Gå til innhold

MasterChef Norge 2020

Fremhevede innlegg

Skrevet
På 4.10.2020 den 13.24, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev faktisk akkurat det i innlegget mitt, men slettet det igjen da jeg ble usikker på om det bare var meg.

Hvem i alle dager, med den minste interesse for mat, har aldri posjert et egg??? 

Og hvordan er det virkelig mulig å ikke fikse tre typer egg på den tiden? Jeg kunne selv bommet på hardheten til et kokt egg i farten da jeg er vant til å tilberede fra romtemperert. Eller omeletten kunne vært bittelitt over eller under om jeg ikke var vant med platetoppen. Men jeg kan ikke se for meg en eneste situasjon der jeg ikke hadde klart å få alle tre eggerettene på bordet på den tiden. 

Anonymkode: 49ae3...838

Du får melde deg på da vet du

Anonymkode: 97e96...c59

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
13 minutter siden, Sozzenn skrev:

Greit nok at Sakirat er indisk men skulls likt å se henne gjøre noe annet enn kun asiatisk mat 

Enig! Virker som hun kun bruker asiatiske (da spes. indiske) krydderier i ALT hun lager. Ville vært mer spennende om hun prøvde seg på andre smaker. 

• Liker 4
Skrevet

Trodde dette var et matprogram. Er jo så my bæljing på TV at det blir pinlig. De gråter jo mer enn de lager mat......

Anonymkode: 2f06e...2a0

Skrevet

Hva faen, spoila masterchef sin egen vinner i dag? Tør ikke spole tilbake og sjekke. 

Anonymkode: d6033...d26

Skrevet

Jeg synes oppgavene de får er for kjedelige. Ordne egg var virkelig bunnivå. Fryktelig kjedelig å se på seer, og en dårlig måte å måle folk på noe de er på et ukjent kjøkken. Jeg forventer ikke masterchef Australia nivå, men litt mer kan de kreve av deltagerne.

Anonymkode: cd56b...a59

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva faen, spoila masterchef sin egen vinner i dag? Tør ikke spole tilbake og sjekke. 

Hæ? Hvor? 

Jeg syns forresten han mannlige dommeren virker utrolig umoden. Måten han oppførte seg rundt potet var helt pinlig å se på. Og sier ting som «dette ser nam ut» som tidligere nevnt. 

»Stopp å kok!» irriterer meg grenseløst. 

• Liker 6
Skrevet

Virker som om de nærmest har fått fraser direkte oversatt fra engelsk som de må bruke. Mener det ble sagt at spareribsene til Patrick var fingerslikkende gode ?! Eh..høres bare feil ut når det ikke er et etablert norsk uttrykk slik det er på engelsk.

Ellers koser jeg meg med serien, synd det bare er 2 episoder i uken. Syns det var vondt å se eliminasjonsepisoden på mandag da det virker som om alle leverte skikkelig godt resultat. Nivået er nok lavt ift deltakerne i den australske versjonen men kanskje noe høyere enn den gjengse nordmann.

Gøy hvis de får utviklet seg og prøvd seg litt utenfor komfortsonen. Syns det har vært mye av at flere er fredet og ikke får være med å lage mat. Kan ikke huske det var så mye av «stå på balkongen-fredning» i den australske versjonen? Der handlet det mest om å få pin. Mon tro om det blir noen konkurranser mot ekte kokker i den norske versjonen, kanskje ikke hvis nivået egentlig er ganske lavt?!

• Liker 3
Gjest Frosendiva
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor??

Skrevet
3 timer siden, Ewe skrev:

Hæ? Hvor? 

Jeg syns forresten han mannlige dommeren virker utrolig umoden. Måten han oppførte seg rundt potet var helt pinlig å se på. Og sier ting som «dette ser nam ut» som tidligere nevnt. 

»Stopp å kok!» irriterer meg grenseløst. 

