Gå til innhold

Er folk som kommer fra områdene nord for Trondheim nesten utlendinger? Er rorbua representativt for humoren der oppe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er din erfaring?

Kjør debatt.

Anonymkode: 42a39...1b9

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjør debatt? Er du helt tullerusk. Nei de er ikke utlendinger. 

Anonymkode: 4244c...3b2

• Liker 3
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Nei, de er ikke utlendinger.

Og dette er da ingenting å debattere.

Skrevet

🙄

Anonymkode: a742c...216

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns det er befriende å snakke med nordmenn som er mer åpne og byr på seg selv

Anonymkode: 8b4ab...48c

Skrevet

Man skal høre (lese) mye...........  :)

Anonymkode: 86e4e...661

• Liker 6
Skrevet

Kommer fra Tromsø. 

Kan bekrefte at vi alle sammen sitter med bjørnehetta trødd nedover øra, mens vi knasker på tørrfisk (med de tre tennene vi har igjen) å snakker om alle kjentfolkene våre som en gang var i Storbyen Oslo, mens vi gjør narr av Bodøværingene. Er akkurat nå logget på det store internettet via en arvet Dorotelefon. 

En gang skal jeg ta med turen ned til ekte Norge, å se om jeg passer inn med dere som er våre kjære landsmenn. altså sør for saltfjellene. 

Må bare spare til gode sko, blir en lang skitur. 

Anonymkode: 684a0...9ca

• Liker 9
Skrevet

Rorbua var ikke morsom. Det var bare pinlig og puteflaut. Får virkelig håpe at folk nordfra ikke har så platt humor.

Anonymkode: e1400...7ce

• Liker 1
Skrevet

Ja det er de. For min del kan vi gi hele Nord-Norge og alle dets reinsdyr til Russland. 

Anonymkode: 10736...6b8

Skrevet

Nei, de er ikke det. Og nei, Rorbua for 25-30 år siden er ikke representativt for gjengs humor i dag, verken nordpå eller ellers. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Er Paradise Hotell representativt for folk sør for Trondheim?

Endret av Rayo
  • Liker 6
Skrevet

Opplever heller at det er folk fra Oslo området som skiller seg ut. Ignorante om resten av landet. Men heldigvis ikke alle. 

• Liker 5
Skrevet

Joda joda så klart at vi fra nord er utlendinger. Vi kommer jo tross alt fra Norges bakgård, som er som nordpolen hvor det er vinter og kaldt året rundt. Og er en merkelig blanding av mange ulike arktiske folkeslag. Mine slektninger på mors side ser desv ut som nordmenn flest og er blonde, huff.  Mens jeg heldigvis har brunt hår og ser så russisk ut at mange tror at jeg er fra øst Europa...derfor vet jeg godt hvordan det er å være utlending jeg 🤣

Anonymkode: 38b12...230

Skrevet

Javisst, hele nord-Norge (nord for moralsirkelen) samles minst en gang i uka på den lokale rorbua for å le av gamle vitser fra 80- og 90-tallet. Og så snakker vi om fesking og drekking, og koser oss med sterk heimbrent i kaffen. En gang i året tar vi på oss de fineste fæstlæstan og arrangerer kåring av "Årets Oluf" og "Årets Mossa", der vinnerne får den forgylte Oluf-lua og det forgylte Mossa-tørkleet + et helt års forbruk av naboens heimbrent. (Vi er jo ikke flere her oppe enn at alle kjenner naboen). Man får ikke mer moro enn man har med trygda, vettu!
Hadde det ikke vært for isbjørn og innavl, hadde vi erklært oss som uavhengig stat for lenge siden! Han gammelErik asså, kor satans bra vi har det!

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kommer fra Tromsø. 

Kan bekrefte at vi alle sammen sitter med bjørnehetta trødd nedover øra, mens vi knasker på tørrfisk (med de tre tennene vi har igjen) å snakker om alle kjentfolkene våre som en gang var i Storbyen Oslo, mens vi gjør narr av Bodøværingene. Er akkurat nå logget på det store internettet via en arvet Dorotelefon.

Anonymkode: 684a0...9ca

E det du, Skoglund? Hoill kjæft, ellers ska æ drefs dæ over øran med en fråssenfesk!

Anonymkode: 671c2...975

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, stan skrev:

Opplever heller at det er folk fra Oslo området som skiller seg ut. Ignorante om resten av landet. Men heldigvis ikke alle. 

Er vel bare de som ikke har reist utenfor Oslo før.

Anonymkode: 5f7fa...956

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...