid enn å tørke blader - selv om det jo også er stilfullt! ;)

...blada treng då ikkje tørkast! Me var ute dagen før og plukka eføyblad i hagen. Skreiv så på dei med sølvpenn før dei vart lagde på bordet - var akkurat like fine neste dag dei. Og enklare enn det kan det då verkeleg ikkje bli!? :)

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Vi gjorde det veldig enkelt, men syntes det ble stilig. Kjøpte lekkert, håndlaget papir som vi rev langs linjal for å få passende størrelser og fin rivekant, brettet dobbelt og fikk ei venninne som er flink til å kalligrafere til å skrive på navnene.

Gjest toneline
Skrevet

Syns begge ideène er like gode. Kanskje hvis en hadde lakkert bladene eller noe, så hadde de jo vært fine veldig lenge :)

Har lyst å lage noe som samtidig kan være gøy å ta med seg hjem som ett lite minne.

Våre farger er standardfarger. Rødt, hvitt og grønt. ;)

Skrevet
...blada treng då ikkje tørkast! Me var ute dagen før og plukka eføyblad i hagen. Skreiv så på dei med sølvpenn før dei vart lagde på bordet - var akkurat like fine neste dag dei. Og enklare enn det kan det då verkeleg ikkje bli!? :)

Sorry.... :sjenert:

Så bare for meg noen tørkede blader, i høstfarger... Vet om noen som gjorde det, og skrev på med gullpenn - det ble nemlig veldig lekkert det også! ;)

Fin idé, ingenting å si på det!

Det var forøvrig noe som dette jeg tenkte på med de hjertene:

post-6936-1121886307_thumb.jpg

(laget bare et eksempel veldig fort her altså)

Skrevet

Vi har plukket glatte steiner som vi har skrevet på, som blir bordkort i bryllupet vårt.

Gjest toneline
Skrevet

Kjempefint :)

Absolutt veldig aktuell den siste. :)

Tusen takk for god hjelp alle sammen :klem:

Skrevet (endret)
Vi har plukket glatte steiner som vi har skrevet på, som blir bordkort i bryllupet vårt.

Det gjorde noen jeg kjenner også, men jeg synes egentlig det var litt ekkelt fordi det så ut som små gravstøtter! :forvirret:

Vi kommer til å bruke de serviettringene som de selger på Ikea, de hvor det er et lite spor til bordkort på toppen. :)

Endret av Cupcake
Skrevet
Det gjorde noen jeg kjenner også, men jeg synes egentlig det var litt ekkelt fordi det så ut som små gravstøtter!  :forvirret:

Håper ikke folk får de assosiasjonene. Har ikke tenkt tanken selv når jeg har satt de ferdige steinene, så regner med at det skal gå bra ;)

Skrevet

Det finnes massevis av enkle måter å lage bordkort på uten at det trenger å koste så mye!

Forslag 1: Kjøp billige vinglass (rødvin eller hvitvin) på Ikea og skriv på navnene med porselenstusj. Du får kjøpt vinglass for ca. 10kr pr. stk på Ikea.

Forslag 2: Klipp ut ark i den størrelsen du vil ha (vanlige bordkort størrelser, sånn du bretter i to). Evt. i hvit eller en annen farge som passer til bordpynten. Så klipper du ut hjerter i rødt el. en annen farge som du bruker i bryllupet - og limer på toppen av bordkortet. Skriv på navnene inni hjertet. Dette blir enkle kort, men likevel litt mer spesielle enn vanlige.

Forslag 3: Kjøp falske roser (hvis du har roser som en del av greiene i bryllupet - evt. annen falsk blomst) og klipp av stilken. Kanskje får du kjøpt uten stilk på Panduro. Bruk svart sprittusj e.l. og skriv på navnene på rosebladet, og legg disse på tallerknene. Evt. klipp ut små lapper i stilige former (kanskje hjerter?) og sett disse små lappene i midten av rosen.Da står navnet på disse.

Håper du finner ut av noen bra løsninger!

Hilsen Lassie, som har dilla på hjerter og røde roser :)

Skrevet

Vi skal ha lyserosa silkebånd som knytes rundt stetten på hovedglasset med navn på skrevet med gullskrift. Enkelt og lekkert. Vi skal ha rosa bånd, da vi har valgt det som hovedfarge.

I stofforretninger finnes det silkebånd i mange forskjellige farger. Finner nok fargen som dere skal ha i bryllupet deres. Lykke til med valget. Mange fine idèer her iallefall :)

Skrevet

Kjøp billige rødvinsglass og skriv navnet på glasset. Dermed har gjestene et fint minne fra bryllupet også.

Skrevet

Jeg lagde bordkort på følgende måte:

Jeg kjøpte gull/messingtråd, lik ståltråd som er lett å bøye, gullfarget. Så brukte jeg passe store perler som jeg tredde på gulltråden slik at perlen kom midt på tråden. Så laget jeg en snurr og bøyde tråden til som et hjerte, og snurret de to endene sammen i spissen på hjertet. Så kjøpte jeg smalt sateng/silkebånd og hang i hjertet, og laget kort av samme type ark som invitasjoner og sanghefter. Printet ut navnene på data og kjøpte mønstersaks (sånn man bruker til scrap-booking) og klippet en pen kant rundt kortene. Hjertene hang på glassene, med perlen innenfor kanten, slik at kortet ble hengende utenpå. Prøvde meg litt fram for å finne pene måter å knyte båndet på. Det ble veldig pent og jeg fikk mye skryt for bordkortene. Ikke syntes jeg det tok så lang tid å lage det heller, vi hadde 50 gjester til middagen. Noen av gjestene brukte bordkortet som navnelapp på topp/dressjakke etterpå, litt for moro skyld.... :) Var kanskje ikke så godt forklart, kunne kanskje funnet et bilde, om noen er interessert.....

Skrevet

Høres kjempefint ut, Annie78! *litt misunnelig*

Skrevet
Var kanskje ikke så godt forklart, kunne kanskje funnet et bilde, om noen er interessert.....

Jeg vil gjerne se. :) Kunne du sendt meg bilde på PM?

Gjest toneline
Skrevet

Syns også det hørtes knalltøft ut :)

Hvis du har bilde, så hadde det vært veldi kjekt å sett. ;)

Tusen takk for veldig gode tips alle sammen :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...