1 minutt siden, Frosendiva skrev:

Hvor??

jeg kan ha drømt, men mener det sto "masterchef vinner" i en overlay på en av deltakerene når rettene ble presentert for dommene?  Håper jeg har drømt. 

Skrevet
På 7.10.2020 den 1.45, AnonymBruker skrev:

Du får melde deg på da vet du

Anonymkode: 97e96...c59

Om ikke kameraene hadde vært der hadde jeg virkelig gjort det, hadde elsket utfordringen. 

Det må da være lov å diskutere kompetansen til de som er med i et slikt program, når de først eksponerer seg på den måten? Egg-episoden var vond på se på, selv for en middels amatørkokk. 

Anonymkode: 49ae3...838

• Liker 5
Gjest Sozzenn
Skrevet

Og Sakirat fortsetter å lage mat med indiske krydder...😑

Skrevet
På 8.10.2020 den 13.34, AnonymBruker skrev:

jeg kan ha drømt, men mener det sto "masterchef vinner" i en overlay på en av deltakerene når rettene ble presentert for dommene?  Håper jeg har drømt. 

Nei, det var dommer som ble presentert: Maj-Britt Aagaard, tidligere vinner av Masterchef. Måtte spole tilbake å se selv.

Anonymkode: 1a17e...59d

Skrevet
På 12.10.2020 den 23.00, AnonymBruker skrev:

Nei, det var dommer som ble presentert: Maj-Britt Aagaard, tidligere vinner av Masterchef. Måtte spole tilbake å se selv.

Anonymkode: 1a17e...59d

Phuu. 

Skrevet

Hvor kan man se tidligere masterchef hvor Maj-Britt vant? :klo:

Anonymkode: e5ec6...494

Skrevet

Hvem røyk ut i går? 

Skrevet

Ingen - Simen ble freda for neste eliminasjon.. Utslagskonkuranse neste uke 

Skrevet

Takk for svar! 

Gode utfordringer, og hvilke kjoler dommer Lise har 🤩

Skrevet (endret)

Noen som har funnet seg en favoritt? Jeg liker egentlig alle men Patrick og Truls stikker litt ut. Simen imponerer også fordi han er ung. Syns som mange andre at Sakirat burde prøvd seg på noe annet enn kun indiske krydder/mat. Kommer kanskje utfordringer snart hvor de må bruke samme ingr alle sammen og ikke hente noe fra «butikken»? Altså mer matrett enn å kun lage egg 3 ways. 

Syns også det er synd det er så ofte de kun smaker på et begrenset antall retter. For deltakernes (og dommernes) del burde det jo vært av interesse for å få Feedback og kunne utvikle seg igjennom konkurransen. Hvis man plutselig bare får smakt retten til deltaker X, 1 gang over la oss si 4 episoder så hvordan kan dommerne si noe om utviklingen, de blir basically kun dømt på auditionretten? (Satt på spissen). Vet at dommerne på den australske versjonen smaker underveis og har gjort seg opp en mening om vinner før den offisielle smakingen. Så muligens mye som foregår bak kulissene som vi seerne ikke får se 🙂 

Endret av Mperle
Skrevet

Masterchef har pågått i noen uker nå, og jeg tviler ikke på at Sakirat kan lage indisk mat, men synes neste dommerene bør ta tak (som Gordon Ramsey hadde gjort) og gi henne kritikk for at hun ikke beveger seg ut av det indiske og asiatiske kjøkkenet. Jeg forstår at man ønsker å lage god mat som bringer en videre i konkurransen, og da gjør man ting man kan, men man kan ikke få lov til å vinne tittelen som Masterchef om man kun kan en ting.

Jeg vil se hun lage noe annet. Trenger ikke være norsk husmanskost, men; gresk, italiensk, fransk, meksikansk... mange andre steder det finnes mange gode smaker, som kan vise at hun faktisk fortjener å være med videre.

Det Simen gjorde i siste episode det viser til en masterchef. Han briljerte med en ingrediens som han ikke er komfortabel med, han viser at han mestrer teknikker, selv under press. 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...