AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #1 Skrevet 3. september 2020 Det er det sterkeste faget mitt. Jeg har vurdert å utdanne meg til noe slik men jeg vet ærlig ikke om jeg er skikket til det. En ting er å være faglig flink, men å være faktisk egnet? Så er det noen her som er psykolog eller kjenner noen? Hva er utfordringen i yrket? Får de noen gang lyst til å le? Sliter dere med å holde igjen tårer? Blir dere selv påvirket og får problemet selv? Blir dere redd mennesker? Anonymkode: b4a45...2fe
AnonymBruker Skrevet 3. september 2020 #2 Skrevet 3. september 2020 Har skjønt det sånn at det kan være et veldig ensomt yrke. Så er det mye mer tvil om metoder og behandling enn ved fysisk helse. Vil anbefale deg boken "maybe you should talk to someone" av Lori Gottlieb. Bra bok om en psykologs jobbhverdag! Anonymkode: 42ee0...ffc
AnonymBruker Skrevet 6. september 2020 #3 Skrevet 6. september 2020 Jeg er psykolog. Får de noen gang lyst til å le? Nei, dette er ikke et problem jeg har iallefall. Har hørt så mye opp igjennom at det skal mye til for å sette meg ut. Sliter dere med å holde igjen tårer? Noen ganger, ja. Det er noen sterke historier, og noen ganger får man veldig god følelsesmessig kontakt med den som sitter ovenfor. Da kan jeg kjenne tårene er på vei. Har aldri hendt at jeg har begynt å gråte til tross for dette. Blir dere selv påvirket og får problemet selv? Jeg blir ikke påvirket av historiene jeg hører, men jeg blir påvirket av å stå i komplekse problemstillinger over tid, ha for mange pasienter og for lite tid. Jeg blir påvirket av saker med suicidalitet eller andre alvorlige og dødelige tilstander. Har i en periode vært sykemeldt pga stressreaksjon. Tror ikke det er så uvanlig. Blir dere redd mennesker? Nei. Anonymkode: 096c0...789 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå